Δύο άτομα εντοπίστηκαν θετικά στο πλαίσιο του τυχαίου δειγματοληπτικού ελέγχου στη Λεμεσό. Ένα εξ αυτών αποτελεί επαφή ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών και προέρχεται από τη συστάδα λοιμώξεων που εντοπίζεται σε υπεραγορά στην Λεμεσό.
Ένα κρούσμα εντοπίστηκε από τα Μικροβιολογικά Εργαστήρια των Γενικών Νοσοκομείων, ενώ τα άλλα δύο αφορούν σε εισαγόμενες λοιμώξεις. Συγκεκριμένα πρόκειται για Κύπριο που έφτασε χθες από το Λονδίνο και υποβλήθηκε στην εξέταση στο αεροδρόμιο. Το 2ο κρούσμα αφορά σε Κύπρια που ζει και εργάζεται στη Νότιο Αφρική και η οποία έφτασε χθες μέσω Παρισιού και Αθήνας. Εντοπίστηκε από τον τυχαίο δειγματοληπτικό έλεγχο της πτήσης της από Αθήνα.
Ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, δρ Λεόντιος Κωστρίκης, ανέφερε ότι «τα πέντε κρούσματα είναι πολύ λιγότερα από τα χθεσινά και τα προχθεσινά. Είχαμε 2 από επιβάτες. Επομένως ξαναφαίνεται των εισαγωγών από χώρες κατηγορίες Β που είναι σημαντικό να το ξέρουμε».
Ο συνολικός αριθμός των θετικών περιστατικών ανέρχεται σε 1155 την ώρα που στο Νοσοκομείο Αναφοράς νοσηλεύονται 4 άτομα σε καλή κατάσταση.
Πέραν των 1.000 κρουσμάτων στη Λεμεσό
Πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που έχει γνωστοποιηθεί είναι ο αριθμός των θετικών περιστατικών σύμφωνα με τον δρ Λεόντιος Κωστρίκκης.
«Έχει βρεθεί μέχρι σήμερα σχεδόν 2 χιλιάδες δείγματα η συχνότητα θετικών κρουσμάτων είναι 1,2%. Αν κάποιος πολλαπλασιάσει αυτό τον αριθμό επί 100 ή 200 χιλιάδες στη Λεμεσό βγάζει αυτό το συμπέρασμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Καθηγητής.
Όπως εξήγησε εκτιμάται ότι περίπου 1500 άτομα στη Λεμεσό έχουν επιμολυνθεί και να μην το γνωρίζουν αφού ενδεχομένως να μην έχουν παρουσιάσει συμπτώματα.
«Αυτά τα κρούσματα δεν μπορούμε να τα βρούμε προφανώς αυτό που επιδόκουμε να κάνουμε μέσω των μέτρων αυτά τα άτομα να περάσουν το διάστημα επώασης του ιού χωρίς να τον μεταδώσουν σε άλλους. Να σπάσουμε δηλαδή την αλυσίδα μετάδοσης», όπως σημείωσε ο δρ Κωστρίκης.
Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στη Λεμεσό συνεχίζονται την ώρα που τα συνεργεία του Δήμου συνέχισαν και σήμερα τους ψεκασμούς σε δημόσιους χώρους της πόλης.
Θετικός στον ιό στρατιώτης
Θετικός στον κορωνοϊό εντοπίστηκε στρατιώτης ο οποίος υπηρετεί σε φυλάκιο στη Λευκωσία.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Υπουργείου Άμυνας, Χρίστο Πιερή, ο εθνοφρουρός εντοπίστηκε θετικός το Σάββατο. Δεν είχε παρουσιάσει συμπτώματα αλλά υποβλήθηκε στην εξέταση προεγχειρητικά.
«Ο στρατιώτης βρισκόταν εκτός φυλακίου με άδεια για επέμβαση στην οποία επρόκειτο να υποβληθεί. Μόλις γνωστοποιήθηκε ότι ο στρατιώτης είναι θετικός στον ιό ενεργοποιήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα και λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα. Οι χώροι του φυλακίου έχουν ήδη απολυμανθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο στρατιώτης καθώς και όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί του έχουν τεθεί σε αυτοπεριορισμό ενώ όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1 σε έλεγχο θα υποβληθούν μέχρι αύριο και όλοι οι στρατιώτες και το προσωπικό του φυλακίου.