Το νέο νοσοκομείο, που χτίστηκε με χρήματα της Τουρκίας, βρίσκεται πίσω από το υφιστάμενο «κρατικό» νοσοκομείο Λευκωσίας, έγινε με ανάθεση στην κατασκευαστική εταιρεία Τασγιαπί, τουρκικών συμφερόντων, που διαχειρίζεται και το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.
Ο Ταγίπ Ερντογάν είπε ότι το νέο νοσοκομείο που θα κατασκευάσει στα κατεχόμενα θα σχεδιαστεί με μοντέρνα αρχιτεκτονική και θα διαθέτει όλα τα είδη μονάδων διάγνωσης και θεραπείας.
Σύμφωνα με το ΓΤΠ, αναφερόμενος στον Covid-19, ο κ. Έρντογαν είπε ότι η Τουρκία καταβάλλει προσπάθειες να αναπτύξει το δικό της εμβόλιο και ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα κατά της πανδημίας. Υποστήριξε ότι η χώρα του έδωσε εξετάσεις και πέρασε κατά την διάρκεια της πανδημίας και ότι χάρις στις υποδομές υγείας και το σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων δεν άφησαν μόνο τον λαό στον αγώνα κατά της πανδημίας. Επέδειξαν αλληλεγγύη και με τις χώρες του κόσμου, έστειλαν βοήθεια σε πολλές χώρες χωρίς να κάνουν διακρίσεις θρησκείας, γλώσσας και φυλής και ότι βρίσκονται δίπλα στο ψευδοκράτος από την αρχή της πανδημίας, πρόσθεσε.
Ο κ. Έρντογαν ανέφερε ότι κατά την διάρκεια αυτής της διαδικασίας έστειλαν στα κατεχόμενα βοήθεια 149 εκατομμυρίων ΤΛ (16,5 εκ ευρώ) λέγοντας ότι ο Ερσίν Τατάρ διαχειρίζεται επιτυχώς την διαδικασία.
Αναφερόμενος στο νοσοκομείο που εγκαινίασαν χθες, ο Ταγίπ Έρντογαν το χαρακτήρισε ως την καλύτερη ένδειξη της αλληλεγγύης της Τουρκίας προς το ψευδοκράτος και πρόσθεσε ότι μαζί με το νοσοκομείο η Τουρκία χάρισε στα κατεχόμενα πέντε ασθενοφόρα. Αν δεν υπήρχε η αδελφοσύνη τους με το καθεστώς, είπε, δεν θα τα κατάφερναν να ολοκληρώσουν το νοσοκομείο αυτό μέσα σε 45 μέρες.
Στην δική του ομιλία, ο Ερσίν Τατάρ ευχαρίστησε την Τουρκία για την στήριξή της και ειδικά τον Αντιπρόεδρο Φουάτ Οκτάι και τον Υπουργό Υγείας Φαχρεττίν Κοτζά, προσθέτοντας ότι και η συμβολή του Έρντογαν ήταν «ατελείωτη» σε αυτό το έργο.
Ο Τούρκος Υπουργός Υγείας στη δική του ομιλία είπε ότι θα ολοκληρώσουν γρήγορα την διαδικασία των προσφορών για το νοσοκομείο 500 κλινών και θα αρχίσει η ανέγερσή του. Ανέφερε ότι το νοσοκομείο αυτό θα διαθέτει τις υποδομές οι οποίες θα προσφέρουν στον τουρκοκυπριακό «λαό» το σύστημα υγείας που του αξίζει. Ο κ. Κοτζά είπε ότι στην Τουρκία υπάρχουν δύο νοσοκομεία επειγόντων περιστατικών και πρόσθεσε ότι το τρίτο κτίστηκε στην κατεχόμενη Κύπρο. Σημείωσε ότι θα είναι μόνιμο αυτό το νοσοκομείο, το οποίο διαθέτει 100 κλίνες και έξι χειρουργεία.
Ο «υπουργός υγείας» Αλί Πιλλί υποστήριξε ότι η πανδημία έχει τεθεί υπό έλεγχο στα κατεχόμενα και ότι βρίσκονται στην καλύτερη θέση στην Ευρώπη σε αυτό τον τομέα. Κατατάσσονται, πρόσθεσε, ανάμεσα στις 10 καλύτερες χώρες του κόσμου στην διαχείριση της πανδημίας. Με την ολοκλήρωση και του «κρατικού» νοσοκομείου των 500 κλινών στην κατεχόμενη Λευκωσία, το ψευδοκράτος θα αλλάξει εποχή στον τομέα της υγείας, πρόσθεσε.
Η Γενί Ντουζέν σημειώνει ότι στην ομιλία του ο Ερσίν Τατάρ δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι είχε αναθέσει στους αρχιτέκτονες, στους μηχανικούς και σε όλους τους αρμόδιους στα κατεχόμενα να φτιάξουν σχέδιο για το εν λόγω νοσοκομείο επειγόντων περιστατικών και να βγουν σε προσφορές, «δεν υπήρξε σχέδιο» και δεν μπόρεσαν να φτάσουν στο στάδιο των προσφορών.
«Τι να έκανα; Θα τηλεφωνούσα στον πρόεδρό μου. Έτσι και έκανα. Χρειαζόμαστε ένα νοσοκομείο πανδημίας του είπα. Υπήρχαν πληροφορίες ότι μπορεί να εξαντληθούν οι δυνατότητες, ότι το νοσοκομείο γεμίζει. Έτσι διαχειριστήκαμε αυτή την υπόθεση και δεν υπήρξε έκρηξη της επιδημίας. Διαχειριστήκαμε αυτή την υπόθεση με επιτυχία. Ευχαριστώ τον κ. πρόεδρό μας. Ενισχύθηκε το σύστημα υγείας μας. Η ΤΔΒΚ θα συνεχίσει να ενισχύεται στα μάτια του κόσμου. […] Μετά από τις τελετές σήμερα το πρωί και το βράδυ, το επαναλαμβάνω, είμαστε σαν το νύχι και το κρέας. Καμία δύναμη δεν μπορεί να μας χωρίσει, λέω […]». Αυτή είναι και η αναφορά που προκάλεσε αντιδράσεις στα κατεχόμενα
Πολιτικές αντιδράσεις στα κατεχόμενα από το νέο νοσοκομείο που εγκαινίασε ο Ερντογάν
Συρόμαστε κατευθείαν σε μια λύση δύο κρατών, είναι πραγματικότητα, αναφέρει σε σημερινή του ανάρτηση για τις χθεσινές ομιλίες Τατάρ και Ερντογάν, ο τέως ηγέτης των Τ/κ, Μουσταφά Ακιντζί.
Στο μήνυμά του στα ΜΚΔ, ο κ. Ακιντζί είπε ότι τα δύο κράτη θα είναι η Κυπριακή Δημοκρατία υπό την διοίκηση των Ε/κ, όπως ανάφερε, και το άλλο η «βόρεια Κύπρος» – είπε - πιο εξαρτώμενη από την Τουρκική Δημοκρατία. Ο Μουσταφά Ακιντζί πρόσθεσε ότι είχε προειδοποιήσει πως η «νότια Κύπρος» - κατά την έκφρασή του - προχωρεί στο να είναι γείτονες όχι μόνο στη θάλασσα με την Τουρκία αλλά και επί της ξηράς. «Χωρίς αμφιβολία το μερίδιο ευθύνης γι αυτό και της ε/κ διοίκησης είναι μεγάλο» πρόσθεσε, αναφερόμενος στην κυπριακή Κυβέρνηση.
Η πιο ανησυχητική πτυχή του θέματος, συνέχισε, είναι ότι ο τ/κ «λαός» δεν υιοθέτησε αυτήν την πορεία. Δεν είναι έγκυρο το να γίνεται προσπάθεια να επεξηγηθεί αυτό με το αποτέλεσμα των «εκλογών», πρόσθεσε λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανείς που δεν ξέρει ότι στις τελευταίες «εκλογές» η εξουσία στην Τουρκία παρενέβη στη βούληση του κόσμου. Εάν ο τ/κ «λαός» συνειδητοποιήσει ότι είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να αποτρέψει το τέλος που επιβάλλουν, θα μπορέσει να σταματήσει αυτήν την τάση, κατέληξε ο Μουσταφά Ακιντζί.
Σε δική του ανάρτηση στα ΜΚΔ, ο πρόεδρος του ΡΤΚ, Τουφάν Ερχιουρμάν αντέδρασε στις δηλώσεις Τατάρ χθες βράδυ στα εγκαίνια του νέου νοσοκομείου πανδημίας, στην παρουσία του Τούρκου Προέδρου και πολλών άλλων αξιωματούχων. «Ο τρόπος να μεταφέρουμε την ύπαρξή μας στο μέλλον είναι πρωτίστως μέσω της εμπιστοσύνης των ανθρώπων μας, του μεγαλύτερου πλούτου μας. Η καταστροφή της αυτοεκτίμησης αυτού του λαού δεν είναι παρά επιζήμια στην ύπαρξή μας» είπε.
Σε δηλώσεις του στη «βουλή», ο κ. Ερχιουρμάν μίλησε και για τις αναφορές σε λύση δύο κρατών λέγοντας ότι δημιουργείται η εντύπωση ότι λες και έγινε δημοψήφισμα για το θέμα. Διερωτήθηκε δε εάν γνωρίζει κάποιος τί εννοεί ο κ. Τατάρ όταν αναφέρεται σε δύο κράτη. «Πολύ εύκολο να λες κουβέντες, αλλά το λέτε σαν να πρόκειται για άσκηση για το μέλλον αυτών των ανθρώπων, χωρίς να το εξηγείτε. Οι ασυμπλήρωτες λέξεις μένουν στον αέρα».
Σε σχέση με την αναφορά Τατάρ ότι για το νέο νοσοκομείο στην κατεχόμενη Λευκωσία είχε δώσει εντολή σε τ/κ αρχιτέκτονες και μηχανικούς για διάφορα έργα αλλά δεν έγινε τίποτα και τί να έκανε, πήρε τον Τούρκο Πρόεδρο και του ζήτησε βοήθεια, το επιμελητήριο αρχιτεκτόνων και μηχανικών αναφέρει ότι ο Ερσίν Τατάρ είναι ο κύριος υπεύθυνος για το ότι δεν παράγεται έργο στη «χώρα» και το γεγονός ότι ο ίδιος δεν εμπιστεύεται τους ανθρώπους του τόπου του.
Η τ/κ συνδικαλιστική πλατφόρμα στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ο Ερσίν Τατάρ στις ομιλίες του έκανε διάφορα παράπονα στον Ταγίπ Ερντογάν, είτε για τους γιατρούς, είτε για τους αρχιτέκτονες και τους μηχανικούς, είτε για άλλους «θεσμούς» όπως το «τμήμα πολεοδομίας», ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για παρεμβάσεις. Δημιούργησε το έδαφος για τον Ερντογάν, τον οποίο ανέφερε κιόλας ως «ο Πρόεδρός μου», να επιτίθεται εκείνος στις οργανώσεις της δικής του κοινωνίας, λέγοντας προσβολές και απειλές, αναφέρει η ανακοίνωση της τ/κ συνδικαλιστικής πλατφόρμας που τα βάζει με τον κ. Τατάρ
Αναφέρεται επίσης στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης του ΑΚΡ στις «προεδρικές εκλογές» και εκφράζει αλληλεγγύη σε όλους όσοι δέχθηκαν την επίθεση του Τούρκου Προέδρου.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Ερντογάν είχε επικρίνει εμμέσως τον Σενέρ Ελτζίλ, γγ της συντεχνίας των τ/κ δασκάλων, για τις αναφορές του στον Ερσίν Τατάρ και τις σχέσεις του με το ΑΚΡ και τον Τούρκο Πρόεδρο. Ο κ. Ερντογάν δεν είχε αναφερθεί ονομαστικά στον κ. Ελτζίλ.