Η Δημοκρατία του Αρτσάχ ανακοίνωσε ότι μέχρι στιγμής έχουν χάσει τη ζωή τους 54 στρατιώτες του, με το σύνολο των στρατιωτικών απωλειών να φτάνει τις 158, ενώ άλλοι έντεκα άμαχοι σκοτώθηκαν.
Η Αρμενική Κυβέρνηση εκτιμά ότι έχουν σκοτωθεί στις μάχες πέραν των εκατό στρατιωτών της και πέραν των 200 Αζέρων, ενώ το Αζερμπαϊζάν δεν έχει ανακοινώσει απώλειες πέραν από 20 άμαχους που, όπως υποστηρίζει, έχασαν τη ζωή τους από αρμενικούς βομβαρδισμούς.
Στους νεκρούς συγκαταλέγονται και 28 Σύροι μαχητές που ως γνωστόν συμμετέχουν στον πόλεμο στο πλευρό των Αζέρων υπό την καθοδήγηση της Τουρκίας.
Οι σημερινές σφοδρές μάχες είναι απότοκο της κατάρριψης, χθες, μη επανδρωμένων αεροσκαφών αλλά και ελικοπτέρων τους Αζερμπαϊζάν, για να απαντήσει σήμερα το Μπακού με χτυπήματα στην πρωτεύουσα του Ναγκόρνο Καραμπάχ, Στεπανακέρτ, με τις αναφορές να κάνουν λόγο για πολλούς άμαχους τραυματίες.
Η σύγκρουση απασχόλησε και τη σύνοδο κορυφής των 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Θα έχω την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον κύριο Αλίγιεφ και τον κύριο Πασινιάν, Πρωθυπουργό της Αρμενίας. Καλούμε την άμεση κατάπαυση του πυρός. Θα κινητοποιηθούμε μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους για να ενθαρρύνουμε την επανέναρξη πολιτικού διαλόγου στο πλαίσιο της ομάδας του Μινσκ», ανέφερε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σάρλ Μισέλ.
«Είναι σημαντικό μία κατάπαυση του πυρός να εφαρμοσθεί το συντομότερο δυνατόν. Είναι ο μόνος τρόπος να συνομιλήσουμε ειρηνικά για μία λύση αυτού του πολύπλοκου προβλήματος», σημείωσε η Καγκελάριος της Γερμανίας, Άγκελα Μέρκελ.
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Αρμενίας πρόσθεσε ότι «η Αρμενία παραμένει δεσμευμένη για ειρηνική διευθέτηση στο Ναγκόρνο Καραμπάχ. Θα συνεχίσουμε το αντιστεκόμαστε στην επιθετικότητα εναντίον του Καραμπάχ, ενώ την ίδια ώρα είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε με τις χώρες που ανήκουν στην Ομάδα του Μινσκ του ΟΑΣΕ του 1994-1995 για αποκατάσταση της κατάπαυσης του πυρός βασισμένη στις συμφωνίες».
Ο Ταγίπ Ερντογάν μπορεί να αντέδρασε στη διαφαινόμενη εμπλοκή Ηνωμένων Πολιτειών, Ρωσίας και Γαλλίας, ωστόσο λίγη ώρα αργότερα, με ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας, ενημέρωσε ότι σε συνομιλία που είχαν Σεργκέι Λαβρόφ και Μεβλούτ Τσαβούσογλου, συμφώνησαν ότι είναι ανεπίτρεπτη η εμπλοκή στη διένεξη στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ μαχητών από άλλες περιοχές, ενώ τάχθηκαν υπέρ του άμεσου τερματισμού των εχθροπραξιών.