Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στο κόκκινο η ανησυχία για τις αντοχές του συστήματος υγείας, δεδομένης της εκτόξευσης του αριθμού των κρουσμάτων. 

Σε διάστημα πέντε ημερών, ο συνολικός αριθμός των ασθενών με κορωνοϊό που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία Αμμοχώστου και Λευκωσίας, αυξήθηκε κατά 87,5%, με τους ειδικούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το απευκταίο σενάριο: να μην μπορούν να περιθάλψουν όλους τους ασθενείς που θα χρειαστούν νοσηλεία. 

Η κρισιμότητα της κατάστασης διαφαίνεται από τα δεδομένα των τελευταίων ημερών. 

Τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου νοσηλεύονταν 40 ασθενείς με covid 19 με τον αριθμό αυτό να εκτοξεύεται χθες 6 Νοεμβρίου, σε 75. 

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου ανέφερε ότι «η ραγδαία αύξηση εισαγωγών στα δημόσια νοσηλευτήρια μας ανησυχεί πάρα πολύ. Σύμφωνα με το σχέδιο μας από τη στιγμή που το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου έχει πληρότητα πέραν των 88 κλινών. Τότε θα μεταφερθούμε στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού με χωρητικότητα πέραν των 70 κλινών. Αν έχουμε τόσα πολλά περιστατικά που γεμίσει και ο 5ος όροφος τότε θα επεκταθούμε στο ΓΝΛ με άλλο θάλαμο που γειτνιάζει με τον ήδη υφιστάμενο» 

Την ίδια περίοδο ο αριθμός των ασθενών με κορωνοϊό που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Αμμοχώστου διπλασιάστηκε, με το νοσηλευτήριο να λειτουργεί πλέον αποκλειστικά ως νοσοκομείο αναφοράς. 

Συγκεκριμένα τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου στο νοσοκομείο Αμμοχώστου νοσηλεύονταν 27 ασθενείς με covid 19 με τον αριθμό αυτό να εκτοξεύεται χθες σε 54. 

Μικρή μείωση παρατηρήθηκε μόνο την Τρίτη όταν νοσηλεύονταν 25 ασθενείς, ενώ την Τετάρτη ο αριθμός αυτός άγγιξε τους 40 και την Πέμπτη τους 50 για να φτάσει τους 54 την Παρασκευή. 

Σύμφωνα με την διευθύντρια του νοσοκομείου σήμερα το πρωί νοσηλεύονταν 53 περιστατικά. 

«Τα περιστατικά έχουν διπλασιαστεί και αυτό αντικατοπτρίζει την εικόνα των κρουσμάτων στην κοινότητα. Από ότι φαίνεται όπως και στον υπόλοιπο κόσμο και στην Κύπρο τα πράγματα γίνονται πιο ανησυχητικά, η τάση των κρουσμάτων είναι αυξητική και αυτό μας δίνει το μήνυμα ότι όλοι πρέπει να συμμαζευτούμε να προσέξουμε και να τηρούμε το διάταγμα», ανέφερε η Διευθύντρια του  Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου, Αμαλία Χατζηγιάννη.

Στο κόκκινο η ανησυχία των ειδικών για τους ασθενείς που χρειάζονται αυξημένη φροντίδα, αφού η συγκεκριμένη μονάδα στο νοσοκομείο αναφοράς είναι ήδη πλήρης και δεν υπάρχει χώρος για την νοσηλεία επιπλέον ασθενών. 

«Έξι είναι οι κλίνες στην ΜΑΦ οι οποίες είναι όλες κατειλημμένες σε περίπτωση που προκύψει καινούριο περιστατικό θα παραπεμφθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας», ανέφερε η κα Χατζηιγάννη.

«Δεν θα αφεθεί κανένα περιστατικό να κινδυνεύσει η ζωή του. Όπου παρατηρείται ότι η κατάσταση ενός ασθενή επιδεινώνεται και είναι στα πρόθυρα να χρήζει είτε ΜΑΦ είτε ΜΕΘ και δεν μπορεί να του παρασχεθεί η βοήθεια στο ΓΝ Αμμοχώστου θα μεταφέρεται στο ΓΝ Λευκωσία για να τυγχάνει άμεσου χειρισμού», σημείωσε ο κ. Χαριλάου.

Τη Δευτέρα θα ενισχυθεί με επιπλέον ιατρούς και νοσηλευτές το Νοσοκομείο Αμμοχώστου, αφού λειτουργεί πλέον αποκλειστικά ως νοσοκομείο Αναφοράς και έχει αυξημένες ανάγκες.