Πυρετώδεις προετοιμασίες από τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας και τις Σχολικές Εφορείες ούτως ώστε η νέα σχολική χρονιά να τους βρει προετοιμασμένους, αφού σε 11 ημέρες (7 Σεπτεμβρίου) οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα επιστρέψουν στα θρανία εν μέσω της Πανδημίας του κορωνοϊού.
Όπως αποκάλυψε από την περασμένη Δευτέρα το ant1.com.cy, το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να στελεχώσει τις σχολικές αίθουσες με μονά θρανία και με «εξτένσιος» τα οποία θα τοποθετούνται ανάμεσα σε δύο υφιστάμενα θρανία ούτως ώστε να μπορούν στο κάθε ένα εξ αυτών να κάθονται 3 μαθητές/τριες.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα ενωμένα θρανία, ένας μαθητής θα κάθεται στο κέντρο, ένας δεύτερος μαθητής στο αριστερό άκρο και ένας τρίτος στο δεξί άκρο, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις που προβλέπουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Μάλιστα, σήμερα λήγει και η διαδικασία προσφορών για το ποιος θα αναλάβει αυτό το έργο, με τον Πρόεδρο της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Σχολικών Εφορειών, Ντίνο Έλληνα, να διευκρινίζει σε δηλώσεις του στο ant1.com.cy πως τα θρανία θα τοποθετηθούν στις σχολικές αίθουσες το συντομότερο δυνατό.
Αναφερόμενος στους αριθμούς των θρανίων που θα τοποθετηθούν στις σχολικές αίθουσες τη νέα σχολική χρονιά, ο κύριος Έλληνας μας ανέφερε πως θα εξασφαλίσουν 12 χιλιάδες μονοθεσία θρανία και 31 χιλιάδες «εξτένσιος» τα οποία θα τοποθετηθούν ανάμεσα στα υφιστάμενα θρανία, όπως εξηγήσαμε πιο πάνω.
Ο κύριος Έλληνας εξήγησε πως θα υπάρχει απόσταση ενός μέτρου ανά μαθητή προκειμένου να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Ερωτηθείς αν τα εν λόγω θρανία θα τοποθετηθούν και στις λυόμενες τάξεις, ο κος Έλληνας απάντησε πως αυτού του είδους οι τάξεις χρησιμοποιούνται μόνο για αναγκαίες περιπτώσεις ή για μαθήματα στα οποία υπάρχει μικρός αριθμός μαθητών.
Διευκρίνισε δε, πως δεν τίθεται θέμα ελλείψεις κτηριακών εγκαταστάσεων και μας εξήγησε πως ακόμα και στην περίπτωση που χρειαστεί ένα τμήμα να χρησιμοποιήσει αυτού του είδους τις αίθουσες λόγω τυχόν ανακαίνισης κάποιας τάξης, τότε το κάθε σχολείο θα μεριμνά για να τις στελεχώσει με τα νέα θρανία.
Αμφιβολίες και ανησυχίες…
Την απόφαση του Υπουργείου να τοποθετήσει αυτούς του είδους τα θρανία στις σχολικές αίθουσες κλήθηκε να σχολιάσει ο γ.γ. της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους.
Σε δηλώσεις του στο ant1.com.cy, ο κύριος Χαραλάμπους αναφέρει πως «λόγω του χρόνου που απέμεινε και δεδομένου ότι οι κατασκευές ακόμα να αρχίσουν να γίνονται, θα υπάρξουν προβλήματα.»
«Μακάρι, να επιβεβαιωθούν αυτά που λέει ο κύριος Έλληνας. Δεν είμαστε από αυτούς που παρακαλάμε να μην πάει κάτι καλά για να το κατηγορήσουμε. Θέλουμε να είναι έτοιμα και σωστά, όμως έχουμε πολλές αμφιβολίες και πολλές ανησυχίες και εμείς και οι γονείς ότι θα καταφέρουν αυτά που πρέπει», επεσήμανε ο κύριος Χαρλάμπους.