Πρόκειται για την χειρότερη ημέρα από την έναρξη της πανδημίας στην Κύπρο καθώς το Υπουργείο Υγείας, ανακοίνωσε 233 νέα κρούσματα κορωνοϊού, από σύνολό 3,756 εργαστηριακών διαγνώσεων, αριθμός που εκτοξεύει τον συνολικό αριθμό των περιστατικών της νόσου σε 5,333.
Από τα σημερινά κρούσματα, τα 113 κρούσματα προέκυψαν στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης.
Σημειώνεται πως ένας στους επτά που εξετάστηκαν μέσω της διαδικασίας της ιχνηλάτησης είναι θετικός στον ιό Από ιδιωτική πρωτοβουλία εντοπίστηκαν 77 κρούσματα. 16 κρούσματα προέκυψαν από τα Μικροβιολογικά Εργαστήρια των Γενικών Νοσοκομείων.
Στις πύλες εισόδου της χώρας έχουν εντοπιστεί 11 κρούσματα.
Ενώ 9 κρούσματα εντοπίστηκαν μετά από παραπομπές ασθενών από τους Προσωπικούς τους Ιατρούς καθώς και μέσα από τους ελέγχους στα Ιατρεία Δημόσιας Υγείας.
4 κρούσματα εντοπίστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ελέγχου μαθητών, εκπαιδευτικών και προσωπικού σχολικών μονάδων. 1 κρούσμα στον έλεγχο που διεξάγει η ΚΟΠ και δύο κρούσματα σε δομές μεταναστών.
Η κατάσταση των ασθενών
Πέραν του νέου αρνητικού αριθμού κρουσμάτων, έντονο προβληματισμό προκαλεί η ραγδαία αύξηση των νοσηλευόμενων που σήμερα φτάνουν στους 65, εκ των οποίων 50 στο νοσοκομείο αναφοράς, οι 5 στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, άλλοι 10 σε θάλαμο στη Λευκωσία και 5 ασθενείς είναι διασωληνωμένοι στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη Πέμπτη που 42 ήταν οι νοσηλευόμενοι, σήμερα έχουμε 23 περισσότερα άτομα.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση το Υπουργείο παρά την ετοιμότητα των νοσηλευτηρίων και των επαγγελματιών υγείας, ούτε στην Κύπρο οι δυνατότητες του Συστήματος Υγείας δεν είναι απεριόριστες, και για αυτό χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή στην τήρηση των μέτρων.
Εν τέλει, το Υπουργείο Υγείας τονίζει πως η προστασία των ηλικιωμένων και των ευπαθών ομάδων εναπόκειται στη συλλογικότητα και την υπευθυνότητα όλων μας.