Τραγική είναι η κατάσταση στην Ιταλία, με τον πρόεδρο των ιατρικών Συλλόγων της χώρας να ζητά με παρέμβασή του μέσω διαδικτύου ολικό lockdown λόγω της πίεσης που δέχονται τα νοσοκομεία και πολλές μονάδες εντατικής θεραπείας.
Την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε χώρισε την Ιταλία σε τρεις ζώνες επικινδυνότητας: η πρώτη είναι η κόκκινη ζώνη η οποία ισοδυναμεί με καθολικό lockdown, η δεύτερη ζώνη είναι η πορτοκαλί στην οποία εμπίπτουν σειρά αυστηρών περιορισμών και η κίτρινη ζώνη στην οποία υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια μετακίνησης για τους πολίτες και λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Σε πολλές περιοχές της Ιταλίας, όμως από την Λομβαρδία μέχρι το Τορίνο και την Νάπολη, τα τελευταία εικοσιτετράωρα συνεχίζει να αυξάνεται η πίεση επί των δημόσιων νοσοκομείων. Σοκαριστικό είναι και το γεγονός πως έξω από πολλά νοσοκομεία της Νάπολης, δεκάδες ασθενείς με κορωνοϊό παραμένουν μέσα στα αυτοκίνητα του περιμένοντας να ελευθερωθούν κλίνες στους θαλάμους ή στα έκτακτα περιστατικά για να νοσηλευτούν αφού λόγω των αυξημένων κρουσμάτων δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες κλίνες.
Γιατροί και νοσηλευτές για να βοηθήσουν τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν εμφανή αναπνευστικά προβλήματα τοποθετούν έξω από τα νοσοκομεία φιάλες οξυγόνου. Το τελευταίο 24ωρο η Ιταλία κατέγραψε 32.616 νέες μολύνσεις ενώ χθες καταγράφηκαν 331 θάνατοι που συνδέονται με τον COVID-19.