Χωρίς νόμιμο ιδιοκτήτη παραμένει το 20% των ελληνοκυπριακών περιουσιών στα κατεχόμενα, αφού δεν έχουν γίνει οι σχετικές δηλώσεις στα κατά τόπους κτηματολογικά γραφεία.
Όπως ανέφερε στην επιτροπή Προσφύγων της βουλής ο Φορέας Ισότιμης Κατανομής Βαρών κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, ακόμα και εάν θέλει κάποιος να δηλώσει την κατεχόμενη περιουσία του ώστε να μπορεί να λάβει επίδομα απώλειας χρήσης, δεν μπορεί να το πράξει καθώς η προθεσμία έχει λήξει από το 1984.
«Η Επιτροπή αποφάσισε να μελετήσει τη νομοθεσία και θα διαβουλευτεί με το κτηματολόγιο για να ετοιμαστεί πρόταση νόμου για να δοθεί η δυνατότητα να δηλωθούν περιουσίες στα κατεχόμενα», αναφέρει η πρόεδρος της Επιτροπής Προσφύγων, Σκεύη Κουκουμά.
Στην επιτροπή προσφύγων αναφέρθηκε ακόμη ότι πολλοί πρόσφυγες αδυνατούν να αποπληρώσουν ακόμα και δάνεια τους που έχουν αναδιαρθρωθεί.
«Μέχρι στιγμής έχουν εξεταστεί 7 χιλιάδες αιτήσεις για αναδιαρθρώσεις και σε ένα ποσοστό 14% δεν τηρούν τις αναδιαρθρώσεις και γι’ αυτό γίνονται σκέψεις να εξεταστεί η πρόταση για επέκταση της αποπληρωμής των δανείων από 20 χρόνια σε 30 χρόνια», δήλωσε η Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Μαριέλλα Αριστείδου.
Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2020, το ποσοστό υλοποίησης του προϋπολογισμού του Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών έφτασε το 80%.