Η Αμμόχωστος εγκαταλείφθηκε από αυτούς που έπρεπε να την προστατέψουν για αυτό και δεν ήταν αρχικά στα σχέδια των Τούρκων και της επιβλήθηκε ένα διαφορετικό καθεστώς, τόνισε ο Τέως Δικαστής της ΕΕ, Γιώργος Αρέστης.
Μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Μέρα Μεσημέρι», ο Αμμοχωστιανός και τέως Δικαστής του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιώργος Αρέστης ανέφερε ότι έγιναν τεράστια λάθη στην Αμμόχωστο από όλες τις κυβερνήσεις και δεν έδωσαν την προσοχή που έπρεπε.
Όπως εξηγεί, είχαν στα χέρια του ένα πολύ δυνατό ψήφισμα όπως το 550, το οποίο αναφέρει ότι δεν πρέπει η Αμμόχωστος να εποικιστεί και να κατοικηθεί από άλλους εχτός από τους μόνιμους κατοίκους.
Παρόλα αυτά, τονίζει ότι όταν λήφθηκε η απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας ουσιαστικά ολόκληρη η πόλη ήταν ακατοίκητη και αφήσαμε το ψήφισμα 550 να περιέλθει σε αχρησία.
Ο κ. Αρέστη σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις γνώριζαν ότι η Τουρκία μελετούσε σχέδιο για να ανοίξει τα Βαρώσια, παρόλα αυτά δεν έκαναν αυτό που έπρεπε και αντί να είμαστε μπροστά από τα γεγονότα τρέχουμε πίσω τους.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι υπήρχαν κάποιες κυβερνήσει που από την αρχή είχαν πει ότι θα πολεμούσαν για την Αμμόχωστο και όταν βρέθηκαν στην εξουσία δεν πρόσφεραν τίποτα ουσιαστικό.
Η υπόθεση της Κύπρου εγκαταλείφθηκε πριν στεγνώσει το μελάνι των αποφάσεων της ΕΕ
Την ίδια ώρα, ο κ. Αρέστη τόνισε σε έντονο ύφος ότι η υπόθεση της Κύπρου και της Αμμόχωστου εγκαταλείφθηκε πριν στεγνώσει το μελάνι των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ όπως επισημαίνει η Τουρκία περιφρονεί και αγνοεί τα πάντα την ώρα που οι αντιδράσεις των διεθνών οργανισμών είναι μηδαμινές.
Όσον αφορά την Ελλάδα, είπε ότι δεν μπορεί ή δεν θέλει να μας βοηθήσει μιας και θα μπορούσε να αρνηθεί να έχει συνομιλίες με την Τουρκία εφόσον προβαίνει σε έκνομες ενέργειες στην Κύπρο, ωστόσο είναι κάτι που όπως φαίνεται δεν θα γίνει μιας και μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλούσε αναστάτωση στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο κ. Αρέστη περίγραψε τα παιδικά του χρόνια στην Αμμόχωστο και ανέφερε ότι έζησε 29 χρόνια στην πόλη και η σκέψη του και η ψυχή του είναι στραμμένη εκεί και όσα και αν κατόρθωσε στη ζωή του μετά το 1974 δεν επανήλθε στην πραγματικότητα, του έλειπε ένα βασικό κομμάτι
«Νιώθαμε ότι είμαστε ανασφαλείς αν μέσα σε εκείνο το χάος, είχα δύο μικρά παιδιά οπότε έπρεπε να πάρει την οικογένεια μου και να φύγω για να είναι σε ένα σε ένα ασφαλές περιβάλλον», τόνισε.
Κάλεσε τους Αμμοχωστιανούς να παραστούν στην εκδήλωση διαμαρτυρίας που θα διεξαχθεί στο οδόφραγμα της Δερύνειας η ώρα 17:00 το απόγευμα.
«Ελπίζω πριν πεθάνω να ξαναπάω στην Αμμόχωστο», υπογράμμισε στο τέλος.