Αγώνα δρόμου για την ομαλή λειτουργία, την Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου, των σχολείων, όλων των βαθμίδων, δίνουν Υπουργείο Παιδείας και Σχολικές Εφορίες. Παρά την αναβολή τριών ημερών που δόθηκε στην έναρξη των μαθημάτων σε γυμνάσια και λύκεια, παραμένει το μεγάλο στοίχημα, για την αποτελεσματική εφαρμογή του υγειονομικού πρωτοκόλλου.
Ο Βοηθός Γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Θέμης Πολυβίου είπε ότι «από έρευνα που έχουν κάνει ως ΟΕΛΜΕΚ, σε πολλά σχολεία (20 – 30 συνολικά), από όλες τις Επαρχίες, οι αίθουσες δεν προσφέρονται για να εφαρμοστεί αυτό το πράγμα που κάνει το Υπουργείο με τα θρανία. Λένε προδιαγραφές 7,5 μέτρα επί 7,5 αλλά έχει αίθουσες που είναι πολύ πιο μικρές. Τι θα κάνουμε;»
Όπως ανέφερε ο κ. Πολυβίου, κάποιες αίθουσες δεν διαθέτουν τις διαστάσεις για να τοποθετηθούν τα νέα θρανία. Κάτι που επιβεβαίωσε και ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, στο ant1.com.cy.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους είπε ότι «η διαρρύθμιση που αποφάσισαν για τριπλά ή διπλά θρανία δυσκολεύει πάρα πολύ την κατάσταση. Υπάρχουν πάρα πολλά σχολεία που δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Καμία διαρρύθμιση, δεν υπάρχει προσωπικό για να κατασκευάσει και να ενώσει αυτά τα διπλά ή τριπλά θρανία και εξακολουθούμε να έχουμε πάρα πολλές αμφιβολίες κατά πόσο θα είναι όλα έτοιμα για τους μαθητές στις 7 του μήνα.»
Για προχειρότητα κάνουν λόγο και οι οργανωμένοι μαθητές.
Το μέλος της Γραμματείας της ΠΣΕΜ, Δημήτρης Παλαούτος, ανέφερε πως «άλλη μια προχειρότητα που φαίνεται από το Υπουργείο είναι το γεγονός ότι 3 ημέρες πριν έναρξη των σχολείων μας ανακοίνωσε ότι τελικά θα ανοίξουν στις 7 του μήνα, αφήνοντας μας με την απορία αν θα είναι έτοιμα τα σχολεία για να ανοίξουν».
Καταγγελίες και ανησυχίες που έσπευσε να αντικρούσει ο πρόεδρος συνδέσμου διευθυντών μέσης εκπαίδευσης, διαβεβαιώνοντας πως τα σχολεία είναι έτοιμα από πλευράς οργάνωσης.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διευθυντών και Μέσης Εκπαίδευσης, Γιώργος Ιωσηφίδης είπε ότι «και αναμένουμε να ολοκληρωθούν όλα αυτά που πρέπει από τις σχολικές εφορίες για να γίνει η ειδική διαρρύθμιση αιθουσών ώστε να είμαστε σύμφωνοι με υγειονομικά πρωτόκολλα. Ευελπιστούμε ότι μέχρι της Δευτέρα που θα έρθουν οι μαθητές θα είμαστε και σε αυτόν τον τομέα έτοιμοι».
Την ίδια ώρα η κοινοβουλευτική επιτροπή παιδείας άναβε πρασινο φως στην θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στέλλοντας το σχετικό νομοσχέδιο στην ολομέλεια της Παρασκευής.
Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Πρόδρομος Προδρόμου, επισήμανε πως «ούτως ώστε να προβλέπεται ρητά και να καλύπτετε θεσμικά και νομοθετικά η δυνατότητα να παρέχεται εκπαίδευση το προβλεπόμενο πρόγραμμα των σχολείων και με διαδικασία εκπαίδευσης εξ αποστάσεως διδασκαλίας εφόσον παραστεί ανάγκη».
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Κυριάκος Χατζηγιάννης σημείωσε πως «μέσα από την θεσμοθέτηση μπορεί να προσφέρεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για περιπτώσεις ή σκοπούς που η νομοθεσία θα ορίσει. Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι επιτέλους θα θεσμοθετηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Επί τάπητος τέθηκε και το θέμα της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να θέτουν τον υπουργό παιδείας, Πρόδρομο Προδρόμου, προ των ευθυνών του.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, επισήμανε πως «τα πραγματικά γεγονότα δυστυχώς από μόνα τους συνθέτουν μιαν προβληματική εικόνα, μια προβληματική κατάσταση. Η ανησυχία μας ωστόσο γιγαντώνεται όταν η αρμόδια αρχή, το υπουργείο παιδείας φαίνεται να αρνείται να δει αυτή την πραγματικότητα, δηλώνοντας ότι καμιά καθυστέρηση δεν υπάρχει»
Επιπρόσθετα, ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, είπε ότι «κατά συνέπεια, εμείς καλούμε την κυβέρνηση, έστω και την ύστατη, να λειτουργήσει μεθοδικά και οργανωμένα και όχι εμπειρικά, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των σχολείων. Δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε, ως πολιτεία, απέναντι στο κεφαλαιώδες αυτό ζήτημα της παιδείας, με ερασιτεχνικό τρόπο».
Την Παρασκευή οι εκπαιδευτικές οργανώσεις θα έχουν την ευκαιρία να έχουν όποια διευκρίνηση ζητούν για τα υγειονομικά πρωτόκολλα από την δρ. Ζωή Ζορωθέα Πανά.