Μιλώντας έξω από τα δόντια, αλλά πάντα μέσα από γραπτό κείμενο, ο κος Σαββίδης κατηγόρησε ευθέως τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη για προσπάθεια εκφοβισμού, υπόσκαψης και αποδόμησης τόσο του ιδίου όσο και της ερευνητικής επιτροπής που διόρισε για τις πολιτογραφήσεις.
«Από την πρώτη ημέρα που ο Γενικός Ελεγκτής πληροφορήθηκε ότι η Εκτελεστική εξουσία ζήτησε γνωμάτευση από τον νομικό της σύμβουλο, τον Γενικό Εισαγγελέα (ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω είναι και ο δικός του νομικός σύμβουλος), για το αν θα έπρεπε να του δοθεί πρόσβαση στους φακέλους των πολιτογραφήσεων, επιδόθηκε σε μια άνευ προηγουμένου εκστρατεία παρεμβάσεων στα ΜΜΕ με προφανή σκοπό να πιέσει, ή να εκφοβήσει, ή ακόμη να αποδομήσει προκαταβολικά τον Γενικό Εισαγγελέα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σαββίδης.
Αφορμή για το ξέσπασμα του Γενικού Εισαγγελέα, έδωσε η ενέργεια του Γενικού Ελεγκτή αφενός να δηλώσει προκαταβολικά πως δεν είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με την νομική του συμβουλή, και αφετέρου να συνεχίσει, κατά τον Γιώργο Σαββίδη, να καλεί σε απειθαρχία και την διοίκηση στην προκειμένη περίπτωση τον Υπουργό Εσωτερικών, κάτι που όπως υπέδειξε αποτελεί απαράδεκτη εκτροπή.
«Μετά από 37 τέτοιες απαράδεκτες δημόσιες τοποθετήσεις στα ΜΜΕ, απηύθυνα επιστολή στον Γενικό Ελεγκτή και υπέδειξα κατ’ ιδίαν την εκτροπή, και τον κάλεσα να παύσει να ενεργεί κατ’ αυτόν τον ανάρμοστο τρόπο. Η εργολαβική προσπάθεια του Γενικού Ελεγκτή να αποδομεί και να αμφισβητεί τους πάντες αλλά ιδίως τον Γενικό Εισαγγελέα και την Ερευνητική Επιτροπή που ο Γενικός Εισαγγελέας διόρισε,πρόκειται για εκτροπή την οποία δεν μπορώ ως Γενικός Εισαγγελέας να δεχθώ», σημείωσε στη συνέχεια ο Γενικός Εισαγγελέας.
Αφού υπέδειξε, με νόημα πως διαφορετική ήταν η συμπεριφορά του κου Μιχαηλίδη, έναντι του προκατόχου του, ο Γενικός Εισαγγελέας, ανέφερε μεν, ότι θα επιδιώξει να συναντηθεί μαζί του, σχολίασε και τα περί αντικειμενικότητας και σύγκρουσης συμφερόντων, καθώς η επιτροπή που διόρισε θα ελέγξει και την περίοδο που υπήρξε μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου.
Εξηγώντας τέλος γιατί η γιατί η Ερευνητική Επιτροπή είναι το μόνο κατάλληλο όργανο για την διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας, ο κος Σαββίδης επέμεινε πως είναι το πλησιέστερο σε δικαστική διαδικασία όπως ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ σε αντίθεση με την Ελεγκτική Υπηρεσία έχει εντολή να εξετάσει όλους τους φακέλους, μπορεί να κλητεύσεις μάρτυρες και να επιβάλει την παρουσίαση ενώπιον της ατόμων και εγγράφων από τον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, έχει απεριόριστο εύρος εξέτασης θεμάτων και μπορεί να εξετάσει τυχόν παραβιάσεις και από ιδιώτες.
Χαμηλώνει τους τόνους
Άμεση ήταν απάντηση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Αν και με σαφή διάθεση να ρίξει τους τόνους της αντιπαράθεσης, η οποία όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθεί μοιραία στο Ανώτατο Δικαστήριο, η Υπηρεσία επέμεινε στην βασική της θέση, ότι η γνωμάτευση του Γ. Εισαγγελέα πλήττει δύο εκ των θεμελιωδών πυλώνων ανεξαρτησίας των Ανωτάτων Ελεγκτικών Ιδρυμάτων. Τη ελευθερία να αποφασίζει το περιεχόμενο και τον χρόνο ετοιμασίας, έκδοσης και δημοσιοποίησης των εκθέσεων ελέγχου και την χωρίς περιορισμούς πρόσβαση στην πληροφόρηση.
«Η μόνη μας διαφωνία με τον Γενικό Εισαγγελέα είναι στη θέση του πως, αφ’ ης στιγμής διοριστεί μία Ερευνητική Επιτροπή, τότε η εκτελεστική εξουσία οφείλει να μην παραδίδει στην Υπηρεσία μας στοιχεία για τη διεξαγωγή ελέγχου, ή/και ότι, καθ’ ων χρόνο διεξάγεται έρευνα από μία Ερευνητική Επιτροπή, αναστέλλεται η εκ του Συντάγματος εξουσία του Γενικού Ελεγκτή να διεξαγάγει τους δικούς του ελέγχους», αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ελεγκτική Υπηρεσία.
Η Ελεγκτική Υπηρεσία, αν και σέβεται τη θέση αυτή του Γενικού Εισαγγελέα, δεν συμφωνεί με αυτήν, αφού θέτει το έργο και τις εξουσίες της Ερευνητικής Επιτροπής (που πηγάζουν από νόμο) υπεράνω του έργου και των εξουσιών της Ελεγκτικής Υπηρεσίας (που πηγάζουν από το Σύνταγμα).
Το έργο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας και της Ερευνητικής Επιτροπής μπορεί να είναι συμπληρωματικά και να γίνονται χωρίς κανένα πρόβλημα παράλληλα και ταυτόχρονα, σημειώνει στην ανακοίνωση της η Ελεγκτική Υπηρεσία, αφήνοντας και αυτή ανοιχτό το ενδεχόμενο μίας κατ’ ιδίαν συνάντησης μεταξύ των δύο ανεξάρτητων κρατικών αξιωματούχων, κάτι που όπως επισημαίνεται εισηγήθηκε γραπτώς από τις 5 Οκτωβρίου ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης.
Τα σημεία που έθιξε ο Γενικός Ελεγκτής στην ανακοίνωση του
1.Είναι το πλησιέστερο σε δικαστική διαδικασία όπως ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
2. Έχει εντολή να εξετάσει όλους τους φακέλους πολιτογραφήσεων και όχι επιλεκτικής αξιολόγησης μερικών δεκάδων φακέλων που επιθυμεί να εξετάσει η Ελεγκτική Υπηρεσία.
3.Μπορεί να κλητεύσει μάρτυρες, να επιβάλει παρουσίαση ενώπιον της ατόμων και εγγράφων από οπουδήποτε, δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.
4. Έχει απεριόριστο εύρος εξέτασης θεμάτων.
5.Μπορεί να ελέγξει / εξετάσει και τυχόν παραβιάσεις από ιδιώτες.