Η Χαμπέρ Κίπρις, που αναφέρεται στον κατάλογο των αποφάσεων που λήφθηκαν τα χαρακτηρίζει δραστικά, ενώ η Κίπρις ποστασί που τα αναμεταδίδει σχολιάζει ότι «πάμε πίσω εν μέρει, στον Μάρτιο».
Στη σύσκεψη λήφθηκαν αποφάσεις για κλείσιμο των παιδικών πάρκων και παιδότοπων, των γυμναστηρίων, η ακύρωση προεκλογικών συγκεντρώσεων, κλείσιμο των σαλονιών αισθητικής και ομορφιάς.
Οι αποφάσεις υποβλήθηκαν προς έγκριση, αναφέρεται, στον «υπουργό υγείας» και τον «πρωθυπουργό» Τατάρ.
Στα μέτρα περιλαμβάνονται επίσης, το κλείσιμο όλων των κέντρων αναψυχής, αυστηρά μέτρα για κομμωτήρια και κουρεία, κλειστά μέχρι την 1η Οκτωβρίου κέντρα μασάζ.
Κλειστές όλες οι βαθμίδες τη εκπαίδευσης μέχρι την 1η Οκτωβρίου εκτός από φροντιστήρια με λίγα άτομα. Ακύρωση όλων των γάμων, τελετών σουνέτι, αρραβώνων μέχρι την 1η Οκτωβρίου, όπως και των νυχτερινών κέντρων, ταβερνών, καζίνο.
Προτείνεται επίσης η ακύρωση όλων των προεκλογικών εκστρατειών και όπως η εκστρατεία συνεχιστεί μέσω των ΜΜΕ και δει των τηλεοράσεων με μάξιμουμ αριθμό ατόμων να παρίστανται σε συγκεκριμένα τετραγωνικά.
Θετικό κρούσμα κορωνοϊού σε νηπιαγωγείο στα κατεχόμενα
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα σήμετα εντοπίστηκε θετικό στον ιό παιδί που φοιτά σε νηπιαγωγείο στο κατεχόμενο χωριό Λύση, όπου υπάρχουν πολλά εγχώρια κρούσματα αλλά και από ιχνηλάτηση. Θετική και η μητέρα του παιδιού.
Η ιστοσελίδα της Γενί Ντουζέν αναφέρει ότι σε τεστ για τον κορωνοϊό θα υποβληθούν και τα άλλα 9 παιδιά την ίδια τάξη, όπως και οι γονείς τους ενώ σε τεστ ζήτησαν να υποβληθούν η διεύθυνση και το προσωπικό του νηπιαγωγείου.
Η διευθύντρια του νηπιαγωγείου, Εσρά Τουλέκ, μιλώντας στην Γενί Ντουζέν είπε ότι δεν έχουν μπει ακόμα σε καραντίνα, αλλά είναι απομονωμένοι στα σπίτια τους αναμένοντας τα αποτελέσματα των διαγνωστικών ελέγχων.
Σήμερα επαναλειτούργησαν στα κατεχόμενα τα δημοτικά σχολεία μόνο για την Α και Β τάξη δια ζώσης. Οι τ/κ ιστοσελίδες ΜΜΕ μεταδίδουν φωτογραφίες από την άφιξη των παιδιών στα σχολεία, όπου δεν επιτρεπόταν η είσοδος για τους γονείς αλλά και το πώς διαμορφώθηκε το εσωτερικό των τάξεων.
Η συντεχνία των τ/κ δασκάλων είχε καλέσει χθες τους γονείς να μην στείλουν σήμερα τα παιδιά τους για μάθημα στα σχολεία μέχρι να τεθεί υπό έλεγχο η χαοτική κατάσταση, όπως ανάφερε στην γραπτή του δήλωση ο γγ της συντεχνίας, Σενέρ Ελτζίλ.
Τόνισε δε ότι στις 14 Σεπτεμβρίου, που είναι προγραμματισμένη η έναρξη μαθημάτων και για τις άλλες τάξεις και βαθμίδες, θα ήταν καλό να μην συμβεί, να μην ανοίξουν δηλαδή, μέχρι να τεθούν τα κρούσματα υπό έλεγχο και επέκρινε την «κυβέρνηση» γιατί με τις αποφάσεις της που «πόρρω απέχουν από την επιστημοσύνη, έχει οδηγήσει τη χώρα σε αυτή την μεγάλη έκρηξη που σημειώνεται στον αριθμό των κρουσμάτων.
Ο δε πρόεδρος της συντεχνίας των «δημοσίων υπαλλήλων», Γκιουβέν Μπενγκιχάν ανακοίνωσε ότι σήμερα επρόκειτο να συνέλθει η συνδικαλιστική πλατφόρμα για να γίνει μια γενική αξιολόγηση της κατάστασης.
Στο μεταξύ, ο «δήμαρχος» Λευκωσίας, Μεχμέτ Χαρμαντζί ανακοίνωσε το μεσημέρι μέσω των ΚΜ ότι «επανερχόμαστε στην αρχή» και λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων και κλείνει παιδότοπους σε όλα τα «δημοτικά» πάρκα αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους και αυξάνει τους ελέγχους σε καφέ και εστιατόρια.
Προσθέτει ότι η μη τήρηση των κανόνων υγιεινής και της κοινωνικής αποστασιοποίησης μπορεί να οδηγήσει και πάλι πίσω στο «κλείσιμο» (lockdown) και αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να αντέξει η οικονομία. Ο κ. Χαρμαντζί, στην ανάρτησή του ζητεί από τους υποψήφιους «προέδρους» να συνεχίζουν την προεκλογική τους εκστρατεία ηλεκτρονικά και μέσω των ΜΜΕ, λέγοντας «άλλωστε όλοι γνωρίζουν τους υποψηφίους».
Αντιδράσεις εξάλλου, προκάλεσε και η απόφαση του «υπουργείου υγείας» για τα μέτρα που αφορούν την άφιξη φοιτητών με την «ένωση πανεπιστημίων» να λέει ότι η υποχρεωτική καραντίνα 7 ημερών θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα για τους φοιτητές να επιλέξουν τα «πανεπιστήμια» και θα φέρει σε δύσκολη θέση τόσο τα «πανεπιστήμια» όσο και την «οικονομία».
Επικρίνει δε την «κυβέρνηση» ότι η απόφαση για τριήμερη παραμονή χωρίς καραντίνα με αρνητικό PCR είναι μια απόφαση που λήφθηκε για να εξυπηρετήσει τους ιδιοκτήτες καζίνο, ενώ για τα «πανεπιστήμια» δεν υπάρχουν διευκολύνσεις.