Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στα χέρια των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολείων ευρίσκεται από χθες το βράδυ το υγειονομικό πρωτόκολλο για τη μέση και δημοτική εκπαίδευση. 

Είσοδος και έξοδος στον σχολικό χώρο:

-Η είσοδος γονέων ή κηδεμόνων εντός του σχολείου απαγορεύεται αυστηρά 

-Προσέλευση των μαθητών στο σχολείο σε συγκεκριμένο χρόνο 

-Είσοδος των μαθητών από διαφορετικά σημεία 

Προϋποθέσεις υπάρχουν και για τη διαδικασία της διδασκαλίας

-Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν απόσταση ένα μέτρου ο ένας από τον άλλο 

-Ο χώρος διακίνησης του καθηγητή εντός της αιθούσης πρέπει να απέχει 2 μέτρα από τους μαθητές 

-Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι προαιρετική για παιδιά κάτω των 12 ετών. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να φορούν μάσκα καθ' όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας και σε όλους τους κλειστούς χώρους του σχολείου 

-Εναλλακτικά της χρήσης μάσκας, μπορεί σε ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες είναι αναγκαία η χειλανάγνωση (π.χ.άτομα με προβλήματα ακοής, κατά τη λογοθεραπεία) να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς η προσωπίδα δεδομένου ότι θα τηρείται η κοινωνική αποστασιοποίηση των δύο μέτρων από τον εκπαιδευτικό. 

-Η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια των αθλητικών δραστηριοτήτων δεν συστήνεται αφού νοείται ότι πρέπει να τηρούνται αποστάσεις τουλάχιστον δύο μέτρων μεταξύ των παιδιών 

Όσον αφορά την διαχείριση παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες αυτόμέριμνας πρέπει να γίνεται απαραίτητη χρήση χειρουργικής μάσκας, γαντιών σε συνδυασμό με ασπίδα προσώπου και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης, ενώ μετά το τέλος της επαφής πρέπει να γίνεται σχολαστικό πλύσιμο χεριών και απολύμανση των επιφανειών. 

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο θα υπάρχει καθορισμένη αίθουσα απομώνοσης για τα άτομα που παρουσιάζουν συμπτώματα. 

Αν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός ή μέλος του προσωπικού είναι ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού θα πρέπει να ενημερώνονται οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι για τη συνέχιση των κανόνων υγιεινής μέχρι το αποτέλεσμα του τεστ. 

Μάλιστα, θα οριστεί επιτελική ομάδα διαχείρισης κρίσεων του σχολείου η οποία αναλαμβάνει τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό και την επίβλεψη για την αυστηρή εφαρμογή του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου σχετικά με θέματα κορωνοϊού στη σχολική μονάδα. 

Όπως ξεκαθάρισε χθες στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, το νέο πρωτόκολλο είναι κατά 95% το ίδιο με αυτό που ίσχυσε τον περασμένο Μάη όταν επαναλειτούργησαν οι σχολικές μονάδες μετά το lockdown. 

Συγκεκριμένα αυτό που αλλάζει στην μέση εκπαίδευση είναι η 

-Υποχρεωτική χρήση μάσκας για όλους τους μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης 

-Υποχρεωτική χρήση για όλους τους εκπαιδευτικούς και το άλλο προσωπικό των σχολείων 

-Απόσταση ενός μέτρου από μαθητή σε μαθητή και όχι από θρανίο σε θρανίο 

-Λειτουργία σχολικών κυλικείων, τα οποία όμως θα έχουν προπαρασκευασμένα προϊόντα μέσα σε νάιλον σακουλάκια 

-Καθορισμός άλλου δωματίου σε κάθε σχολείο και όχι του Ιατρείου για περιορισμό ατόμων που παρουσιάσουν συμπτώματα 

Σε περίπτωση που εντοπιστεί θετικό κρούσμα πρέπει να γίνει 

- Απομόνωση όλων των χώρων που χρησιμοποιήθηκαν από το άτομο που επιβεβαιώθηκε ως θετικό με COVID-19 

-Οι πόρτες και τα παράθυρα των πιο πάνω χώρων θα πρέπει να παραμείνουν ανοικτά για επαρκή αερισμό 

-Σχολαστικός καθαρισμός της αίθουσας μετά από εικοσιτετράωρο αερισμό της 

-Θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε επιφάνειες που χρησιμοποιούνται συχνά 

Η ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για θέματα υγείας, Στέλλα Κυριακίδου, σε συνέντευξή της στην ιταλική εφημερίδα La Stampa αναφέρθηκε στην προσοχή που πρέπει να δοθεί για την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις. 

«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιτρέψουμε στα παιδιά να επιστρέψουν στις τάξεις τους υπό συνθήκες ασφαλείας. Τα επιδημιολογικά και κλινικά στοιχεία που αφορούν τα παιδιά σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξαν ότι η μετάδοση από παιδί σε παιδί στα σχολεία είναι σπάνιο φαινόμενο», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κυριακίδου.

Όπως ανάφερε η ευρωπαία επίτροπος με βάση και τα μέχρι τώρα στοιχεία με την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων υγιεινής, τις αποστάσεις ασφαλείας και όταν οι μαθητές μοιράζονται σε διάφορες ομάδες, είναι αρκετά απίθανο να σημειωθούν στα σχολεία περισσότερες μολύνσεις απ’  ότι σε άλλους χώρους.