51 κρούσματα εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης. Άλλα 89 έκαναν την εξέταση ιδιωτικά.
Μέσω των Μικροβιολογικών Εργαστηριών των Γενικών Νοσοκομείων, εντοπίστηκαν τρία κρούσματα και άλλα τρία από παραπομπή του προσωπικού τους ιατρού.
Δέκα από τα σημερινά κρούσματα αφορούν σε άτομα που εντοπίστηκαν στο πλαίσιο ελέγχου επιβατών και επαναπατρισθέντων. Και τέλος 4 άτομα βρέθηκαν θετικά στον ιό στο πλαίσιο του προγράμματος εργαστηριακού ελέγχου που διενεργείται σε οίκους ευγηρίας και άλλες δομές.
Βελτιώθηκε και η διαδικασία ενημέρωσης των θετικών ατόμων
Και με SMS στα κινητά τους θα ενημερώνονται πλέον τα θετικά στον ιό άτομα.
Στο γραπτό μήνυμα θα αποστέλλεται, επίσης, και ο σύνδεσμος με τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Αμέσως μετά πρέπει να γίνει η καταγραφή των στενών επαφών τους.
Το θετικό άτομο οφείλει να ενημερώσει το ίδιο τις στενές επαφές του, πως έχουν δηλωθεί στην ομάδα ινχηλάτησης.
Στη συνέχεια, η ομάδα θα επικοινωνεί τηλεφωνικώς με το άτομο και θα καταγράφει τα στοιχεία των επαφών του.
Σημειώνεται πως τα άτομα που δηλώνονται ως επαφές πρέπει να παραμείνουν σε αυτοπεριορισμό και να αναμένουν τηλεφώνημα από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου για διευθέτηση ραντεβού και τα άτομα αυτά θα λαμβάνουν SMS.
Η νέα διαδικασία δεν είναι απλώς βελτιωτική, γίνεται και λόγω των αυξημένων περιστατικών που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και για σκοπούς ταχύτερης ενημέρωσης και ιχνηλάτησης.
Η κατάσταση των νοσηλευόμενων
Αυτή την στιγμή στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου νοσηλεύονται 22 άτομα θετικά στον ιό, εκ των οποίων τα τέσσερα στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας.
Επιπλέον, στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας εξακολουθούν να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας δύο ασθενείς, ενώ άλλα δύο άτομα νοσηλεύονται σε θάλαμο COVID-19.
Αξίζει να αναφερθεί ότι έλιξε και το θέμα, το οποίο ανέδειξε πρώτος ο ΑΝΤ1, για τους τρεις νοσηλευτές που δούλευαν για επτά μήνες στο Νοσοκομείο Αναφοράς και δεν βρίσκονται στις προσλήψεις που θα κάνει ο ΟΚΥπΥ.
Η λύση ήρθε από τον Υπουργό Υγείας, καθώς έδωσε οδηγίες στη γενική διευθύντρια του Υπουργείου, Χριστίνα Γιαννάκη, όπως συνεχιστεί η απασχόληση των τριών νοσηλευτών στο Νοσοκομείο Αμμοχώστου υπό καθεστώς επίταξης, ως επιβράβευση για το ήθος τους στη μάχη στην πρώτη γραμμή, και μέχρι να επανεξεταστεί το αίτημα για κατ' εξαίρεση εργοδότηση τους από τον ΟΚΥπΥ.
Σε ισχύ από σήμερα νέα μέτρα για επισκέψεις στις Στέγες Ηλικιωμένων
Μέχρι δύο φορές την εβδομάδα και μετά από ραντεβού, η επίσκεψη συγγενών στα άτομα που διαμένουν σε στέγες, με τη διάρκεια κάθε επίσκεψης να μην ξεπερνά την μία ώρα.
Παράλληλα, οι έξοδοι των ηλικιωμένων πρέπει να περιοριστούν στις άκρως απαραίτητες.
Υπενθυμίζουμε ότι από τα σημερινά περιστατικά κορωνοϊου τα τέσσερα βρέθηκαν θετικά στον ιό στο πλαίσιο του ελέγχου που διενεργείται σε οίκους ευγηρίας και άλλες δομές.