Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Μεγαλώνει ο αριθμός των νεκρών από την πανδημία του COVID-19 στη χώρα μας, χθες απεβίωσαν πέντε ασθενείς με κορωνοϊό μέσα σε ένα 24ωρο. Ο συνολικός αριθμός των θανάτων με τελική αιτία τη νόσο COVID-19 ανέρχεται σε 39, 24 άντρες και 15 γυναίκες, με μέσο όρο ηλικίας τα 75 έτη. Να πούμε ότι και ο σημερινός θάνατος αφορά σε άτομο με μόνιμη κατοικία την Λεμεσό.

Ο δε αριθμός των κρουσμάτων κορωνοϊού και πάλι τριψήφιος με το Υπουργείο Υγείας να ανακοινώνει άλλα 207 νέα περιστατικά, τα οποία εντοπίστηκαν ύστερα από 3,088 εργαστηριακές εξετάσεις. Με το σύνολο των κρουσμάτων από την αρχή της πανδημίας να έχει φτάσει πλέον τα 6,853. Τα νέα κρούσματα προέκυψαν ως εξής: 73 εντοπίστηκαν μέσω της διαδικασίας της ιχνηλάτησης. Από δείγματα που λήφθηκαν μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας, εντοπίστηκαν 100 κρούσματα. Από τα Μικροβιολογικά Εργαστήρια των Γενικών Νοσοκομείων, εντοπίστηκαν 10. Από παραπομπές Προσωπικών Ιατρών, εντοπίστηκαν 21 κρούσματα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος ελέγχου μαθητών, εκπαιδευτικών και προσωπικού σχολικών μονάδων, εντοπίστηκαν 2 κρούσματα, ενώ δεν εντοπίστηκε κανένα κρούσμα στο πρόγραμμα ελέγχου δομών μεταναστών. Για άλλη μία μέρα, εντοπίστηκε ένα κρούσμα στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργεί η ΚΟΠ. Θα πρέπει να πούμε ότι στο Υπουργείο Υγείας ανησυχούν, όπως πληροφορούμαστε, για το γεγονός ότι όλα τα σημερινά κρούσματα είναι εγχώριας μετάδοσης, αφού το εργαστήρι που πραγματοποιεί εξετάσεις στα αεροδρόμιο δεν απέστειλε μέχρι στιγμής αποτελέσματα από τους επιβάτες. Ανησυχία προκαλεί και το ότι πέραν των μισών των σημερινών κρουσμάτων είναι από την Επαρχία Λεμεσού.

Η κατάσταση των ασθενών

Στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου νοσηλεύονται 51 άτομα θετικά στον ιό. Στο εκατό τοις εκατό είναι η πληρότητα της Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας, αφού αυτή την στιγμή νοσηλεύονται έξι άτομα. Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας νοσηλεύονται συνολικά εφτά ασθενείς, εκ των οποίων οι δύο εκτός αναπνευστήρα. Άλλα δέκα άτομα νοσηλεύονται σε θάλαμο COVID-19 στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας.

Ελέγχους σε εργαζόμενους

Πρόκειται για τον τρίτο γύρο ελέγχων σε άτομα που εργάζονται σε χώρους όπως γηροκομεία, οίκους ευγηρίας, κέντρα αποκατάστασης και κλειστές δομές φιλοξενίας ευρύτερα.

Σύμφωνα με τα όσα είπε η Εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου, ο νέος έλεγχος θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του νέου Διατάγματος του Υπουργού, με σκοπό να ελεγχθούν όλοι οι εργαζόμενοι, ιδιαίτερα στις Επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, αφού σε τέτοιους χώρους έχουν εντοπιστεί συστάδες κρουσμάτων.

Πρόσθεσε ότι θα διεξαχθούν έλεγχοι και με τη μέθοδο των Rapit tests, σε παρόμοιους χώρους, ώστε να ελέγχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι διαμένοντες σε αυτούς τους χώρους. Με αυτή τη μέθοδο, το Υπουργείο Υγείας στοχεύει στο να έχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα και με μεγαλύτερη συχνότητα, το τι γίνεται στις κλειστές δομές φιλοξενίας, όπου φιλοξενούνται κυρίως ηλικιωμένοι και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.