Την ίδια ώρα, η κα Παπαγεωργίου εξέφρασε την ετοιμότητα όλων των εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν το καθήκον τους υπό της ιδιόμορφες αυτές συνθήκες που δημιούργησε η επιδημία του κορωνοϊού.
«Οι νηπιαγωγοί, οι ειδικοί εκπαιδευτικοί, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι ήμασταν ανέκαθεν άνθρωποι της πρώτης γραμμής. Για ακόμα μια φορά σηκώνουμε τα μανίκια και με υπευθυνότητα, αφοσίωση και συναίσθηση του χρέους μας είμαστε έτοιμοι να υπηρετήσουμε αυτήν την κοινωνική ανάγκη που δεν είναι άλλοι από την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι με μια πρώτη ανάγνωση του πρωτόκολλου, αναδύονται ορισμένοι προβληματισμοί όσον αφορά την χρήση προστατευτικής μάσκας από πλευράς εκπαιδευτικών αλλά και σε ότι έχει να κάνει με τις αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται εντός των τάξεων.
Όσον αφορά την εφαρμογή μάσκας από τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς, η κα Παπαγεωργίου ανέφερε ότι μελετάται το ενδεχόμενο αντικατάστασης τους με διαφανείς ασπίδες.
Έπειτα, σε σχέση με την τήρηση αποστάσεων εντός των σχολικών τάξεων, όπου εμπίπτει και το ζήτημα των σχολικών θρανίων, η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ ανέφερε ότι «αναμένουμε αυτήν την πρακτική που μας ανακοίνωσε το Υπουργείο να υλοποιηθεί και είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Σε περίπτωση όμως που η πρόνοια του ενός μέτρου δεν μπορεί να τηρηθεί στα σχολεία, περιμένουμε το Υπουργείο και όλους του αρμόδιους φορείς που εμπλέκονται να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς σε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια, να ανοίξουν τα σχολεία».
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι για τα νηπιαγωγεία έχει δοθεί ένα συμπληρωματικό πρωτόκολλο το οποίο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, έχει ένα ασύμβατο και σχεδόν οξύμωρο σχήμα σε σχέση με το υγειονομικών πρωτόκολλο της μέσης και δημοτικής εκπαίδευσης.
Πρόσθεσε ότι, ναι μεν σκοπός είναι η προστασία της δημοσίας υγείας αλλά η μορφή που έχει το εν λόγω πρωτόκολλο απαιτεί μεγαλύτερο ανθρώπινο δυναμικό στα νηπιαγωγεία ενώ τόνισε ότι ακυρώνει πολλές δραστηριότητες των
παιδιών, τα οποία «θα κάθονται στην γωνιά και θα παίζουν μόνα τους με παιχνίδια που θα απολυμαίνονται συνεχώς».
Τέλος, σε σχέση με την ειδική εκπαίδευση η κα Παπαγεωργίου ανέφερε ότι ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί η τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων εφόσον οι αίθουσες των ειδικών μονάδων είναι εξαιρετικά μικρές.
Στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί η έγκαιρη προετοιμασία των σχολείων
Την ελπίδα ότι θα είναι όλα έτοιμα μέχρι το άνοιγμα των σχολειών όσον αφορά την εφαρμογή των πρωτοκόλλων εξέφρασε επίσης σε παρέμβαση του στα Νέα του ΑΝΤ1 ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου.
«Η ανακοίνωση από χθες του υγειονομικού πρωτοκόλλου για τα σχολεία της μέσης εκπαίδευσης θα λειτουργήσει προς την θετική κατεύθυνση έτσι ώστε να δώσει τον χρόνο στις διευθύνσεις και στους εκπαιδευτικούς φυσικά, των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τις σχολικές εφορίες να προετοιμαστούν και να είναι όλα έτοιμα για να υποδεχτούν τους 45.000 περίπου μαθητές στις 4 Σεπτεμβρίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι είναι επιβεβλημένη ανάγκη το πρωτόκολλο να τηρηθεί αυστηρά σε όλες τις σχολικές μονάδες, οι οποίες και θα λειτουργήσουν υπό τις συνθήκες της επιδημίες του κορωνοϊού. Πρώτιστο μέλημα, σαφώς και είναι η προστασία της υγείας τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια ο κ. Διονυσίου ανέφερε ότι το μεγάλο στοίχημα που έχει να κερδίσει το Υπουργείο Παιδείας αλλά και οι σχολικές εφορίες αφορά το να είναι όλα έτοιμα έγκαιρα, για τη νέα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο πάντα των όσων αναγράφονται στα υγειονομικά πρωτόκολλα.
https://www.youtube.com/watch?v=qhF5R5bgDJo