Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θετικό στον ιό νεαρό άτομο, είχε 65 στενές επαφές δυσχεραίνοντας τη διαδικασία της ιχνηλάτησης.
Ενώ άλλο κρούσμα είχε περισσότερες από 20 στενές επαφές στον εργασιακό του χώρο, γεγονός που εγκυμονεί κίνδυνο επιμόλυνσης μεγάλου αριθμού ατόμων.
Οι πολυάριθμες επαφές των θετικών περιστατικών έχουν σημάνει συναγερμό στο Υπουργείο Υγείας, με τον Κωνσταντίνο Ιωάννου και τους επιδημιολόγους να απευθύνουν ξεκάθαρη προειδοποίηση για τον φετινό Δεκαπενταύγουστο.
«Φέτος, οι διακοπές είναι διαφορετικές. Τηρούμε τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, φοράμε τις μάσκες μας. Διασκεδάζουμε με προσοχή και σπάζουμε την αλυσίδα μετάδοσης του ιού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υγείας σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Και στο μέτρο που είναι εφικτό να περιορίσουμε και κάπως τον αριθμό των επαφών. Εάν λειτουργούμε με τον τρόπο που λειτουργούσαμε και πριν και υπάρξουν διαγνώσεις δυστυχώς και ψάχνουμε μετά να κάνουμε διαχείριση προκύπτουν πολλές επαφές και γίνονται μη διαχειρίσιμες», ανέφερε ο Επίκουρος Καθηγητής Επιδημιολογίας, Γεώργιος Νικολόπουλος.
Πονοκέφαλο στο Υπουργείο Υγείας προκαλούν και τα κρούσματα απειθαρχίας.
Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις και εκκλήσεις των ειδικών, άτομα που παρουσιάζουν συμπτώματα και θεωρούνται ύποπτα ή πιθανά κρούσματα, αγνοούν τις οδηγίες για αυτοπεριορισμό μέχρι την γνωστοποίηση του αποτελέσματος και ως εκ τούτου μεταδίδουν τον ιό και σε άλλα άτομα.
Οι περισσότερες περιπτώσεις εντοπίζονται μεταξύ νεαρών, οι οποίοι δεν ακολουθούν τις οδηγίες υγιεινής ούτε και τα μέτρα αυτοπροστασίας, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των επαφών τους.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τα περισσότερα περιστατικά καταγράφηκαν σε πάρτι και χώρους όπου συχνάζουν νεαρά άτομα.
«Θα πρέπει και η νεολαία μας να καταλάβει δύο πράγματα. Ότι μπορεί να κινδυνεύει λιγότερο για σοβαρές επιπλοκές αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως ο αγωγός με τον οποίον να περάσει ο ιός σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αλλά να έχουν υπόψη ότι κανείς δεν είναι άτρωτος», σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος.
Μέτρα μακράς διάρκειας
Στην καθημερινότητα μας μέχρι την κυκλοφορία εμβολίου θα παραμείνει η μάσκα, σύμφωνα με τους ειδικούς, οι οποίοι στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους προγραμματίζουν μαζικές εκδηλώσεις.
«Όσον αφορά στη μάσκα μάλλον θα την έχουμε μαζί μας μέχρι το τέλος της πανδημίας, τον περιορισμό στον ατόμων που θα μπορούν να συγκεντρώνονται σε ένα χώρο και αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε επίσης θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να έχουμε μαζικές εκδηλώσεις όπου μαζεύονται πολλά άτομα που δημιουργούνται οι συνθήκες ραγδαίες εξάπλωσης του ιού», σημείωσε ο Καθηγητής.
Αλλάζει η διαδικασία
Σε υποχρεωτική επανάληψη της εργαστηριακής εξέτασης για τον COVID-19 θα υποβάλλονται οι επιβάτες που φτάνουν στην Κύπρο από χώρες της Κατηγορίας Γ.
Σύμφωνα με το νέο διάταγμα του Υπουργού Υγείας
Οι πολίτες που αφικνούνται από χώρες που εμπίπτουν στην Κατηγορία Γ θα πρέπει υποχρεωτικά να υποβάλλονται σε μοριακή εξέταση για τη νόσο COVID-19, 48 ώρες πριν τη λήξη του αυτοπεριορισμού τους, με δικά τους έξοδα. Ο αυτοπεριορισμός τερματίζεται εφόσον το αποτέλεσμα της επαναληπτικής εργαστηριακής εξέτασης είναι αρνητικό.
Με βάση το ίδιο διάταγμα αίρονται μερικώς και οι περιορισμοί που τέθηκαν σε εφαρμογή στη Λεμεσό στη βάση των αποφάσεων που έλαβαν χθες Υπουργός Υγείας και επιδημιολόγοι, ειδικά για τον αριθμό τον ατόμων που επιτρέπεται να συναθροίζονται και που αυξάνεται από δέκα σε πενήντα.
Την ίδια ώρα, οι δειγματοληπτικοί ελέγχοι στη Λεμεσό, μέσω του προγράμματος του Υπουργείου Υγείας θα συνεχιστούν, και αύριο με τον Δήμο Λεμεσού να απευθύνει έκκληση στους πολίτες τις πόλης να υποβληθούν στην εξέταση.