Όλα τα σχολεία, από τα νηπιαγωγεία, την προδημοτική, τη δημοτική εκπαίδευση, τα ειδικά σχολεία, μέχρι τη Μέση και την Τεχνική Εκπαίδευση, θα λειτουργήσουν κανονικά, με φοίτηση όλων των παιδιών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας.
Η χρήση μασκών θα είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές και μαθήτριες από την ηλικία των έξι ετών και άνω, με τον Πρόδρομο Προδρόμου να διαμηνύει θα πρέπει να αναμένεται η έκδοση σχετικής εγκυκλίου.
Τις αποφάσεις έλαβε το Υπουργικό Συμβούλιο, στη βάση και της επιδημιολογικής ενημέρωσης από τον Υπουργό Υγείας.
Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου είπε ότι «για να τηρηθεί το υγειονομικό πρωτόκολλο γίνονται ήδη διευθετήσεις για την ειδική διαρρύθμιση των χώρων, των αιθουσών διδασκαλίας, και βεβαίως με την τήρηση εφ΄ όλης της ύλης του υγειονομικού πρωτοκόλλου. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα κοινοποιηθούν έγκαιρα και στις διευθύνσεις και στα σχολεία και στους γονείς. Θα υπάρξει ενημέρωση με ειδικό ενημερωτικό έντυπο για το ευρύτερο κοινό και για τους γονείς και φυσικά στα μέτρα της υγειονομικής προστασίας, συμπεριλαμβάνεται και η διενέργεια ενός μεγάλου αριθμού διαγνωστικών ελέγχων τεστ τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και σε μαθητές και μαθήτριες, σε ένα επιλεγμένο δείγμα».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κύριος Προδρόμου δήλωσε ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη έχει καθοριστεί στους 25, σύμφωνα με τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού ECDC.
Και τόνισε ότι βασικό κριτήριο θα είναι η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, υποδεικνύοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων σε όλα τα σχολεία, αριθμεί λιγότερα από 25 παιδιά.
Τεχνολογική αναβάθμιση ενόψει
Παρόλο που προγραμματίζεται επιστροφή όλων των μαθητών και μαθητριών στα σχολεία, η τεχνολογική αναβάθμιση σε εξοπλισμό και διασυνδεσιμότητα, συνεχίζεται, ιδιαίτερα καθώς τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα αναθεωρούνται αναλόγως των επιδημιολογικών εξελίξεων.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, τον Σεπτέμβριο το 80% των σχολείων θα είναι έτοιμο και τα υπόλοιπα μέχρι τον Οκτώβριο.
Ο Υφυπουργός Καινοτομίας, Κυριάκο Κόκκινος είπε ότι «είναι η αναβάθμιση του διαδικτύου με πιο γρήγορες ταχύτητες γιατί σήμερα υπάρχει διασυνδεσιμότητα, η αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας, ώστε να διασφαλίζεται η σωστή χρήση του διαδικτύου όταν γίνεται η τηλεκπαίδευση, και ο εξοπλισμός που θα χρησιμοποιείται: Οι προσωπικοί υπολογιστές, οι κάμερες, μικρόφωνα, ηχεία».
Το κόστος των αναβαθμίσεων αναμένεται να ξεπεράσει τα τρία εκατομμύρια ευρώ ετησίως, και τα σχετικά ποσά για τη φετινή χρονιά έτυχαν έγκρισης σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο.