Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
*Φωτογραφίες mattpress

Ώρα 9 και 50 το βράδυ. Η ναυλωμένη πτήση του υπουργείου εξωτερικών προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Λάρνακας. 

Πενήντα ένας Κύπριοι πολίτες που διαμένουν στο Λίβανο επαναπατρίζονται στην ιδιαίτερή τους πατρίδα. Τα συναισθήματα τους ανάμεικτα. Ανακούφιση για την επιστροφή σε ένα ασφαλές περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα πόνος και θλίψη για τη ζωή που άφησαν πίσω τους. 

«Είμαι σοκαρισμένη ακόμη. Θα χρειαστώ 2-3 μέρες ώστε να επανέλθω», δήλωσε επαναπατρισθέντας ενώ άλλος ανέφερε ότι «ήμασταν πολύ τυχεροί που η Κυβέρνηση έστειλε αεροπλάνο για τον επαναπατρισμό μας. Είμαστε ευγνώμονες για την καλοσύνη σας και την υποστήριξή σας».

Την ίδια ώρα άλλος πολίτης εξέφρασε τη χαρά και την ανακούφιση του που βρίσκεται στην Κύπρο αναφέροντας ότι «ήταν ένα τεράστιο σοκ, μια εθνική τραγωδία, μια καταστροφή». 

Είδαν τις ζωές τους να γκρεμίζονται και τις περιουσίες τους να καταστρέφονται σε κλάσματα δευτερολέπτου. Με μία βαλίτσα στο χέρι στην οποία έβαλαν τα άκρως απαραίτητα αναχώρησαν για την Κύπρο, με αρκετούς εξ αυτών να μην γνωρίζουν πότε και αν θα επιστρέψουν ποτέ πίσω στη Βηρυτό. 

Η στιγμή που άλλαξε η ζωή τους

Συγκλονισμένοι ακόμη από την έκρηξη των 2750 τόνων νιτρικής αμμωνίας οι επαναπατρισθέντες προσπαθούν να βρουν τις λέξεις για να περιγράψουν τη στιγμή που άλλαξε την ζωή τους. 

«Δεν μπορώ να το εξηγήσω. Είμαι άφωνη. Νομίζω ότι ο Λίβανος θα ξαναχτιστεί. Ζήσαμε άλλες εφτά φορές τέτοιες καταστάσεις, γι' αυτό είμαι σίγουρη ότι ο Λίβανος θα αναγεννηθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εξ αυτών.

«Ήταν σαν να γινόταν σεισμός. Τα πάντα γύρω μας καταστράφηκαν», δήλωσε άλλος. 

Image removed.

 «Το σπίτι μας βρίσκεται 5 χιλιόμετρα από το σημείο της έκρηξης. Γι’ αυτό επηρεαστήκαμε πολύ. Ευτυχώς βρισκόμασταν σε ένα ασφαλές μέρος του σπιτιού μαζί με τα παιδιά μας και έτσι δεν τραυματιστήκαμε».

Εντός των ημερών δεν αποκλείεται να υπάρξει και δεύτερη ναυλωμένη πτήση επαναπατρισμού από τον Λίβανο αφού ενδιαφέρον για επαναπατρισμό δήλωσαν και αρκετοί άλλοι Κύπριοι που δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες που απαιτούνταν για την χθεσινοβραδινή πτήση. 

Επιπλέον ταλαιπωρία 

 

Συνεχίζεται το αλαλούμ με τα τεστ κορωνοϊού στο αεροδρόμιο Λάρνακας. 

Επιβάτες που έφτασαν στην Κύπρο χθες το βράδυ, ανάμεσά στους οποίους και οι επαναπατρισθέντες από το Λίβανο, αναγκάστηκαν να περιμένουν για τρεις περίπου ώρες μέχρι να υποβληθούν στην εξέταση. 

Την ίδια ώρα καταγγέλλουν ότι δεν τηρούνταν ούτε τα μέτρα αυτοπροστασίας αφού στοιβάχτηκαν όλοι μαζί στον ίδιο χώρο ώστε να κάνουν το τεστ.

Image removed.

Image removed.