Ο Schmidt, ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Αμερικής, και όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο ίδιος και η οικογένειά του έχουν κερδίσει την έγκριση να γίνουν πολίτες, σύμφωνα με μια προηγούμενη ανακοίνωση σε μια κυπριακή εφημερίδα τον Οκτώβριο.
Ο συγκεκριμένος λόγος για την αίτηση υπηκοότητας του Schmidt είναι ασαφής, αλλά θα μπορούσε να είναι ένα σχέδιο δημιουργίας «σχεδίου Β» κατά τη διάρκεια της πανδημίας ή ως μέρος μιας ευρύτερης επιχειρηματικής στρατηγικής. Κοινώς να εκμεταλλευτεί το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς της Κύπρου και να εξοικονομήσει εκατομμύρια από φόρους.
Η απόφαση του Schmidt αντικατοπτρίζει με κάποιον τρόπο έναν άλλο διάσημο δισεκατομμυριούχο τεχνολογίας, τον Peter Thiel, ο οποίος το 2011 κατάφερε να εξασφαλίσει ιθαγένεια στη Νέα Ζηλανδία. Το ενδιαφέρον από τους Αμερικανούς για μη αμερικανική υπηκοότητα αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, η οποία περιόρισε απότομα την ικανότητα των Αμερικανών να ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Οι ειδικοί λένε ότι μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται επίσης σε ανησυχίες σχετικά με την πολιτική αστάθεια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε τους Αμερικανούς να εφαρμόζουν στο πρόγραμμα της Κύπρου. Το πρόγραμμα είναι πολύ πιο δημοφιλές στους ολιγάρχες από την πρώην Σοβιετική Ένωση και τη Μέση Ανατολή και έχει παγιδευτεί σε τόσα πολλά σκάνδαλα που η Κυπριακή Κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι επρόκειτο να καταργηθεί.
Μάλιστα, στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι επικοινώνησε με εκπρόσωπο του Schmidt ο οποίος αρνήθηκε να σχολιάσει την κίνηση του πελάτη του.