Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Η επιστροφή χθες σε μονοψήφιο αριθμό κρουσμάτων επανέφερε προσωρινά χαμόγελα αισιοδοξίας, εντούτοις η γενική παραδοχή είναι πως υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος να διανυθεί για να επιστρέψει η Κύπρος στην πρότερα κατάσταση των μηδενικών ανακοινώσεων.

Χαρακτηριστική η χθεσινή τοποθέτηση του δρ. Λεόντιου  ότι «τα πέντε κρούσματα είναι πολύ λιγότερα από τα χθεσινά και τα προχθεσινά. Είχαμε δυο από επιβάτες. Επομένως ξαναφαίνεται των εισαγωγών από χώρες κατηγορίες Β που είναι σημαντικό να το ξέρουμε».

Σε σχέση με τα μόλις πέντε κρούσματα που ανακοινώθηκαν χθες από το Υπουργείο Υγείας, δύο άτομα εντοπίστηκαν θετικά στο πλαίσιο του τυχαίου δειγματοληπτικού ελέγχου στη Λεμεσό. Ένα εξ αυτών αποτελεί επαφή ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών και προέρχεται από τη συστάδα λοιμώξεων που εντοπίζεται σε υπεραγορά στην Λεμεσό. 

Ένα κρούσμα εντοπίστηκε από τα Μικροβιολογικά Εργαστήρια των Γενικών Νοσοκομείων, ενώ τα άλλα δύο αφορούν σε εισαγόμενες λοιμώξεις. Συγκεκριμένα πρόκειται για Κύπριο που έφτασε χθες από το Λονδίνο και υποβλήθηκε στην εξέταση στο αεροδρόμιο. Το δεύτερο κρούσμα αφορά σε Κύπρια που ζει και εργάζεται στη Νότιο Αφρική και η οποία έφτασε χθες μέσω Παρισιού και Αθήνας. Εντοπίστηκε από τον τυχαίο δειγματοληπτικό έλεγχο της πτήσης της από Αθήνα.

Ο συνολικός αριθμός των θετικών περιστατικών ανέρχεται σε 1155 την ώρα που στο Νοσοκομείο Αναφοράς νοσηλεύονται πέντε άτομα σε καλή κατάσταση.

Με το «βλέμμα» στη Λεμεσό

Η ολοκλήρωση του προγράμματος των τυχαίων δειγματοληπτικών ελέγχων στην πόλη της Λεμεσού, έφερε στο προσκήνιο νέα δεδομένα τα οποία και τυχάνουν αξιολόγησης από τους αρμόδιους, με τον κ. Κωστρίκκη να εκτιμά πως ο αριθμός των θετικών περιστατικών είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που έχει γνωστοποιηθεί.

Έχει βρεθεί μέχρι σήμερα σχεδόν 2 χιλιάδες δείγματα η συχνότητα θετικών κρουσμάτων είναι 1,2%. Αν κάποιος πολλαπλασιάσει αυτό τον αριθμό επί 100 ή 200 χιλιάδες στη Λεμεσό βγάζει αυτό το συμπέρασμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Καθηγητής. 

Όπως εξήγησε εκτιμάται ότι περίπου 1500 άτομα στη Λεμεσό έχουν επιμολυνθεί και να μην το γνωρίζουν αφού ενδεχομένως να μην έχουν παρουσιάσει συμπτώματα. 

«Αυτά τα κρούσματα δεν μπορούμε να τα βρούμε προφανώς αυτό που επιδιώκουμε να κάνουμε μέσω των μέτρων αυτά τα άτομα να περάσουν το διάστημα επώασης του ιού χωρίς να τον μεταδώσουν σε άλλους. Να σπάσουμε δηλαδή την αλυσίδα μετάδοσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αίτημα Δήμου Λεμεσού για επιπλέον δειγματοληψίες

Σήμερα αναμένονται απαντήσεις από το Υπουργείο Υγείας για το αίτημα του Δημάρχου Λεμεσού, Νίκου Νικολαϊδη, να διενεργηθούν περισσότεροι διαγνωστικοί έλεγχοι στην πόλη.

Μάλιστα, σε παρέμβαση του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων  του ΑΝΤ1 χθες βράδυ ο κ. Νικολαϊδης  ανέφερε ότι οι πρώτοι δύο χιλιάδες δειγματοληπτικοί έλεγχοι ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας ενώ τόνισε ότι αυτοί οι έλεγχοι πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστούν ώστε να έχουμε ανά πάσα στιγμή εικόνα της κατάστασης καθώς και των αποτελεσμάτων των μέτρων που παίρνονται.

Πρόσθεσε μάλιστα, ότι το Υπουργείο είδε θετικά το εν λόγω αίτημα εφόσον όλοι κατανοούν ότι πρέπει να υπάρχει μια συνεχής ροή δειγματοληπτικών ελέγχων σε όλη την Κύπρο καθώς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την πόλη της Λεμεσού.