Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ακόμη ένα καρφί στο πολύπαθο σώμα της Αμμοχώστου βάζουν στις 11:00 αύριο το πρωί οι εισβολείς με το άνοιγμα της παράκτιας ζώνης της περίκλειστης πόλης. 

Μετά την χθεσινή φιέστα του Ταγίπ Ερντογάν σε απευθείας σύνδεση με την Άγκυρα, ο οποίος έχοντας δίπλα του σε ρόλο μαριονέττας τον Ερσίν Τατάρ ανακοίνωσε το άνοιγμα της παραλίας, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο εισβολής στην πόλη-φάντασμα. 

Εκσκαφείς και φορτηγά πραγματοποιούν από το πρωί εργασίες με πυρετώδεις ρυθμούς στις λεωφόρους Κένεντυ και Δημοκρατίας, ενόψει των αυριανών πανηγυριών που προγραμματίζουν οι Αττίλες. 

Οι κατοχικές αρχές εγκατέστησαν πύλη εισόδου και σημείο ελέγχου κυκλοφορίας απέναντι από το δημοτικό στάδιο Αμμοχώστου και πολύ κοντά στο ξενοδοχείο Κωνστάντια, το οποίο σήμερα λειτουργεί υπό την επωνυμία Palm Beach. 

Η παραλία που θα ανοίξει αύριο έχει μήκος περίπου ενάμιση χιλιομέτρου και καταλήγει στο ξενοδοχείο Golden Sands στην ενορία του Αγίου Μέμνωνα, στο κομμάτι που το κατοχικό καθεστώς άνοιξε το 2017 αποκλειστικά για Τούρκους αξιωματικούς και τις οικογένειες τους. 

Τις εξελίξεις σπεύδουν να καλύψουν φιλοκυβερνητικά τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία προσδίδουν και πανηγυρικό τόνο. 

Οργή, θυμός, πικρία

Η νέα πρόκληση έφερε ξέσπασμα οργής, θυμού και πικρίας στους Βαρωσιώτες.  Κάποιοι εξ αυτών βρέθηκαν στο παρατηρητήριο του Πολιτιστικού Κέντρου του κατεχόμενου Δήμου στη Δερύνεια, και με δάκρυα στα μάτια δεν έκρυψαν την απελπισία τους για τις εξελίξεις. 

Ο κ. Γιώργος Χριστοφόρου δήλωσε « τα συναισθήματα των Βαρωσιωτών. Να πω ότι οι Βαρωσιώτες όλοι έκλαιγαν όλοι. Αλλά πιστεύω τέλειωσε. Σήμερα πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξουμε. Ψες μας σκότωσαν». 

Ο κ. Γιώργος Βασιλείου ανέφερε « ούτε συναισθήματα μας έμειναν 46 χρόνια ούτε δάκρυα ούτε τίποτε. Αγανάκτηση μέχρι σημείου που δεν μπορώ να εκφράσω»

Από την πλευρά της η κα Αννίτα Λίλλη σημείωσε « είναι με πόνο ψυχής που βλέπουμε ότι βλέπουμε. Συγνώμη. Σταμάτησε η ζωή πριν 46 χρόνια. Αν πιάσω τη γειτονιά της μάνας μου το 70% έχει πεθάνει. Να πάμε πίσω να βρούμε ποιους τι να δούμε. Να δράσουμε όλοι δεν είναι μόνο οι Αμμοχωστιανοί που χάνουν την πόλη τους είναι όλη η Κύπρος που χάνει αυτή την στιγμή». 

Την έντονη αγανάκτηση των δημοτών του για τις εξελίξεις, μετέφερε ο δήμαρχος της κατεχόμενης πόλης του Ευαγόρα Σίμος Ιωάννου, ενώ την θλίψη του ως Αμμοχωστιανός εξέφρασε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Κυριάκος Κούσιος. 

Συγκεκριμένα ο κ. Κούσιος τόνισε πως « ιδιαίτερα από αυτό το γεγονός όπως θλίβει κάθε Βαρωσιώτη και κάθε Κύπριο, ακόμη και Τουρκοκύπριοι έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκεια τους για αυτή την ενέργεια. Χρειάζεται ομοψυχία, σχεδιασμός, συγκεκριμένες κατευθύνσεις για να αποτρέψουμε αυτές τις ανεπιθύμητες εξελίξεις».

Αύριο στις πέντε το απόγευμα οι Αμμοχωστιανοί θα διαδηλώσουν την αντίθεση τους στις ενέργειες της Άγκυρας, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο οδόφραγμα της Δερύνειας και την οποία διοργανώνει ο Δήμος Αμμοχώστου.