Το πρώτο κύμα της νέας τουρκικής εισβολής στην περίκλειστη για 46 και πλέον χρόνια, περιοχή της κατεχόμενης Αμμοχώστου, είναι γεγονός.
Στις δώδεκα το μεσημέρι, τούρκοι έποικοι και τουρκοκύπριοι εισήλθαν από την πύλη που έστησε το κατοχικό καθεστώς δίπλα στο Δημοτικό Στάδιο Αμμοχώστου, κρατώντας τουρκικές σημαίες, θυμίζοντας τις μαύρες μέρες του Αττίλα το 1974 και υπενθυμίζοντας σε όλους πως η κατοχική Τουρκία είναι εδώ.
Στις τέσσερις το απόγευμα, όπως ο ίδιος το είχε προαναγγείλει, στην παρουσία πλήθους κόσμου προσήλθε για να περάσει στην παραλία της περίκλειστης πόλης, ο εκλεκτός της Άγκυρας στα κατεχόμενα Ερσίν Τατάρ, συνοδευόμενος από πολλά μέσα ενημέρωσης και χειροκροτούμενος από μερικούς οπαδούς του.
Σύμφωνα με τον τουρκοκυπριακό Τύπο, την επικοινωνική φιέστα που είχε στήσει ο εκλεκτός του Ταγίπ Ερντογάν, χάλασε ο επίσης υποψήφιος Σερντάρ Ντεκτάς. Ο οποίος προσέφυγε στο λεγόμενο «ανώτατο εκλογικό συμβούλιο», το οποίο αποφάσισε την απαγόρευση οποιασδήποτε τελετής ανοίγματος της παραλίας των κλειστών Βαρωσίων ενόψει των λεγόμενων εκλογών της 11ης Οκτωβρίου, ή και δηλώσεων και την άμεση τηλεοπτική μετάδοση.
Με την άφιξη Ταταρ το απόγευμα, δεκάδες κόσμου περπάτησαν προς το παραλιακό μέτωπο, μέσω διόδου συγκεκριμένης διαδρομής. Αποκαλυπτική πάντως των τουρκικών προθέσεων για το μέλλον της περίκλειστης περιοχής, είναι η δήλωση του λεγόμενου βουλευτή Ογουζχάν Χασίπογλου, προερχόμενου από το κόμμα του Ερσίν Τατάρ πως
Η διαδικασία ανοίγματος των Βαρωσίων θα είναι σταδιακή και στο μέλλον θα ανοίξουν και άλλες περιοχές στην περίκλειστη πόλη.
Όπως ανακοινώθηκε από την διοίκηση των κατοχικών δυνάμεων ασφαλείας, η πρόσβαση στην παραλία της περίκλειστης πόλης, θα επιτρέπεται από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα, τόσο στους πολίτες του ψευδοκράτους όσο και σε ξένους. Ενώ σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εφημερίδας Χαμπέρ Κίπρις, για την είσοδο στο Βαρώσι δεν θα ζητείται η επίδειξη οποιοδήποτε εγγράφου. Και η λήψη φωτογραφιών είναι ελεύθερη, εκτός από τα drones, και όσοι θέλουν να μπουν στη θάλασσα μπορούν να το κάνουν από την περιοχή όπου βρίσκεται το «σπίτι του στρατού», μέχρι το ξενοδοχείο Golden Sands, σε μια απόσταση ενός χιλιομέτρου.
Στο μεταξύ, με ιδιαίτερα σκληρό και προκλητικό τρόπο, σχολίασαν το άνοιγμα των Βαρωσίων, ο Τούρκος Αντιπρόεδρος Φουάτ Οκτάι καθώς και το τουρκικό Υπουργείο Αμυνας. Σύμφωνα με τον Οκτάι, «η όμορφη ακτή των Βαρωσίων, που είναι το μαργαριτάρι της Μεσογείου, γέμισε ξανά με φωνές ανθρώπων μετά από 46 χρόνια».
Για να προσθέσει πως τα Βαρώσια θα είναι σύμβολο ειρήνης και ευημερίας όσο και πηγή ζωής για την οικονομία.
Το τουρκικό Υπουργείο Αμυνας, αναφέρει, εξάλλου, πως «σήμερα άνοιξε ένα τμήμα της κλειστής πόλης των Βαρωσίων που ανήκουν στην τδβκ και που για 46 χρόνια είναι κλειστό για εγκατάσταση και επισκέψεις».
Ενώ τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης κάνουν λόγο για «ιστορικές στιγμές», σχολιάζοντας ότι Ελλάδα και Ελληνοκύπριοι έχασαν την ψυχραιμία τους.