Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται το τελευταίο διάστημα το σύστημα δημόσιας υγείας με την έξαρση του δεύτερου πανδημικού κύματος στις ελεύθερες περιοχές. Οι ανάγκες για νοσηλεία ασθενών στα νοσοκομεία παρουσιάζουν σταθερή αύξηση, την ίδια ώρα που οι προβλέψεις του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) κάνουν λόγο για αυξημένες εισαγωγές εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

Συγκεκριμένα στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου που λειτουργεί ως Νοσοκομείο Αναφοράς για τον κορωνοϊό με τα δεδομένα στις 09:00 το πρωί, νοσηλεύονται συνολικά 68 ασθενείς εκ των οποίων οι τέσσερις στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. 

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας νοσηλεύονται 22 ασθενείς εκ των οποίων οι 12 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ενώ στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού νοσηλεύονται 12 ασθενείς. 

Σε επικοινωνία του ant1.com.cy με τον εκπρόσωπο Τύπου του ΟΚΥπΥ Χαράλαμπο Χαριλάου, για την κατάσταση όπως διαμορφώνεται με αυτά τα δεδομένα, ανέφερε ότι «έχουμε αυξημένες εισαγωγές και το κυριότερο ότι είναι βαριά περιστατικά όπου χρειάζεται περισσότερος χρόνος νοσηλείας». Το γεγονός κατά τον κ. Χαριλάου ότι δεν αποδεσμεύονται έγκαιρα κλίνες για νέες εισαγωγές είναι μια πραγματικότητα που προβληματίζει.

Επ’ αυτού το σχέδιο Β’ του Οργανισμού θέλει την περαιτέρω αύξηση κατά 200 κλίνες και στα τρία νοσοκομεία που περιθάλπουν θετικά περιστατικά κορωνοϊού, κάτι που δεν αποκλείεται να τεθεί σε ισχύ αν οι προβλέψεις του ΟΚΥπΥ περί αυξημένων νοσηλειών τις προσεχείς ημέρες επαληθευτούν.

Ενδεικτικά ο κ. Χαριλάου ανέφερε πως επειδή οι εισαγωγές γίνονται κατά βάση σε περιστατικά που εντοπίζονται πριν από 7-10  ημέρες, και με δεδομένο πως η επιδημιολογική εικόνα της προηγούμενης εβδομάδας είναι καθόλα αποθαρρυντική, αναμένεται ότι θα έχει αντίκτυπο στις εισαγωγές τόσο της τρέχουσας όσο και της επόμενης εβδομάδας.

Ο Οργανισμός εντούτοις στηρίζει τις ελπίδες του σε βελτιστοποίηση της εικόνας αυτήν την εβδομάδα, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο στις αρχές Δεκεμβρίου.