«Η διεθνής κοινότητα και η Ευρώπη πρέπει πλέον να εγκαταλείψουν την προσέγγιση περί ομοσπονδιακής λύσης. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το «παιχνίδι» είναι η αφομοίωση των Τουρκοκυπρίων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ερσίν Τατάρ.
Σε σχέση με την αναγνώριση του ψευδοκράτους, ο Τατάρ, ο οποίος μιλούσε από την Άγκυρα, αμέσως μετά την συνάντηση με τον Ταγίπ Ερντογάν, παρέπεμψε σε πρώτο στάδιο στην ταϊβανοποίηση των κατεχομένων.
«Η ΤΔΒΚ είναι ένα χωριστό κράτος. Είτε την αναγνωρίσουν είτε δεν την αναγνωρίσουν. Έχουμε ακτή στην Ανατολική Μεσόγειο, έχουμε δικαιώματα. Αυτό θα γίνει δεχτό στο διεθνές δίκαιο», είπε ο Τατάρ.
Ακάθεκτος και στο θέμα την Αμμοχώστου, ο κατοχικός ηγέτης, ανέφερε πως με τον σχηματισμό της νέας ψευδοκυβέρνησης στα κατεχόμενα θα κάνει ότι χρειάζεται για να ανοίξει πλήρως για τον «λαό», κατά την έκφραση του, το Βαρώσι.
Και άλλο γεωτρύπανο
Τσουνάμι προκλήσεων ετοιμάζει όμως η Άγκυρα και στις ΑΟΖ Κύπρου και Ελλάδας. Αφού ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των ερευνών του «Ορούτς Ρέις» και του «Μπαρπαρός» σε Ανατολή και Δύση, και την επέκταση τους σε Νότο και Βορρά, ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ, ανακοίνωσε την πρόθεση της χώρας του να αποκτήσει και τρίτο ερευνητικό πλοίο.
«Τώρα προχωράμε σε σεισμικές έρευνες Νότου – βορρά. Οι δισδιάστατες έρευνες θα συνεχιστούν για άλλους δύο μήνες και μετά θα ακολουθήσουν τρισδιάστατες. Ενδέχεται να αγοράσουμε ή να ενοικιάσουμε τρίτο πλοίο, θα επιλέξουμε το πιο οικονομικό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε γεωτρήσεις, πρόσθεσε ο τούρκος Υπουργός, προαναγγέλλοντας στην ουσία την παράταση και επέκταση των προκλήσεων μέχρι και μετά την άνοιξη του 2021.