Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Δύσκολη παραμένει η κατάσταση στη Βηρυτό με τους διασώστες να δίνουν μάχη με τον χρόνο για εντοπισμό επιζώντων κάτω από τα συντρίμμια και τον κόσμο να δίνει τον δικό του αγώνα επιβίωσης μετά τον όλεθρο και τις καταστροφές που προκάλεσε η έκρηξη στη χώρα. Η Κύπρος στέκεται στο πλευρό του Λιβάνου παρέχοντας τη βοήθεια και τη στήριξη που απαιτείται αυτές τις δύσκολες ώρες. 

Ο Εμπορικός Ακόλουθος της Κύπρου στη Βηρυτό, Ελπιδοφόρος Ηλία καθώς και ο επικεφαλής λοχίας της ΕΜΑΚ, Γιώργο Ριρής μεταφέρουν σε παρέμβαση τους στα Νέα του ΑΝΤ1 το κλίμα που επικρατεί αυτή την ώρα στην Βηρυτό. 

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Ηλία ο κόσμος στη Βηρυτό περάν από την απώλεια πολλών ζωών έχει να αντιμετωπίσει πάρα πολλά προβλήματα ως προς την επιδιόρθωση των τεράστιων ζημιών που έχει προκληθεί στα σπίτια τους. 

Ιδιαίτερα συγκινητική και συνάμα ενθαρρυντική εικόνα, η κινητοποίηση των νέων του Λιβάνου, οι οποίοι σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Ηλία βρίσκονται από την πρώτη στιγμή στους δρόμους και στα ερείπια και φορώντας τις προστατευτικές τους μάσκες καθαρίζουν με μια σκούπα στο χέρι τα σπασμένα τζάμια, τα γυαλιά από όλες τις πολυκατοικίες της πρωτεύουσας. 

Σε σχέση με τους επαναπατρισθέντες ο κ. Ηλία ανέφερε ότι πέραν από τα 51 άτομα που επέστρεψαν στην Κύπρο χθες το βράδυ υπάρχουν ακόμα μερικά τα οποία δεν ήταν έτοιμα να φύγουν εφόσον χρειάζονταν κάποιο χρόνο για να μαζέψουν τα πράγματα τους. Για αυτούς πιθανόν να προγραμματιστεί άλλη μια πτήση την ερχόμενη Τρίτη. 

Στη συνέχεια ο κ. Ηλία, ανέφερε ότι από την έκρηξη σοβαρές ζημιές προκλήθηκαν σε σπίτια δύο οικογενειών από την Κύπρο. Η μια εκ των δύο δέχεται βοήθεια και της έχουν ήδη αποσταλεί τρόφιμα και ρούχα ενώ η άλλη επέστρεψε με την χθεσινή ναυλωμένη πτήση επαναπατρισμού, στην Κύπρο. 

Σημειώνεται ότι η πρεσβευτική κατοικία έχει καταστραφεί ολοσχερώς όπως και το σπίτι της Πρόξενου αλλά και η Πρεσβεία της Κύπρου ενώ αύριο συνεργείο θα βρεθεί στο σημείο για να καθαρίσει και να αξιολογηθεί κατά πόσο μπορούν να είναι λειτουργήσιμα τα γραφεία της Πρεσβείας. 

«Το πιο σημαντικό είναι ότι είμαστε υγιείς και βλέποντας τη δύναμη του κόσμου μέσα σε αυτήν την τραγική εικόνα τότε δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να είμαστε και εμείς δυνατοί και με κουράγιο θα τα καταφέρουμε», ανέφερε καταλήγοντας. 

Με την ελπίδα να εντοπίσει επιζώντες εργάζεται η Κυπριακή αποστολή στη Βηρυτό 

Τον πρώτο απολογισμό των Κυπρίων διασωστών στη Βηρυτό έκανε και ο Λοχίας της ΕΜΑΚ σε παρέμβαση του στον ΑΝΤ1.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι με το πρώτο φως της ημέρας οι περισσότερες διασωστικές ομάδες έχουν αρχίσει την επιχείρηση έτσι και η αποστολή της Κύπρου από τις επτά το πρωί άρχισε να εργάζεται σε συνεργασία με την διασωστική ομάδα του Κατάρ. 

«Είναι παντού μεγάλη η καταστροφή. Εμείς είχαμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλους σωρούς από μέταλλα και διάφορα άλλα αντικείμενα που βρίσκονταν στις αποθήκες του λιμανιού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ριρής. 

Στη συνέχεια τόνισε ότι ο χρόνος δεν είναι υπέρ τους άλλα διαβεβαίωσε ότι θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους με την ελπίδα να βρουν επιζώντες κάτω από τα συντρίμμια που άφησε στο πέρασμα της η φονική έκρηξη.

Έπειτα, εξήγησε ότι σε περίπτωση ανεύρεσης κάποιου ατόμου υποδεικνύουν αμέσως τον χώρο που έκανε ένδειξη ο εκπαιδευμένος σκύλος και τότε η διασωστική ομάδα του Κατάρ, με την οποία η Κυπριακή αποστολή συνεργάζεται στον τομέα ευθύνης θα μεριμνήσει για τον απεγκλωβισμό του.

Πρώτος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Ριρή είναι η ασφάλεια του προσωπικού και των σκυλιών έτσι ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος και όλοι να επιστρέψουν πίσω στις οικογένειες τους. 

Σημειώνεται ότι αυτά τα άτομα βρίσκονται στη Βηρυτό και δίνουν μάχη για να σώσουν οτιδήποτε και αν σώζεται μη γνωρίζοντας πότε θα επιστρέψουν πίσω στην Κύπρο, στα σπίτια και στις οικογένειες τους. 

https://www.youtube.com/watch?v=_DgPEdnBz54