Την ίδια ώρα η Κομισιόν ενέκρινε σύμβαση με τις φαρμακευτικές εταιρίες BioNTech-Pfizer η οποία προβλέπει την αρχική αγορά 200 εκατομμυρίων δόσεων για λογαριασμό όλων των Κρατών –Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με επιλογή να ζητηθούν έως και 100 εκατομμύρια επιπλέον δόσεις όταν το εμβόλιο αποδειχθεί ασφαλές και αποτελεσματικό κατά του κορωνοϊού.
Στο θέμα αναφέρθηκε και η Ευρωπαία Επίτροπος Υγείας Στέλλα Κυριακίδου σημειώνοντας ότι η σύμβαση με τη Pfeizer αποτελεί το τέταρτο συμβόλαιο της Κομισιόν με φαρμακευτικές εταιρίες.
Η Στέλλα Κυριακίδου σημείωσε ότι «η στρατηγική μας για τα εμβόλια της ΕΕ έχει ήδη δείξει τι μπορούμε να επιτύχουμε όταν συνεργαζόμαστε. Η συμφωνία που έχουμε εγκρίνει σήμερα με τη BioNTech-Pfizer είναι το τέταρτο συμβόλαιό μας μέχρι στιγμής και ένα βήμα πιο κοντά στο ευρύ και σταθερό χαρτοφυλάκιο εμβολίων που χτίσαμε τους τελευταίους μήνες. Και ενώ συνεχίζουμε τη δουλειά μας για να ανταποκριθούμε στην άμεση κρίση, πρέπει επίσης να μάθουμε από τα μαθήματα του περασμένου έτους και να βεβαιωθούμε ότι είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι στο μέλλον».
Όπως είπε, «αυτό θα είναι ένα βήμα αλλαγής για τη συλλογική ικανότητα της ΕΕ να ανταποκρίνεται και να συντονίζεται. Με τις σημερινές προτάσεις, η απάντησή μας στο μέλλον θα είναι ισχυρότερη και πιο συνεκτική. Θα είναι ισχυρότερη γιατί θα είμαστε σε θέση, μαζί με τον ECDC, να εγκρίνουμε επίσημα συστάσεις σχετικά με τα μέτρα αντίδρασης που πρέπει να ληφθούν. Θα είναι πιο συνεκτική, διότι τα μέτρα μας θα χρησιμοποιούν την ίδια επιστημονική βάση. Αυτό θα αποφύγει τη σύγχυση που μπορούν να νιώσουν οι πολίτες όταν αντιμετωπίζουν θεμελιωδώς διαφορετικά μέτρα σε διαφορετικά μέρη».
Τώρα θα είμαστε επίσης σε θέση να δηλώσουμε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης μαζί σε επίπεδο ΕΕ και να ενεργοποιήσουμε τους μηχανισμούς αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, για παράδειγμα, να αποθηκεύσουμε ή να προμηθευτούμε τον απαραίτητο εξοπλισμό, δήλωσε η Στέλλα Κυριακίδου.