Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Απτόητη, παρά τις καθημερινές εκκλήσεις του διεθνούς παράγοντα, για μείωση της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο, η Τουρκία συνεχίζει την πολιτική της επιβολής των δικών της όρων και παράνομων διεκδικήσεων.

Βγάζει παράνομα στις θάλασσες της Κύπρου και το τρίτο πλωτό γεωτρύπανο, που αγόρασε πριν από λίγους μήνες, σύμφωνα με δημοσίευμα της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας Yeni Safak.

Πρόκειται για το «Kanuni», το οποίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Σελεύκεια της Αττάλειας, απέναντι από την Κύπρο.

Το πλωτό γεωτρύπανο, μέχρι το 2015, επιχειρούσε για λογαριασμό της εταιρείας Petrobras της Βραζιλίας και ονομαζόταν Sertao, όνομα με το οποίο εντοπίζεται στο MarineTraffic.

Σύμφωνα με τον Τούρκο Υπουργό Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ το πλωτό γεωτρύπανο έχει ικανότητα γεώτρησης σε βάθος 11.400 μέτρων και τώρα βρίσκεται στο λιμάνι ΝΑΤΟ στο Ίντζεκου, της περιοχής Σιλιφκέ στην Μερσίνα για συντήρηση και αναβάθμιση

«Kanuni» σημαίνει «Νομοθέτης» και είναι ένα από τα προσωνύμια του σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή.

Και το τρίτο τουρκικό γεωτρύπανο, όπως και τα άλλα δύο, «Fatih» και «Yavuz» φέρουν ονόματα σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Επιθέσεις αλλά και παράπονα

Την ίδια ώρα, Τούρκοι αξιωματούχοι, με απίστευτη θρασύτητα., κατηγορούν Κύπρο και Ελλάδα, ότι παίζουν παιχνίδια στην περιοχή.

Ο Αντιπρόεδρος της Τουρκίας, Φουάτ Οκτάι, με συνέντευξη του στην Μιλλιέτ, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζητά και τα ρέστα.

Συγκεκριμένα, είπε πως «η Γαλλία μπερδεύει την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι Ε/Κ και η Ελλάδα πρέπει να σταματήσουν το παιχνίδι που παίζουν στην περιοχή. Είναι επίσης προς το συμφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συνετιστούν το συντομότερο δυνατό».

Στα κατεχόμενα, ο Μουσταφά Ακκιντζί δήλωσε πως η ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο δείχνει ότι ήταν σοβαρό λάθος η απόρριψη της πρότασης του, για ένα δίκαιο διαμοιρασμό συναίνεση και συνεργασία, σε σχέση με το φυσικό αέριο.

Από την πλευρά του, ο Ερσίν Τατάρ, είπε ότι η στρατιωτική συμφωνία Κύπρου-Γαλλίας, και η παρουσία των Rafale στους κυπριακούς αιθέρες, εξυπηρετεί την ένταση.

Ενώ ο λεγόμενος υπουργός εξωτερικών, Κουντρέτ Οζερσάι, με αφορμή την συνάντηση του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Χριστοδουλίδη, με τον Υφυπουργό Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντέϊβιντ Χέιλ, εξέφρασε το παράπονο του, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με την Αμερικανίδα Πρέσβειρα, προς την οποία, μετέφερε τη θέση του περί δήθεν μονόπλευρης προσέγγισης.

Image removed.

ΠΗΓΗ: cnn.gr