Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Πονοκέφαλο προκαλούν τα κρούσματα σε σχολεία και ποδοσφαιρικές ομάδες.

Ποδοσφαιριστής της Ομόνοιας, ο οποίος αγωνίστηκε στο παιχνίδι ενάντια στον Ολυμπιακό είναι ανάμεσα στα 12 κρούσματα που ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Υγείας.

Εντοπίστηκε θετικός μετά από επαναληπτική εξέταση στην οποία υποβλήθηκε η ομάδα σύμφωνα με τα πρωτόκολλα της ΚΟΠ και της ΟΥΕΦΑ.

Θετικός στον ιό εντοπίστηκε και ποδοσφαιριστής του ΑΣΙΛ Λύσης, ο οποίος υποβλήθηκε στην εξέταση στο πλαίσιο του προγράμματος ελέγχου 3,000 ατόμων στην Επαρχία Λάρνακας. Ο ποδοσφαιριστής είχε παρουσιάσει συμπτώματα.

Νέο κρούσμα σε σχολείο

Δύο εβδομάδες μετά το πρώτο κουδούνι και τα κρούσματα κορωνοϊού που εντοπίστηκαν σε σχολικές μονάδες ανέρχονται σε 6. Θετική στον covid 19 εντοπίστηκε επίσης μαθήτρια η οποία φοιτά σε γυμνάσιο στη Λεμεσό και η οποία παρουσίασε συμπτώματα στις 18 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1 τα συμπτώματα της μαθήτριας υποχώρησαν και επέστρεψε στο σχολείο όπου και παρακολουθούσε κανονικά τα μαθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της βδομάδας. Το σχολείο ενημερώθηκε από το Υπουργείο Υγείας και εφαρμόζεται το σχετικό πρωτόκολλο.

Επίσης, πέντε κρούσματα εντοπίστηκαν από τη διαδικασία ιχνηλάτησης ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών. Δύο εξ' αυτών είναι επαφές από το οικογενειακό περιβάλλον ποδοσφαιριστή του Εθνικού Άχνας ενώ άλλο ένα αποτελεί επαφή από το επαγγελματικό περιβάλλον ατόμου που έχει ανακοινωθεί ως θετικό στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης των επαφών των ποδοσφαιριστών του Εθνικού Άχνας.

Το τέταρτο κρούσμα που εντοπίστηκε από τη διαδικασία της ιχνηλάτησης αποτελεί επαφή από το οικογενειακό περιβάλλον ποδοσφαιριστή της Νέας Σαλαμίνας.

Ενώ το πέμπτο αφορά σε Τσέχο που ήρθε στην Κύπρο 15 Σεπτεμβρίου και εντοπίζεται στην αλυσίδα μετάδοσης που δημιουργήθηκε σε εταιρεία στη Λεμεσό και η οποία απαριθμεί πλέον 7 κρούσματα.

Άλλα δύο κρούσματα εντοπίστηκαν στο πλαίσιο ελέγχου ειδικών ομάδων. Ένα εξ αυτών εντοπίζεται στην αλυσίδα μετάδοσης που δημιουργήθηκε στην Μητρόπολη Λάρνακας. Ενώ το δεύτερο αφορά σε άτομο που έκανε το τεστ προεγχειριτηκά ενώ είχε παρουσιάσει συμπτώματα στις 25 Σεπτεμβρίου.

Τέλος, τα άλλα δύο κρούσματα είναι εισαγόμενα. Πρόκειται για άτομα από τη Ρωσία που έφτασαν στην Κύπρο στις 25 Σεπτεμβρίου προσκομίζοντας τεστ με αρνητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο ο ένας εκ των δύο παρουσίασε συμπτώματα και επανέλαβαν την εξέταση με τα αποτελέσματα να βγαίνουν θετικά.

Ο αριθμός των θετικών περιστατικών ανέρχεται σε 1696 την ώρα που 17 ασθενείς με κορωνοϊό νοσηλεύονται στο νοσοκομείο αναφοράς. Το Υπουργείο Υγείας στο μεταξύ απευθύνει εκ νέου έκκληση στους πολίτες που παρουσιάζουν συμπτώματα να επικοινωνούν άμεσα με τον προσωπικό τους γιατρό για να λαμβάνουν καθοδήγηση για περαιτέρω διερεύνηση.

Η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου είπε ότι «κάποια από τα άτομα αυτά δεν απευθύνονται στον γιατρό τους για να διερευνηθεί περαιτέρω αν πρόκειται για κορωνοϊό, κάτι που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία γιατί αν ένα άτομο έχει συμπτώματα και συνεχίζει να έχει επαφές, αυτό προκαλεί μετάδοση του ιού με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν οι αλυσίδες και να αυξάνονται τα κρούσματα».

Σε αυτοπεριορισμό η Επίτροπος Υγείας ΕΕ

Σε αυτοπεριοσμό μπήκε από χθες η Ευρωπαία Επίτροπος Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου, αφού όπως γνωστοποίησε η ίδια ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού. Η Κυρία Κυριακίδου δεν έχει συμπτώματα με την ίδια να αναφέρει ότι αισθάνεται καλά.