Σε σχέση με τις αντιδράσεις που υπάρχουν στη δημοτική εκπαίδευση από εκπαιδευτικούς και γονείς ο υπουργός απάντησε πως όταν τον Μάιο τα σχολεία κλήθηκαν να επαναλειτουργήσουν υπό το πρωτόγνορο καθεστώς των προτοκόλλων, όλα κύλησαν ομαλά με τη βοήθεια και τον επαγγελματισμό τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των διευθύνσεων, διασφαλίζοντας και το ίδιο και το εκπαιδευτικό προϊόν. «Το ίδιο θα κάνουμε και φέτος» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε σχέση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν για τη φετινή σχολική χρονιά, σημείωσε πως θα είναι κατά βάση τα ίδια με τα αντίστοιχα περσινά αλλά επικαιροποιημένα. Τόνισε μάλιστα πως τα πρωτόκολλα αυτά είχαν συμφωνηθεί στην παρουσία τόσο του προέδρου της ΠΟΕΔ, όσο και του υπουργού Υγείας, απαντώντας με αυτό τον τρόπο στις αντιδράσεις που εκφράζονται τις τελευταίες μέρες από την οργάνωση των δασκάλων.
Για το περιβόητο ζήτημα της χρήσης μάσκας από μαθητές 12 ετών και άνω ο κ. Προδρόμου απάντησε πως «τα θέματα υγειονομικής ασφάλειας έχουν απαντηθεί», τονίζοντας πως το Υπουργείο του ακολουθεί τις οδηγίες στις οποίες έχει καταλήξει το Υπουργείο Υγείας.
Για το κατά πόσο το Υπουργείο θα χορηγεί μάσκες στους μαθητές ο κ. Προδρόμου απάντησε πως υπάρχει μια προσφορά μασκών από δωρεά και συγκεκριμένα «θα δοθούν στα παιδιά των σχολείων της Μέσης Εκπαίδευσης μια ή δυο μάσκες πολλαπλών χρήσεων».
Στο κεφάλαιο των θρανίων που θα χρησιμοποιούνται στις τάξεις ο υπουργός σημείωσε πως έχει γίνει σχεδιασμός για να τηρείται σε κάθε περίπτωση ο κανόνας του ενός μέτρου απόσταση μέσα στις τάξεις. Θα γίνουν κάποιες προσαρμογές με τα υφιστάμενα δεδομένα και εντός του επόμενου διαστήματος το Υπουργείο θα προμηθευτεί και ένα αριθμό μονοθέσιων θρανίων για να γίνει πιο άνετο το περιβάλλον στις αίθουσες διδασκαλίας.
Συνέχισε λέγοντας πως προσαρμογές θα γίνουν και στο ωρολόγιο πρόγραμμα και τα διαλλείματα για να μη συμπίπτουν τα παιδία στους εξωτερικούς χώρους ταυτόχρονα.
Για το ενδεχόμενο να προκύψει ανάγκη για τηλεκπαίδευση και το κατά πόσο υπάρχει ικανοποιητικός βαθμός ετοιμότητας από το Υπουργείο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ο κ. Προδρόμου απάντησε πως «είμαστε προετοιμασμένοι».
Υπάρχει ετοιμότητα σημείωσε ο υπουργός για παροχή στους μαθητές με ηλεκτρονικά μέσα και ψηφιακό τρόπο εξ’ αποστάσεως είτε απευθείας διδασκαλία είτε και ασύγχρονη παιδαγωγική στήριξη. Υπερτόνισε μάλιστα την πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για αναβάθμιση της σύνδεσης διαδικτύου όλων των σχολείων, ως επίσης και το πρόγραμμα εξοπλισμού των σχολείων με τη συνεργασία του Υφυπουργείου Καινοτομίας.