Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν παρέμεινε και δεν θα παραμείνει αδρανής, απέναντι στην απόφαση της Τουρκίας και του κατοχικού καθεστώτος να επεκτείνουν την χρήση του παραλιακού μετώπου της περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου, αναφέρει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. 

Σε γραπτή δήλωση του, ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης, αφού υπογραμμίζει την κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου και των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας, σημείωσε ότι η Λευκωσία έχει καταγγείλει τις τουρκικές ενέργειες στο Συμβούλιο Ασφαλείας, στον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, στους ηγέτες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλα τα διεθνή φόρα στα οποία συμμετέχει. 

«Την ίδια ώρα, η Τουρκία και το κατοχικό καθεστώς καλούνται να συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας και τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών, αλλά και των όσων περιλαμβάνονται στα πρόσφατα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τερματίζοντας τις μονομερείς έκνομες ενέργειες, προκειμένου να επιτραπεί μια νέα πρωτοβουλία του ΓΓ των ΗΕ που στόχο θα έχει την οριστική επίλυση του Κυπριακού, μέσα στα πλαίσια των όσων έχουν συμφωνηθεί αλλά και καθορίζονται από σωρεία ψηφισμάτων των ΗΕ και αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΕ και στα πλαίσια των ευρωπαϊκών αρχών και αξιών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος.  

Σε παρέμβαση στην εκπομπή Μέρα Μεσημέρι του ΑΝΤ1 ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κυριάκος Κούσιος, αφού παραδέχθηκε ότι οι προσπάθειες που προηγήθηκαν για ανατροπή της συγκεκριμένης εξέλιξης έπεσαν στο κενό, πρόσθεσε ότι πρόκειται για ενέργεια η οποία δυναμιτίζει περαιτέρω την κατάσταση. 

«Αυτά έρχονται μετά τις συζητήσεις και τα συμπεράσματα του ΕΣ που ζητήθηκε μια περίοδος για τη διπλωματία για να μπορέσει να εκτονώσει την κατάσταση», υπογράμμισε ο κ. Κούσιος. 

UNFICYP σε ρόλο Πόντιο Πιλάτου

Κατόπιν εορτής ήρθε η πρώτη αντίδραση από την Ειρηνευτική Δύναμη στην Κύπρο, για την κατάφωρη παραβίαση των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας. 

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η μη τοποθέτηση από την ειδική αντιπρόσωπο του Γενικού Γραμματέα για το Κυπριακό και επικεφαλής της ΟΥΝΙΦΙΚΥΠ Ελίζαμπεθ Σπέχαρ, η οποία ειρήσθω εν παρόδω για ήσσονος σημασίας ζητήματα στο παρελθόν εμφανιζόταν λαλίστατη. 

Ποντιοπιλατική τοποθέτηση έγινε από πλευράς του εκπροσώπου της Δύναμης Αλίμ Σιντίκ και αφού του ζητήθηκε σχόλιο από πλευράς του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων. 

«Η Ειδική Αντιπρόσωπος Ελίζαμπεθ Σπέχαρ, παραμένει σε επαφή με τις δυο πλευρές, ενώ η UNFICYP συνεχίζει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο Βαρώσι. Η θέση των Ηνωμένων Εθνών παραμένει αναλλοίωτη και καθοδηγούμαστε από τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών» ανέφερε ο Εκπρόσωπος Τύπου της UNFICYP. 

Λεκτική συμπαράσταση 

Η αποθράσυνση της τουρκικής προκλητικότητας μετά την Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου και των ενεργειών της Άγκυρας στην Αμμόχωστο, ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την τηλεδιάσκεψη της προέδρου της Κομισιόν Ούρσουλας Φον Ντερ Λάιεν με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη. 

Η Αθήνα κάλεσε την Άγκυρα σε αναδίπλωση. 

«Τουρκία οφείλει να κάνει ένα βήμα πίσω. Εάν δεν το κάνει το θέμα θα απασχολήσει τους ηγέτες της ΕΕ την επόμενη εβδομάδα στο ΕΣ της 15 και 16ης Οκτωβρίου καθώς θα τεθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία και φυσικά την Ελλάδα», ανέφερε ο Εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης, Στέλιος Πετσάς. 

Έντονη ανησυχία για τις ενέργειες της Τουρκίας εξέφρασε σε μήνυμα του ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ. 

«Εμείς απαιτούμε την πλήρη συμμόρφωση της Τουρκίας με τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας. Αυτό σημαίνει την άμεση επιστροφή των Βαρωσίων στους νόμιμους κατοίκους τους, υπό τη διοίκηση των Ηνωμένων Εθνών σύμφωνα μ’ αυτά τα ψηφίσματα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Την έντονη καταδίκη των ενεργειών της Άγκυρας και των εγκάθετων της στα κατεχόμενα καταδίκασαν και σήμερα με ανακοινώσεις και δηλώσεις τα πολιτικά κόμματα.