Στα χέρια του Υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμου, βρίσκεται από το απόγευμα το υγειονομικό πρωτόκολλο για τα σχολεία, που ετοίμασε το Υπουργείο Υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, το υγειονομικό πρωτόκολλο για τη νέα σχολική χρονιά, είναι πολυσέλιδο, απλό, κατανοητό και εύκολα εφαρμόσιμο όταν υπάρχει καλή θέληση.
Σε γενικές γραμμές είναι όπως του Μάϊου του 2019, με κάποιες όμως διαφοροποιήσεις στις αποστάσεις μεταξύ των μαθητών και στη χρήση προστατευτικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Τα θρανία θα πρέπει να έχουν ένα μέτρο απόσταση το ένα από το άλλο, ώστε να είναι εύκολη η μετακίνηση των μαθητών στις τάξεις, ενώ μεγάλη σημασία δίδεται και στη χρήση προστατευτικής μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές
Δύσκολη χρονιά
Το καμπανάκι για τις μάσκες έκρουσε στο μεταξύ και πάλι ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας, προειδοποιώντας ότι η Ευρώπη εισέρχεται σε μία δύσκολη περίοδο με αφορμή και το άνοιγμα των σχολείων. Κάτι που συζητήθηκε και στη συνάντηση του προέδρου της ΕΔΕΚ Μαρίνου Σιζόπουλου με τον Υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου
Ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου είπε ότι «στους κλειστούς χώρους στα σχολεία θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για τις ηλικίες άνω των 12 ετών, ενώ για όλους τους εκπαιδευτικούς και άλλους ενήλικες σε κλειστούς χώρους προβλέπεται η χρήση μάσκας. Στους εξωτερικούς χώρους των σχολείων εφόσον θα τηρούνται οι αποστάσεις και για αυτό θα ληφθεί ειδική μέριμνα, εκεί δεν επιβάλλεται η χρήση μάσκας».
Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος, επισήμανε πως «από την πελυρά της ΕΔΕΚ, θα συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε το υπουργείο με εποικοδομητικές προτάσεις. Αυτό που έχει σημασία είναι να μπορέσουμε να διατηρήσουμε ένα ψηλό επίπεδο μέσα σε σωστά πλαίσια ασφάλειας και υγείας».
Σύμφωνα με τον κύριο Προδρόμου θα διενεργηθούν φέτος 16 με 17 χιλιάδες τεστ κορωνοϊού στις σχολικές μονάδες και επανέλαβε πως θα είναι πιστή η εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Αντίστροφη μέτρηση με αμφιβολίες
Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να έχουν επιφυλάξεις και καλούν το Υπουργείο Παιδείας να ολοκληρώσει το συντομότερο τις προετοιμασίες του. Ενδεικτικές οι δηλώσεις του Γραμματέα της ΠΟΕΔ Χάρη Χαραλάμπους στο ant1.com.cy.
Συγκεκριμένα, ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε ότι «οι αίθουσες διδασκαλίας θα πρέπει να διαμορφωθούν έγκαιρα και όχι στις 7 του Σεπτέμβρη. Θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να εφοδιάσει τα σχολεία με τα επιπρόσθετα θρανία είτε αυτά είναι μονά είτε θα γίνει αυτό που είπαν θα γίνει με την ένωση των δύο διπλών θρανίων σε τρία».
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Σχολικών Εφορειών, Ντίνο Ελληνα «Θα εξασφαλίσουν 12 χιλιάδες μονοθεσία θρανία και 31 χιλιάδες "εξτένσιον" τα οποία θα τοποθετηθούν ανάμεσα στα υφιστάμενα θρανία, ώστε να μπορούν να καθίσουν τρεις μαθητές με προστατευτικές μάσκες.