Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Τουρκία και Ερντογάν, με τις ενέργειες τους τορπιλίζουν την προσπάθεια του Γενικού γραμματέα για επανέναρξη των συνομιλιών αναφέρει σε ανακοίνωση καταδίκης της ανακήρυξης του ψευδοκράτους και των πανηγυριών που έστησε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Προεδρία της Δημοκρατίας.

«Δυστυχώς, η σημερινή μαύρη επέτειος της ανακήρυξης του ψευδοκράτους επιλέχθηκε από την Τουρκία και τον Πρόεδρο της Ταγίπ Ερντογάν, καθώς και την ψευδοκυβέρνηση, για να δημιουργήσουν νέα τετελεσμένα επί του εδάφους, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η ʼγκυρα ουδόλως σέβεται τη διεθνή νομιμότητα, τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, αλλά και τις υποχρεώσεις της έναντι της ΕΕ, περιφρονώντας και παραβιάζοντας επιδεικτικά τις σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματα των ΗΕ», ανέφερε η Προεδρία της Δημοκρατίας.

Ενέργειες οι οποίες σύμφωνα με την ανακοίνωση θα καταγγελθούν εκ νέου σε όλα τα διεθνή βήματα στα οποία συμμετέχει η Κυπριακή Δημοκρατία.

Το μήνυμα ότι η Αμμόχωστος ανήκει μόνο στους νόμιμους κατοίκους της, έστειλε και η Ευρωπαία Επίτροπος για θέματα υγείας Στέλλα Κυριακίδου, με ανάρτηση στο Twitter.

Συγκεκριμένα, η κα. Κυριακίδου, επισήμανε πως «το βλέμμα όλων μας σήμερα είναι στραμμένο με έντονη λύπη και αγανάκτηση στην αγαπημένη πόλη της Αμμοχώστου. Η Αμμόχωστος δεν ανήκει στην Τουρκία αλλά μόνο στους νόμιμους κατοίκους της».

Απαράδεκτη πρόκληση και πράξη αναίσχυντης περιφρόνησης του Διεθνούς Δικαίου χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Βουλής την εισβολή Ερντογάν στην Αμμόχωστο.

Ειδικότερα ο κ. Αδάμου, τόνισε πως «η φιέστα της ντροπής και οι θλιβεροί εορτασμοί για την ανακήρυξη του ψευδοκράτους, προκαλούν τα αισθήματα δικαίου ολόκληρου του κυπριακού λαού και ξύνουν με τον πιο επώδυνο τρόπο την ανοιχτή -εδώ και 47 χρόνια- πληγή του Κυπριακού».

Το μεσημέρι το Δημοτικό Συμβούλιου της κατεχόμενης πόλης του Ευαγόρα συνεδρίασε εκτάκτως στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμμοχώστου στη Δερύνεια, όπου υιοθέτησε ψήφισμα και το οποίο στην συνέχεια παρέδωσε σε εκπρόσωπο των Ηνωμένων Εθνών στο οδόφραγμα Δερύνειας.

Την ίδια ώρα, ο Δήμαρχος Αμμόχωστου, δήλωσε πως «πρέπει ο ΓΓ του ΟΗΕ να σταματήσει να είναι ουδέτερος, ειδικά πάνω στο θέμα της Αμμοχώστου, πρέπει να πουν στην Τουρκία ότι παραβιάζει σαφέστατα τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας».

Σε ενότητα για τερματισμό της κατοχής καλεί ο Δημοκρατικός Συναγερμός.

«Τούτη η γη δεν ανήκει στον Ερντογάν και την παρέα του. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει καρφί στο φέρετρο της διχοτόμησης. Καλούμε όλες και όλους σε ενότητα. Η ειλικρινής μας βούληση για επιστροφή στις συνομιλίες, να γίνει ανάχωμα στις τουρκικές επιδιώξεις», είπε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ.

Oι σημερινές προκλητικές ενέργειες της Αγκύρας προκαλούν το σύνολο του κυπριακού λαού και επιτείνουν την απογοήτευση και την οργή, αναφέρει σε ανακοίνωση το ΑΚΕΛ.

«Οι σημερινές ομιλίες Ερντογάν - Τατάρ συνιστούν περιφρόνηση του διεθνούς δικαίου και των Ψηφισμάτων του ΟΗΕ και τορπιλίζουν κάθε προσπάθεια για εξεύρεση λύσης του Κυπριακού σε μια περίοδο που ο ΓΓ του ΟΗΕ διερευνά την πιθανότητα για μια νέα προσπάθεια στο Κυπριακό», τονίζεται στην ανακοίνωση του ΑΚΕΛ.

Διήμερη εκστρατεία συλλογής υπογραφών για καταδίκη των τουρκικών ενεργειών άρχισε σήμερα το ΔΗΚΟ στο οδόφραγμα της Δερύνειας. Στο σημείο μετέβη και ο Πρόεδρος του κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος, ο οποίος και υπέγραψε το σχετικό έντυπο.

Ενώ την άμεση προώθηση ενεργειών για πολιτικές και οικονομικές κυρώσεις έναντι της Τουρκίας ζητά σε ανακοίνωση η ΕΔΕΚ.

Συμβολική δενδροφύτευση στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αμμοχώστου στη Δερύνεια πραγματοποίησε το μεσημέρι το Κίνημα Οικολόγων.

Ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, επισήμανε πως «γίνεται μια συμβολική δενδροφύτευση ελιών, που είναι το δέντρο της ειρήνης, κοντά στο οδόφραγμα της Δερύνειας, εις ένδειξη διαμαρτυρίας για όλα όσα γίνονται στο Βαρώσι».

Το απόγευμα στο οδόφραγμα της Δερύνειας κατέληξε μηχανοκίνητη πορεία του ΕΛΑΜ.

Ο Πρόεδρος του ΕΛΑΜ, Χρίστος Χρίστου, ανέφερε ότι «το Κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής και με αυτό τον τρόπο θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του τόπου να το αντιληφθεί και να το θέσει προς τη διεθνή κοινότητα»

Για το σημερινό σόου Ερντογάν ευθύνες φέρει και η Ευρωπαϊκή Ενωση για την στάση ανοχή που τηρεί έναντι της Τουρκίας αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση το Κίνημα Αλληλεγγύη.

Κολοσσιαία πρόκληση σε βάρος όχι μόνο της Κύπρου, αλλά και της διεθνούς κοινότητας χαρακτηρίζει τη νέα εισβολή στην Αμμόχωστο η ΔΗΠΑ.

Αυθόρμητη εκδήλωση διαμαρτυρίας καταδίκης της επιδρομής Ερντογάν στα Βαρώσια πραγματοποιήθηκε και στη Λεμεσό.