Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ως καλή χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς η επιδημιολογική εικόνα της Κύπρου με τα κρούσματα κορωνοϊού να ξεπερνούν τα 1.500. Το τελευταίο 24ωρό εντοπίστηκαν τέσσερα νέα εκ των οποίων τα τρία έχουν πρόσφατο ταξιδιωτικό ιστορικό.

Συγκεκριμένα, θετικοί στον covid19 βρέθηκαν 2 Κύπριοι με ταξιδιωτικό ιστορικό στην Μύκονο, μία Κύπρια που παρουσίασε συμπτώματα και υποβλήθηκε στην εξέταση ιδιωτικά και μία Σύρια που έφτασε στην Κύπρο χθες το βράδυ.

Στο πλοιάριο επέβαιναν και άλλα άτομα με το Υπουργείο Υγείας να διευκρινίζει ότι δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμη τα αποτελέσματα όλων των ατόμων που επέβαιναν σε αυτό.

Την ίδια ώρα στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου νοσηλεύονται σε θάλαμο πέντε άτομα ενώ στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι δύο ασθενείς.

Ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας, Πέτρος Καραγιάννης είπε φιλοξενούμενος στο στούντιο του ΑΝΤ1 ότι «αν κρατήσουμε κρούσματα σε μονοψήφιους και επικεντρωθούμε στις πύλες εισόδου για να περάσουμε ανώδυνα τον χειμώνα».

Ανασκόπηση της πανδημίας

Η μέχρι τώρα πορεία της πανδημίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η ευρωπαϊκή στρατηγική για το εμβόλιο τέθηκε στο

επίκεντρο τηλεδιάσκεψης των υπουργών υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Υπουργός υγείας Κωνσταντίνος Ιωάννου χαρακτήρισε σημαντική την εξέλιξη με την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της Κομισιόν και της φαρμακευτικής εταιρείας AstraZeneca.

Ο Υπουργός Υγείας, Κωνσταντίνος Ιωάννου είπε ότι «μέσω τηλεδιάσκεψης μετέφερα στους ομολόγους μου τη θέση της Κύπρου ότι οι συζητήσεις από πλευράς Επιτροπής για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας εμβολίων πρέπει να εντατικοποιηθούν, με στόχο να υπάρξει κατάληξη με περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες και να διασφαλιστεί ότι όλοι οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έχουν πρόσβαση σε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο.

Σημειώνεται ότι, η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία του Γερμανού Υπουργού Υγείας.

Αίτηση για νέο φάρμακο

Αίτηση για την έγκριση του φαρμάκου δεξαμεθαζόνη Taw για τη θεραπεία ενήλικων ασθενών που νοσηλεύονται με

COVID-19 έλαβε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων.

Η αίτηση θα αξιολογηθεί με διαδικασίες εξπρες, επιτρέποντας την έκδοση γνώμης σχετικά με τα οφέλη και τους κινδύνους του φαρμάκου εντός του συντομότερου δυνατού χρονικού πλαισίου.

Τα προκαταρτικά αποτελέσματα από τη δοκιμή RECOVERY έδειξαν ότι σε ασθενείς που λάμβαναν νοσοκομειακή θεραπεία για σοβαρές αναπνευστικές επιπλοκές του COVID-19, υπήρχαν λιγότεροι θάνατοι σε όσους από αυτούς έλαβαν δεξαμεθαζόνη.

Εάν τα διαθέσιμα δεδομένα δείξουν ότι τα οφέλη φαρμάκου αυτού υπερτερούν των κινδύνων που συνδέονται με αυτό στη θεραπεία νοσοκομειακών ενηλίκων με COVID-19, ο Οργανισμός θα εκδώσει θετική σύσταση για τη νέα χρήση του φαρμάκου σε ασθενείς με COVID-19. 

Στη συνέχεια θα επικοινωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να επισπεύσει την αδειοδότηση.