Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Ιερόθεος Παπαδόπουλος ανέφερε από το «Μέρα Μεσημέρι» ότι ξεκίνησε ήδη από χθες η διαδικασία επί παραβάσει, κάτι που ερμηνεύεται σε υποψίες της Ένωσης πως οι ενέργειες της Κύπρου παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το συγκεκριμένο βήμα έχει χρονικό ορίζοντα δυο μηνών, εντός των οποίων η Κύπρος οφείλει να δώσει πειστικές απαντήσεις στην Ένωση, κάτι που αν δεν γίνει προχωρά στο επόμενο στάδιο που είναι η «αιτιολογημένη γνώμη», το στάδιο ακριβώς πριν από το Δικαστήριο.
«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μην παραβιάζονται οι Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως σε αυτή την περίπτωση διαφαίνονται δυο παραβάσεις. Η μια αφορά την «καλόπιστη συνεργασία των Κρατών-Μελών και των θεσμικών οργάνων της ΕΕ» και η άλλη την «ευρωπαϊκή ιθαγένεια». Γιατί όπως σημείωσε, έχει η Κύπρος δικαίωμα να κάνει κάποιον Κύπριο πολίτη, αλλά για Ευρωπαίο πολίτη έχει λόγο και η Ένωση.
«Μιλάμε για ανθρώπους που με ένα χρηματικό ποσό αγοράζουν κυπριακή υπηκοότητα αλλά και συγχρόνως ευρωπαϊκή ιθαγένεια» σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, ξεκαθαρίζοντας πως η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν στρέφεται έναντι των Επενδυτικών Προγραμμάτων, καθώς και άλλες χώρες της Ένωσης έχουν σε ισχύ. Το πρόβλημα εντοπίζεται στις συγκεκριμένες πρόνοιες του κυπριακού Προγράμματος.
Ερωτηθείς ο κ. Παπαδόπουλος για το ποιες απαντήσεις ουσιαστικά ζητά η Ευρώπη, ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε πως εντός της επιστολής δέκα σελίδων προς την Κυπριακή Δημοκρατία, η Ένωση θεωρεί πως κατά τη γνώμη της παραβιάζονται οι Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ζητά τις παρατηρήσεις της Κύπρου επί των αιτιάσεων. «Αν μείνουμε ικανοποιημένοι μπορεί να σταματήσει εκεί η διαδικασία» σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Συνέχισε λέγοντας πως «είναι η πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάει για τέτοια περίπτωση στο Δικαστήριο αλλά καλό είναι να μην φτάσουμε στο Δικαστήριο».