Δεν είναι δεδομένο το μερικό lockdown στη χώρα μας εκτιμά ο Λοιμωξιολόγος, Δρ. Γεώργιος Πάνος, και καταδεικνύει πως αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει η κυβέρνηση,
Σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι», ο Δρ. Πάνος επισημαίνει πως αυτό που φαίνεται είναι ότι τα πράγματα έχουν ξεφύγει και πως υπάρχουν κάποια μέτρα τα οποία ήδη βρίσκονται σε εφαρμογή.
«Ενδεχομένως να υπάρχουνε και περισσότερα μέτρα, ανάλογα με το πώς εξελίσσονται τα πράγματα. Η ουσία είναι ότι αν συνεχίσει να αυξάνεται η εντόπιση περισσοτέρων θετικών κρουσμάτων σε μεγάλα ποσοστά- δηλαδή πάνω από 150 ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού- τότε σημαίνει ότι βρισκόμαστε στο κατακόκκινο», σημείωσε ο Δρ. Πάνος.
Ο κύριος Πάνος εξήγησε πως «από τα οποιαδήποτε μέτρα θα αποφασιστούν θα χρειαστούν τουλάχιστον 2 με 4 εβδομάδες για να δούμε το αποτέλεσμα. Από την προηγούμενη εμπειρία και μετά από κάποια μελέτη που έκαναν με κάποιους συνεργάτες μου μελετώντας τα δημόσια στοιχεία, όχι αυτά που έχω εγώ τη δυνατότητα να ξέρω από την Επιτροπή, έχουμε εντοπίσει ότι θα πρέπει να είμαστε λίγο πιο υπομονετικοί στην αλλαγή των μέτρων. Φαίνεται ότι η γρήγορη αλλαγή σε μέτρα ή χαλάρωση, σημαίνει ότι μπορεί να έχουμε μια απώλεια στη επίτευξη των επιζητούμενων αποτελεσμάτων.»
Παράλληλα ο κος Πάνος είπε πως ο ίδιος πιστεύει σε αυτά που έχει πει επανειλημμένως, ότι δηλαδή πρέπει να γίνεται ένα εκτενής μοριακός έλεγχος και να αυξάνεται όπου εντοπίζονται θετικά κρούσματα, να αυξηθεί η ιχνηλάτηση, θα πως θα πρέπει να ελέγχονται όλοι όσοι έρχονται στην Κύπρο, θα πρέπει να τηρούνται από όλους τα ατομικά μέτρα προστασίας και να κάνουμε τον αυτοέλεγχο μας.
«Φυσικά», συνέχισε ο Δρ. Πάνος, «είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε για τον εξαερισμό που σιγά – σιγά θα πρέπει να το σκεφτόμαστε κι αυτό πριν έρθει για τα καλά ο χειμώνας. Τώρα, όσον αφορά την πρόταση μου για ένα καθολικό έλεγχο του πληθυσμού, είδατε σήμερα το έχει κάνει η Σλοβακία. Αυτό σημαίνει ότι οι απόψεις αυτές δεν είναι ούτε extreme ούτε περίεργες. Εγώ το έχω προτείνει αυτό εδώ και δυόμιση εβδομάδες, τουλάχιστον. Εάν υπήρχε μια καλύτερη συζήτηση στο θέμα ενδεχομένως η Κύπρος να ήταν η πρώτη που θα το έκανε και είμαι σίγουρος με μεγάλη επιτυχία.»
Μιλώντας για τα μέτρα που θα αποφασίσει το Υπουργικό την Τετάρτη, ο κος Πάνος είπε πως «η άποψη μου είναι ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας είναι πιο καλή. Το να πει κάποιος θα σταματήσουν τα εστιατόρια ή κάποιες υπηρεσίες την τάδε ώρα, ενδεχομένως να δημιουργεί μια ευκαιρία να ξεφεύγει κάποιος με το να γυρίζει σε πλατείες ή σε άλλα μέρη. «Νομίζω ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας από μια ώρα και μετά, είναι το βασικότερο που μπορεί να γίνει, έτσι ώστε να ξέρουν όλοι ότι την τάδε ώρα να είναι όλοι στο σπίτι τους. Νομίζω ότι αυτό είναι το πιο σωστό κατά την άποψη μου. Το θέμα της ώρας είναι θέμα της επιλογής των πολιτικών, είναι πολιτική απόφαση», υπογράμμισε.