Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Κυριολεκτικά «μια ανάσα» μακριά από την επιστροφή των μαθητών πίσω στα σχολεία βρίσκεται η Κύπρος, με όλους τους αρμόδιους φορείς να δίνουν μάχη με το με το χρόνο για να κυλήσει ομαλά τόσο η πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά γενικότερα να μην προκύψουν οποιεσδήποτε παρενέργειες. Από το «Μέρα Μεσημέρι» καταθέτουν τις δικές τους απόψεις δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς και σχολικές εφορείες.

Για την υλικοτεχνική ετοιμότητα των σχολείων κλήθηκε στην εκπομπή ο Πρόεδρος των Σχολικών Εφορειών Ντίνος Έλληνας, ο οποίος ανέφερε «είμαστε πανέτοιμοι για να ξεκινήσουμε παγκύπρια τη Δευτέρα». 

Ως μοναδική εκκρεμότητα στην παρούσα φάση σύμφωνα με τον κ. Έλληνα είναι η έλλειψη σε μονά θρανία, κάτι που και ο ίδιος ο υπουργός απέδωσε στην έλλειψη της αγοράς. Τόνισε εντούτοις πως οι κατευθυντήριες οδηγίες που έχουν οι σχολικές εφορείες, είναι με την πρώτη ευκαιρία να αντικαθίστανται οι κατασκευές με μονοθέσια, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ερωτηθείς για το πότε πρέπει να αναμένεται να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με μονοθέσια θρανία, ο κ. Έλληνας απάντησε ότι ο αριθμός των αναγκών ανέρχεται γύρω στις 20 χιλιάδες και πρέπει να γίνουν οι διαδικασίες, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τρεις μήνες.

Στο στούντιο της εκπομπής φιλοξενήθηκαν οι δυο εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ, με την πρόεδρο της Οργάνωσης των Δασκάλων Ρέα Παπαγεωργίου να καταθέτει το εισαγωγικό της σχόλιο λέγοντας  «ας μην έχουμε αυταπάτες, υπάρχουν ελλείψεις και διαδικασίες ανολοκλήρωτες».

Ανέφερε πως ακόμη μέχρι και σήμερα η διαδικασία στελέχωσης των σχολείων δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα ορισμένες σχολικές μονάδες να μην γνωρίζουν ποιο θα είναι το προσωπικό με το οποίο θα κληθούν να διαχειριστούν την επιστροφή των μαθητών. Εκτίμησε ως προς αυτό ότι ενδεχομένως τη Δευτέρα κάποια σχολεία να μην είναι πλήρως στελεχωμένα.

Παρόλα αυτά όπως ανέφερε η κα Παπαγεωργίου η γενικότερη εικόνα είναι πως σε μεγάλο βαθμό επικρατεί ετοιμότητα, καθώς το πλέον σημαντικό είναι επιτέλους να επιστρέψουν οι μαθητές σε σχολικό περιβάλλον, και από την πλευρά τους οι καθηγητές θα δώσουν το άπαν των δυνάμεων τους για να κυλήσουν όλα ομαλά χωρίς παρενέργειες.

Από την πλευρά της ΟΕΛΜΕΚ στο στούντιο της εκπομπής φιλοξενήθηκε ο Βοηθός Γενικός Γραμματέας της Οργάνωσης Θέμης Πολυβίου, ο οποίος ανέφερε πως η μεγαλύτερη ανησυχία για τους καθηγητές αποτελεί η εφαρμογή των πρωτοκόλλων και εν γένει η ασφάλεια και η υγεία των παιδιών.

Σημείωσε πως παρόλο που σε μεγάλο βαθμό η τοποθέτηση των θρανίων ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πρωτοκόλλων, δεν λείπουν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες σχολικές αίθουσες δεν μπορούν να εφαρμόσουν τις διατάξεις, με αποτέλεσμα να είναι ρεαλιστικό ενδεχόμενο, μαθητές να δυσκολεύονται να μετακινηθούν εκεί και όπου χρειάζεται.

Τόνισε παράλληλα πως ο κυριότερος λόγος που θα αποφευχθεί η ταλαιπωρία την προσεχή Δευτέρα, οφείλεται στην προεργασία που έκαναν όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί, λέγοντας χαρακτηριστικά « εμείς περιμένουμε τους μαθητές με ανοικτές αγκαλιές».

https://www.youtube.com/watch?v=9pmovBWB24o Τη βεβαιότητα του πως όλα θα είναι έτοιμα τόσο από πλευράς πρωτοκόλλου αλλά και στελέχωσης εξέφρασε ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης Σωτήρης Χριστοφή με παρέμβαση του στο «Μέρα Μεσημέρι».

Σημείωσε πως αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να επιστρέψουν επιτέλους με φυσική παρουσία οι μαθητές στα σχολεία, να αρχίσει επιτέλους οι φοίτηση των παιδιών, με σεβασμό πάντα στη διατήρηση των αποστάσεων και όλων γενικά των μέτρων που απαιτούνται για την ασφάλεια όλων.

Ανέφερε μάλιστα πως υπάρχουν ακόμη κάποιες εκκρεμότητες, αλλά σε επίσκεψη που πραγματοποίησε σήμερα μαζί με τον Υπουργό Παιδείας σε σχολεία της Λεμεσού, αυτό που αντίκρισε είναι σε ένα μεγάλο βαθμό ετοιμότητα των σχολικών μονάδων. Το ίδιο ισχύει και για την στελέχωση από εκπαιδευτικούς, που όπως ανέφερε βάσει της ενημέρωσης που έχουν οι Γονείς, είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα από άλλες χρονιές.