Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
«Αφορμή για να κτίσουμε την ενότητα στο εσωτερικό μέτωπο, να αφήσουμε στην άκρη τις διαφορές και να επικεντρωθούμε στην απαλλαγή από την κατοχή και στον πραγματικό στόχο της επανένωσης της πατρίδας». 

Αυτό επισημαίνει ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου, σε δηλώσεις για τη νέα προκλητική ενέργεια της Τουρκίας στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου και κάνει λόγο για «νέα κόλπα του Ερντογάν να τορπιλίσει την επανέναρξη των συνομιλιών» στο κυπριακό. 

Σύμφωνα με τον κ. Νεοφύτου « δεν χαρίζουμε ούτε την μισή Κύπρο, ούτε την ΑΟΖ μας, ούτε την Αμμόχωστο μας και είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε πίσω τη χώρα μας μέσω του μοναδικού δρόμου που υπάρχει. Ο δρόμος αυτός, είναι ο άμεσος και ουσιαστικός διάλογος στο συμφωνημένο πλαίσιο της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας». 

Στο μεταξύ, με ανακοίνωση, ο Δημοκρατικός Συναγερμός, ενημερώνει πως άρχισε διεθνή εκστρατεία ενημέρωσης με επίκεντρο τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στην Αμμόχωστο και το κυπριακό. Ενώ απέστειλε ενημερωτικό βίντεο σε όλους τους Ευρωβουλευτές, Επιτρόπους, Πρέσβεις και στον εσωτερικό και διεθνή Τύπο. 

Την ίδια ώρα ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ Αντρος Κυπριανού, υπογραμμίζει πως η καταγγελία της τουρκικής παρανομίας, από μόνη της, δεν είναι αρκετή για να επιλύσει το πρόβλημα και ότι πρέπει να συνοδεύεται από μέτρα, τα οποία πρέπει να αποφασιστούν με τη λογική και όχι με το συναίσθημα. Και σημειώνει πως η ανακοίνωση του Εθνικού Συμβουλίου δείχνει το δρόμο. 

Ο κ. Κυπριανού αναφέρει πως « η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Αυτή τη στιγμή απαιτείται η συλλογική σοφία, η επικράτηση της λογικής και η κοινή δράση. Στόχος μας πρέπει να είναι η αποτροπή των νέων τετελεσμένων, ο τερματισμός της τουρκικής επιθετικότητας, η αποκλιμάκωση της έντασης και η επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων». 

Στην περίπτωση της Τουρκίας, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η πολιτική του κατευνασμού, δεν αποδίδει, επισημαίνουν ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ. 

Το ΔΗΚΟ τονίζει πως « πρόκειται για μια εξαιρετικά κακή εξέλιξη, η οποία αποδεικνύει ότι πολιτική του κατευνασμού όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτική, αλλά εντείνει την αποθράσυνση της Τουρκίας... αυτή η ώρα είναι ώρα ενότητας, αποφασιστικότητας και διεκδικητικότητας ώστε, έστω και την υστάτη, να μπορέσουμε να αποτρέψουμε τα νέα τετελεσμένα». 

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ ο βουλευτής του κόμματος Κωστής Ευσταθίου σημειώνει πως « με το άνοιγμα της Αμμοχώστου θερίζουμε ουσιαστικά ότι σπείραμε. Σπείραμε κατευνασμό της Τουρκίας και θερίζουμε την θρασύτητα της. Η Τουρκία προχωρεί χωρίς κόστος μετά που την έχουμε απενοχοποιήσει στην υλοποίηση των στόχων της οι οποίοι δεν είναι τίποτα άλλο από την τουρκοποίηση της Κύπρου».

Η «Αλληλεγγύη» τονίζει ότι « το παράνομο άνοιγμα της παραλίας στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου γελοιοποιεί την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Γ.Γ. ΟΗΕ». 

Η τουρκική πρόκληση νέων τετελεσμένων στην Αμμόχωστο, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία, σημειώνει η Συμμαχία Πολιτών. 

Από την πλευρά τους οι Οικολόγοι σημειώνουν πως « είναι μια ακραία ενέργεια που δείχνει τις πραγματικές προθέσεις της Τουρκίας και υποσκάπτει κάθε προοπτική για επανέναρξη των συνομιλιών». 

Το ΕΛΑΜ αναφέρει πως «το άνοιγμα του οδοφράγματος της Δερύνειας αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα για την ενεργοποίηση των τουρκικών σχεδιασμών». 

Να σημειωθεί ότι το ΕΛΑΜ ήταν το κόμμα το οποίο εμπόδισε την έκδοση ομόφωνης απόφασης του Εθνικού Συμβουλίου χθες, εκφράζοντας διαφωνία με την παράγραφο δύο της ανακοίνωσης.