Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Στο μικροσκόπιο των Κύπριων ερευνητών ο CoViD-19. Το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής ανακοίνωσε ότι διενεργεί έρευνα στον κυπριακό πληθυσμό, για να εξασφαλίσει μια σειρά από δεδομένα για το κορωνοϊό, με πρώτιστο στόχο να εξακριβώσει το βαθμό ανοσίας έναντι του CoViD-19, αλλά και να ανιχνεύσει αντισώματα σε άτομα που έχουν νοσήσει.

«Η συγκεκριμένη μελέτη είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα βοηθήσει τα μέγιστα την επιστημονική κοινότητα στην Κύπρο, αλλά και διεθνώς, δίνοντας στοιχεία που αφορούν τη δυνατότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να δημιουργεί αντισώματα εναντίον του COVID-19»,  δήλωσε στο ΚΥΠΕ η υπεύθυνη προγράμματος Δρ. Χριστίνα Χριστόδουλου.

Στη μελέτη μπορούν να συμμετάσχουν άτομα που γνωρίζουν ότι ήταν θετικοί στον κορωνοϊό, με ή χωρίς κλινικά συμπτώματα καθώς και άτομα τα οποία δεν θετικοποιήθηκαν ποτέ.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη του προγράμματος η συμμετοχή όλων θα βοηθήσει στην εξαγωγή συμπερασμάτων, που θα είναι χρήσιμα τόσο στην κατανόηση της συμπεριφοράς του ιού όσο και στην αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος.

«Τα ευρήματα της έρευνας θα έχουν πρακτική χρησιμότητα αφού, μεταξύ άλλων, άτομα που βρεθούν θετικά σε αντισώματα εναντίον του CoViD-9, θα μπορούν να γίνουν δότες αίματος για την απομόνωση πλάσματος, που θα μπορεί μετέπειτα να χρησιμοποιηθεί για θεραπευτικούς σκοπούς σε ασθενείς με κορωνοϊό», αναφέρει ο ερευνητής του Τμήματος Μοριακής Ιολογίας του ΙΝΓΚ, Δρ. Γιώργος Κρασιάς.

Μόνο ένα κρούσμα

Ένα μόλις κρούσμα κορωνοϊού ανακοίνωσε και σήμερα το Υπουργείο Υγείας.

Πρόκειται για Ρωσίδα η οποία ήρθε στην Κύπρο για να επισκεφθεί την οικογένειά της που ζει μόνιμα στο νησί.

Υποβλήθηκε στην εξέταση 12 μέρες μετά την άφιξή της στο πλαίσιο του υποχρεωτικού εργαστηριακού ελέγχου για να αποδεσμευτεί από την καραντίνα.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 1511 την ώρα που τέσσερις ασθενείς νοσηλεύονται στα νοσοκομεία. Τρεις στο νοσοκομείο αναφοράς και ένας διασωληνωμένος στην εντατική του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας.

Τυχαίος έλεγχος σε χώρους συναθροίσεων

Στοχευμένους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε χώρους με μεγάλο συγχρωτισμό άρχισε εν τω μεταξύ το Υπουργείο Υγείας.

Με ανακοίνωσή του γνωστοποιεί την έναρξη διενέργειας πληθυσμιακής παρέμβασης, με τον παγκύπριο εργαστηριακό έλεγχο 5,000 προσώπων ηλικίας 18-40 ετών, σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού νέων όπως είναι τα μπαρ, οι χώροι εστίασης, τα εμπορικά κέντρα και τα Πανεπιστήμια

Σκοπός του προγράμματος είναι να διαπιστωθεί ο βαθμός στον οποίο υπάρχουν αδιάγνωστα άτομα στην κοινότητα, ιδιαίτερα μεταξύ των ηλικιών 18 με 40, για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα διασποράς του ιού.

Σε μερικό lockdown τα κατεχόμενα

Σε μερικό lockdown για 23 ημέρες μπαίνουν από αύριο τα κατεχόμενα.

Το λεγόμενο υπουργικό συμβούλιο που συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα αποφάσισε μεταξύ άλλων ότι οι χώροι συνάθροισης όπως κέντρα διασκέδασης, νυχτερινά κέντρα, ντίσκο και καζίνο παραμείνουν κλειστά μέχρι και την 1η Οκτωβρίου.

Την ίδια ώρα αποφασίστηκε ότι η η φοίτηση στην Α και Β δημοτικού θα συνεχιστεί με ακόμη πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής, ενώ για τις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, γίνεται σκέψη να αρχίσει η φοίτηση την 1η Οκτωβρίου.

Το ψευδουπουργικό αποφάσισε, παράλληλα, ότι η προεκλογική περίοδος θα συνεχιστεί αλλά μέχρι την 1η Οκτωβρίου αναβάλλονται όλες οι προεκλογικές συγκεντρώσεις και μαζικές συναντήσεις.