Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα της Συνόδου των Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ Αντρος Κυπριανού, προσθέτοντας ότι «δυστυχώς έχουμε απομονωθεί».

Σε δηλώσεις στο πλαίσιο περιοδείας του στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου ο κ. Κυπριανοού ανέφερε ότι από τη Σύνοδο των ΥΠΕΞ «αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά δυστυχώς, ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση τοποθετείται στη βάση δύο μέτρων και σταθμών, κάτι» που όπως εξήγησε «μας ενοχλεί» και πρόσθεσε πως «αυτά θα έπρεπε να τα γνωρίζει η κυβέρνηση γιατί έχει εμπειρία οκτώ ετών».

 

Ο κ. Κυπριανού εξέφρασε ακόμα τη μεγάλη ανησυχία του, αφού όπως είπε «όλο αυτό το τελευταίο διάστημα, δηλαδή από πέρσι τον Αύγουστο που ξεκίνησε η συζήτηση για το θέμα των κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας, η κυβέρνηση υποσχόταν πάρα πολλά πράγματα. Ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, είχε πει ότι θα επιβληθούν κυρώσεις, οι οποίες θα κάμψουν την τουρκική αδιαλλαξία και θα υποχρεώσουν την Τουρκία να συνεργαστεί σε ό,τι αφορά την προσπάθεια επανέναρξης ουσιαστικών διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό».

 

Λυπούμαστε, συνέχισε, «να πούμε ότι τα χθεσινά αποτελέσματα είναι απογοητευτικά και με την έννοια ότι, δυστυχώς, έχουμε απομονωθεί. Δεν είδαμε τους Ευρωπαίους εταίρους μας να μας στηρίζουν στη θέση που είχαμε διατυπώσει και για την οποία εκφράζαμε απόλυτη βεβαιότητα όλο το τελευταίο διάστημα, ότι θα είχαμε την πλήρη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

 

Πρόσθεσε ακόμα  ότι «μας ανησυχεί και το γεγονός ότι, δυστυχώς, πλέον όλα αυτά που συζητιούνται σε ό,τι αφορά την Κύπρο έχουν να κάνουν αποκλειστικά και μόνο με τις κυρώσεις. Εμείς θεωρούμε ότι το σημαντικό ζήτημα και η προτεραιότητα για την Κύπρο είναι η λύση του Κυπριακού».

 

Σύμφωνα με τον ΓΓ του ΑΚΕΛ, «ο στόχος θα πρέπει να είναι επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων σε μια προσπάθεια να καταλήξουμε σε συμφωνία πάνω στη συμφωνημένη βάση, δηλαδή στη βάση του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου, των Συμφωνιών Υψηλού Επιπέδου και των σχετικών Ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Αντί τούτου, διαπιστώνουμε ότι η όλη προσπάθεια επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στις κυρώσεις», σημείωσε.

 

Ο κ. Κυπριανού εξέφρασε επίσης μεγάλη ανησυχία «για το τι θα γίνει στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ και για το γεγονός ότι έχουμε βρεθεί, για ακόμη μια φορά απομονωμένοι και σε ένα αδιέξοδο». Είναι κρίσιμες οι στιγμές, είπε δεν θέλησε όμως να επεκταθεί σε ό,τι αφορά την εκτίμηση του ΑΚΕΛ για τους χειρισμούς της κυβέρνησης και είπε ότι «θα αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει στη Σύνοδο Κορυφής και θα τοποθετηθούμε αναλόγως».

 

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον η Κύπρος «έχει ξεμείνει από συμμάχους», ο ΓΓ του ΑΚΕΛ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «επιβεβαιώνεται πως η τακτική που ακολουθήσαμε δεν έχει αποδώσει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Θα περιμένουμε μέχρι την Πέμπτη, είναι πολύ κρίσιμη στιγμή και θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα» είπε και πρόσθεσε πως επιφυλάσσεται να εκθέσει τις απόψεις του κόμματος του μετά τη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

 

Ερωτηθείς κατά πόσον είναι ικανοποιημένος από τις δηλώσεις της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, όσον αφορά τη στήριξη και τη συνεργασία που υπάρχει με την Ελλάδα, ο κ. Κυπριανού απάντησε πως με την κα. Σακελλαροπούλου είχαν «κατ’ ιδίαν συνάντηση, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί μαζί. Θέλω να εκφράσω την πλήρη μας ικανοποίηση για αυτά τα οποία έχουμε ακούσει από την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας».

 

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ δεν έκρυψε όμως την ανησυχία του «για το γεγονός πως ούτε η Ελλάδα μας στήριξε στις θέσεις τις οποίες διατυπώσαμε στη Σύνοδο των Υπουργών Εξωτερικών και αυτό θα πρέπει να χτυπήσει ένα καμπανάκι στη κυβέρνηση για τους χειρισμούς στους οποίους προβαίνουν. Ωστόσο, «λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης», ο κ. Κυπριανού δεν θέλησε να αναφέρει οτιδήποτε άλλο προς το παρόν.