Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στις 11 αύριο το πρωί θα επιτραπεί η είσοδος από το σημείο διέλευσης απέναντι από το δημοτικό στάδιο της Αμμοχώστου, στην περίκλειστη πόλη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του «Μπαϊράκ».

Όπως αναφέρεται, οι διεργασίες για το άνοιγμα συνεχίζονται, σήμερα το πρωί απομακρύνθηκαν από το συγκεκριμένο σημείο τα συρματοπλέγματα και καθαρίστηκε η περιοχή, ενώ τοποθετήθηκε και το κουβούκλιο ελέγχου.

 

Προστίθεται ότι θα ανοίξει και η λεωφόρος της Δημοκρατίας από την οποία θα παρέχεται η πρόσβαση προς τον δρόμο που οδηγεί στο σημείο εισόδου στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου.

Ο λόγος της αποχώρησης Οζερσάι

Ο λόγος που το κόμμα του Λαού αποχωρεί από την «κυβέρνηση» είναι ο Ερσίν Τατάρ, δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος, Γιενάλ Σενίν μετά την συνεδρία της κεντρικής επιτροπής στην παρουσία του ιδρυτή και τέως προέδρου του κόμματος αλλά και υποψήφιου «προέδρου», Κουντρέτ Οζερσάι, όπου πλειοψηφικά αποφασίστηκε η αποχώρηση από την «συγκυβέρνηση» μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις μέσω της Άγκυρας για το Βαρώσι.

 

Ο Κουντρέτ Οζερσάι είχε προϊδεάσει με μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook για τις ανακοινώσεις Τατάρ – Ερντογάν μέσω Άγκυρας, ενώ εκτάκτως συγκλήθηκε η αντίστοιχη κεντρική επιτροπή του κόμματος του Λαού, το οποίο ίδρυσε ο κ. Οζερσάι αλλά αποχώρησε για να κατέλθει υποψήφιος στις «προεδρικές εκλογές».

 

Ο Ερσίν Τατάρ δεν έλαβε καθόλου υπόψη την συμμαχία και έκανε προεκλογικό αντικείμενο το Βαρώσι, ανάφερε σε δηλώσεις το στο κανάλι Genc tv μετά την απόφαση για αποχώρηση από την «κυβέρνηση» ο Κουντρέτ Οζερσάι. Ο Τατάρ πήγε στην Άγκυρα χωρίς να το πει σε κανέναν, ανάφερε ο κ. Οζερσάι προσθέτοντας ότι οι δηλώσεις που έγιναν οι οποίες δεν ξεκαθαρίζουν τί θα γίνει με το Βαρώσι, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.

 

Επανέλαβε αυτό που είχε αναρτήσει και προηγουμένως, ότι δεν υπάρχει μια μονοκομματική «κυβέρνηση» αλλά μια συμμαχία, η οποία δεν ενημερώθηκε και δεν ρωτήθηκε. Ένας υποψήφιος «πρόεδρος» πώς δεν υπολογίζει την «κυβέρνηση», θεωρεί ότι ο εταίρος του δεν έχει βούληση, δεν έχει βούληση ο τ/κ «λαός», διερωτήθηκε ο κ. Οζερσάι. Ένας «υπέξ» να μην φαίνεται πουθενά, να μην υπάρχει στο πρωτόκολλο, αυτό μας αρμόζει, διερωτήθηκε επίσης

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, το «υπουργικό συμβούλιο» έχει πάρει αποφάσεις για το Βαρώσι που αφορά, μεταξύ άλλων, ότι τα όποια βήματα, πέραν των εργασιών καταγραφής, θα γίνουν μετά τις «εκλογές».

 

Ο Τατάρ εκμεταλλεύτηκε το θέμα αυτό 3 μέρες πριν τις «εκλογές», πρόσθεσε.

Ο πρόεδρος του ΚΛ, Γενάλ Σενίν ανέφερε μετά την συνεδρία της κεντρικής επιτροπής του κόμματος ότι ο λόγος αποχώρησης από την «κυβέρνηση» είναι ότι δεν δόθηκε καμία πληροφόρηση στον «υπεξ» για το τί επρόκειτο να διαμειφθεί στην Άγκυρα. Το ΚΛ, πρόσθεσε, δεν έχει ενστάσεις να γίνει πολιτική ζώνη το κλειστό Βαρώσι (ΣΣ: αποκρατικοποιηθεί) όμως δεν μπορεί να σιωπήσει μπροστά στα όσα γίνονται ενώπιον της κοινωνίας και τραυμάτισαν την συνείδησή της.

 

Ο Ερσίν Τατάρ επιστρέφοντας από την Άγκυρα δήλωσε ότι δεν είναι σωστό από πλευράς συμφέροντος της «χώρας» το να αποχωρήσει από την «κυβέρνηση» το ΚΛ, αλλά θα ακολουθηθεί αυτό που λέει το «σύνταγμα» όσον αφορά την διαδικασία. Το ΚΕΕ, είπε, θα συνεχίσει να ηγείται της «κυβέρνησης» και την Κυριακή θα γίνουν οι «προεδρικές εκλογές» που θα οδηγήσουν την «χώρα» σε ένα λαμπρό μέλλον, όπως είπε.

 

‘Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, ο επικεφαλής της «κυβέρνησης», δηλαδή ο Ερσίν Τατάρ θα πρέπει να υποβάλλει στον «πρόεδρο», δηλαδή στον Μουσταφά Ακκιντζί, την παραίτηση της «κυβέρνησης» και είτε θα προχωρήσουν σε «μεταβατική κυβέρνηση» μέσω της «βουλής» μέχρι να γίνουν «βουλευτικές εκλογές», είτε σε πρόωρες «βουλευτικές εκλογές».

Λάβρος ο Ακιντζί

Υπενθυμίζεται δε, πως λίγο μετά την ανακοίνωση των δύο αντρών, ο Μουσταφά Ακιντζί, τόνισε πως είναι ντροπή και μαύρη κηλίδα για την λεγόμενη δημοκρατία των Τ/κ, σχολιάζοντας παράλληλα το σόου που στήθηκε για τα Βαρώσια από τον Ταγίπ Ερντογάν και τον Ερσίν Τατάρ.

Ο Τ/κ ηγέτης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι την ώρα που ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ προετοιμάζεται για την άτυπη πενταμερή, αυτοί που προσπαθούν να κάνουν βήματα στα Βαρώσια, οδηγούν τους Τ/κ σε μια δύσκολη κατάσταση στο διεθνές περιβάλλον. Αναφέρθηκε ξεκάθαρα σε προσπάθεια πριμοδότησης από την Άγκυρα του Ερσίν Τατάρ ενόψει της εκλογικής διαδικασίας στα κατεχόμενα και κάλεσε τους Τ/κ να δώσουν την απαραίτητη απάντηση, με ελεύθερη βούληση στις εκλογικές διαδικασίες τις επόμενες 2 Κυριακές.

Οι αντιδράσεις δεν ήρθαν μόνο από τον Μουσταφά Ακιντζί, αλλά και από τον Τουφάν Ερχιουρμάν και τον Κουτρέτ Οζερσάι, ο οποίος να θυμίσουμε ήταν εκείνος που εξήγγειλε πρώτος την πρωτοβουλία για άνοιγμα των Βαρωσίων τον Ιούνιο του 2019, για να την αποσύρει αργότερα, αναφέροντας ότι καμία τέτοια ενέργεια δεν μπορεί να γίνει χωρίς την εγκριση του λεγόμενου υπουργικού συμβουλίου του ψευδοκράτους. Ο Οζερσάι, εμφανίστηκε σήμερα σφόδρα ενοχλημένος από τα όσα ανακοινώθηκαν, κατηγορώντας τον Ερσίν Τατάρ ότι παρέκαμψε την λεγόμενη κυβέρνηση συνασπισμού, καθώς δεν ενημέρωσε κανένα για το τι θα έπραττε στην τουρκική πρωτεύουσα, παρότι το λεγόμενο υπουργικό συμβούλιο συνεδρίασε χθες.

Που αποσκοπεί η κίνηση της Άγκυρας;

Αναμφίβολα αυτή η κίνηση την δεδομένη στιγμή, δεν μπορεί να μην διασυνδεθεί με την εκλογική διαδικασία που θα διεξαχθεί στα κατεχόμενα. Εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι πρόκειται για προσπάθεια της τουρκικής κυβέρνησης να υποβοηθήσει τον εκλεκτό της, τον Ερσίν Τατάρ, ο οποίος από τις μετρήσεις που γίνονται στα κατεχόμενα, φαίνεται ότι χάνει στις λεγόμενες εκλογές, ως εκ τούτου χρειαζόταν μια τονωτική ένεση, η οποία ήρθε με το πυροτέχνημα αυτό για τα Βαρώσια. Φυσικά με βάση και τις αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις τελευταίες ώρες από Τ/κ, δεν γνωρίζουμε εάν τελικά η Άγκυρα θα εχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί, η αν όλο αυτό του γυρίσει μπούμεραγκ στον Τατάρ.

Την ίδια ώρα, κυβερνητικές πηγές ανέφεραν στον ΑΝΤ1, ότι δεν πρέπει το θέμα να ερμηνευτεί μονοδιάστατα. Πρόκειται σημειώνουν για μια κίνηση που έχει ως στόχο και να προκαλέσει την έντονη αντίδραση της Κ.Δ και να οδηγηθεί στο κενό η πρωτοβουλία του Γ.Γ του ΟΗΕ για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων. Άρα θέλει να αναγκάσει την Κ.Δ να αντιδράσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να διαφανεί ότι αυτή έχει την ευθύνη για ενδεχόμενο νέο αδιέξοδο στο κυπριακό. Εξάλλου η κυβέρνηση Ερντογάν δεν έχει κρύψει ότι επιδιώκει αλλαγή στη βάση επίλυσης του κυπριακού, εγκαταλείποντας την ΔΔΟ και φέροντας στο τραπέζι τη λύση δύο κρατών η έστω την συνομοσπονδία.

Όλα αυτά έγιναν στο πλαίσιο ενός σόου που έστησαν για τον αγωγό μεταφοράς νερού ο οποίος είχε πρώτα εγκαίνια πριν λίγα χρόνια, ακολούθησαν δεύτερα όταν χάλασε και επιδιορθώθηκε, για να στηθεί ξανά σήμερα νέο σόου, με το δίδυμο Ερντογάν Τατάρ να δίνουν ρέστα με απευθείας συνδέσεις από το σημείο που ξεκινά ο αγωγός στην Τουρκία, με χάρτες, με υποθαλάσσια ή πανοραμικά πλάνα.