Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με γκρίζα μαλλιά... Αντάμωσαν και πάλι, στην προσφυγιά. Μια προσφυγιά που σκοτώνει. Γιατί αν απλώσεις το χέρι σου, μπορείς να αγγίξεις τα λουλούδια του κήπου σου... Μα είναι το κόκκινο πανί στη μέση. 

Μαχαιριά στην καρδιά. Μια βουβή πολιτεία, με την ψυχή της, τους ανθρώπους της, λίγα μέτρα πιο κάτω, να στέκονται με δάκρυα στα μάτια και να αναρωτιούνται 46 ολόκληρα χρόνια, γιατί... 

«Δίχα της ήλιον εν έσσιει.» Γι αυτό και οι πρόσφυγες της Αμμοχώστου δεν ξεχνούν. Στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αμμοχώστου έσμιξαν ξανά θύμησες. Και το πείσμα, γιγαντώθηκε... έστω κι αν ο κατακτητής, με τεχνάσματα, με ψυχολογικό πόλεμο και απειλές, επιχειρεί να προσδώσει νομιμότητα στα άνομα σχέδιά του. 

Το μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας από την αντικατοχική εκδήλωση του Δήμου Αμμοχώστου, ξεκάθαρο. 

«Σας καλώ να πεισμώσετε και να συνεχίσουμε ακόμη πιο έντονα τον κοινό μας αγώνα. Κωφεύσετε σε όσους για τους δικούς τους λόγους σας καλούν να επιστρέψετε τάχα σε μια ελληνικότατη περιοχή υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση», ανέφερε ο Πρόεδρος.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποκάλυψε μάλιστα ότι στις δέκα Αυγούστου κατήγγειλε τις μεθοδεύσεις της Άγκυρας και των εγκάθετών της στα κατεχόμενα για άνοιγμα της περίκλειστης πόλης και εποικισμό της, με επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, τα πέντε μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας, τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και την Προεδρεύουσα χώρα Γερμανία, στην οποία υπογραμμίζει την άμεση ανάγκη λήψης μέτρων ή κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας. 

«Στην επιστολή μου προσθέτω την εισήγηση για σύσταση διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων με την παρουσία Αμμοχωστιανών, Ε/κ και Τ/κ, έτσι ώστε να καταγραφεί η κατάσταση της πόλης, προκειμένου να επιστραφεί στους νόμιμους κατοίκους της», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος. 

Ξεκαθαρίζοντας ότι ενδεχόμενη παραβίαση του ειδικού καθεστώτος προστασίας των Βαρωσίων από την Τουρκία, θα τορπίλιζε το όποιο ενδεχόμενο επανέναρξης των διαπραγματεύσεων. 

Ο αποικισμός της κατεχόμενης Αμμοχώστου συνιστά ταφόπλακα του κυπριακού και την οριστική de facto διχοτόμηση της Κύπρου, σημείωσε στην ομιλία του ο Δήμαρχος Σίμος Ιωάννου. 

«Ως Δήμος θα κάνουμε όλα όσα περνούν από το χέρι μας για να αποτρέψουμε το νέο έγκλημα. Με στόχο να προλάβουμε τα νέα τετελεσμένα θα απευθυνθούμε προς κάθε κέντρο αποφάσεων», όπως ανέφερε ο κ. Ιωάννου.

Κατά την εκδήλωση πέραν του ψηφίσματος που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Αμμοχώστου προς τα Ηνωμένα Έθνη, αναγνώστηκε μήνυμα συμπαράστασης από την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλατοπούλου, τον επίτιμο Δημότη Γιώργο Νταλάρα και τους αδελφοποιημένους με την Αμμόχωστο Δήμους Σαλαμίνας και Αθηναίων. 

Η εκδήλωση περιελάμβανε καλλιτεχνικό πρόγραμμα και ολοκληρώθηκε με συμβολική πορεία με αναμμένες δάδες προς το οδόφραγμα της Δερύνειας.