Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στα χέρια των διευθυντών των σχολείων βρίσκεται το Υγειονομικό Πρωτόκολλο για την νέα σχολική χρονιά. 

Το παρέλαβαν όλοι πριν από λίγο ηλεκτρονικά ώστε να το μελετήσουν και να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για το τι πρέπει να κάνουν από τις 7 Σεπτεμβρίου που θα ανοίξουν τα σχολεία και μετά για το θέμα της πανδημίας, συμφώνα με τις ίδιες πληροφορίες μας. 

Στους εκπαιδευτικούς αναμένεται να παραδοθεί την Δευτέρα χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να τους αποσταλεί το σαββατοκύριακο.

Το Υπουργείο Υγείας ζήτησε το μεσημέρι να γίνουν κάποιες διορθώσεις, με αποτέλεσμα να αλλάξουν και οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Παιδείας και να αρχίσει αγώνας δρόμου για την παράδοση του στους Διευθυντές των σχολείων εντός της ημέρας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, το υγειονομικό πρωτόκολλο που κατά 95% είναι το ίδιο με πέρσι, θα αποσταλεί στα email των σχολικών μονάδων, ώστε να το μελετήσουν οι διευθυντές, οι οποίοι το μεσημέρι κλήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας για ενημέρωση. 

Οι δάσκαλοι και καθηγητές αναμένεται να το παραλάβουν εντός Σαββατοκύριακου ή αρχές της ερχόμενης εβδομάδας και όπως διαβεβαιώνουν αρμόδιες πηγές από το Υπουργείο, την 1η Σεπτεμβρίου, άπαντες θα γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και πως να ενεργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 

Ένα μέτρο απόσταση

Στο υγειονομικό πρωτόκολλο, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν απόσταση ένα μέτρο ο ένας από τον άλλο και ότι στα Δημοτικά η χρήση της μάσκας δεν είναι υποχρεωτική, σε αντίθεση με τους μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων που θα πρέπει να φοράνε μάσκα.

Όσον αφορά τις τάξεις, θα έχουν μονοθέσια θρανία και δύο διπλά ενωμένα, στα οποία θα κάθονται τρεις μαθητές με μάσκα. Ενώ το υπουργείο παιδείας ετοίμασε και ενημερωτικό φυλλάδιο για το υγειονομικό πρωτόκολλο, το οποίο και θα διανεμηθεί σε 150 χιλιάδες γονείς και κηδεμόνες. Και όλα αυτά με τους εκπαιδευτικούς να έχουν ακόμα επιφυλάξεις 

Όπως επισημαίνει ο ΓΓ της ΠΟΕΔ Χάρης Χαραλάμπους « από όσα έχουν λεχθεί μέχρι σήμερα από πλευράς του υπουργείου παιδείας και των σχολικών εφορειών δεν είναι έτοιμοι με τρόπο τέτοιο για να ετοιμάσουν τα σχολεία στις 7 του μήνα δυστυχώς». 

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χ’’ Σάββας τόνισε ότι « είναι γι αυτό το λόγο που η Οργάνωσή μας, απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε κάθε ενέργεια αναφορικά με την τήρηση των κανόνων υγιεινής εντός των αιθουσών διδασκαλίας πριν από την προσέλευση των μαθητών». 

Σήμερα στο μεταξύ, ανακοινώθηκε και το υγειονομικό πρωτόκολλο για τη λειτουργία των βρεφοπαιδοκομικών σταθμών.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο « οι γονείς δεν επιτρέπεται να εισέρχονται εντός των βρεφοκομικών σταθμών και θα παραδίδουν τα παιδιά τους στην είσοδο σε συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού. Επίσης τα παιδιά προτρέπονται να παίρνουν νερό από το σπίτι, ενώ για σκοπούς ύπνου τα κρεβάτια θα τοποθετηθούν με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο τα πρόσωπα των παιδιών». 

Σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος, θα απομονώνεται σε ειδικά διαμορφωμένο και καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ θα φορά απλή χειρουργική μάσκα μέχρι την παραλαβή του από το σταθμό από τους γονείς ή τους κηδεμόνες.