Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε διαπραγμάτευση με αριθμό φαρμακευτικών εταιριών βρίσκεται η Επίτροπος Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Στέλλα Κυριακίδου αναφορικά με την εξασφάλιση ποσοτήτων του εμβολίου κατά του κορωνοϊού, όταν αυτό εξευρεθεί.

Φιλοξενούμενη στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι», η Επίτροπος ανέφερε μάλιστα ότι αναμένει εντός της ημέρας να «πέσουν» οι υπογραφές για το φάρμακο της ρεμντεσιβίρης, το οποίο χορηγείται σε ασθενείς που προσβλήθηκαν με κορωνοϊό και νοσηλεύονται στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. 

Στη συνέχεια, η κα Κυριακίδου υπογράμμισε ότι ακόμα και αν βρεθεί το εμβόλιο, κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί τέλη του 2020 με αρχές του 2021, το πρόβλημα δεν θα λυθεί εφόσον μέχρι να υπάρχει παραγωγή που θα επιτρέχει την κάλυψη όλων των πολιτών, θα πάρει πάρα πολύ χρόνο, για αυτό και θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε τις ζωές μας εφαρμόζοντας τα μέτρα και τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα. 

Όσον αφορά την συζήτηση που γίνεται για το αν θα είναι ή όχι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός, η κα Κυριακίδου ανέφερε ότι αυτά είναι θέματα που άπτονται της μόρφωσης και της ενημέρωσης που έχει ο κάθε πολίτης ενώ υπογράμμισε ότι γενικότερα υπάρχει μια προκατάληψη στο συγκεκριμένο θέμα. Παρόλα αυτά, σημείωσε ότι όταν το εμβόλιο εντοπιστεί ο κόσμος θα αντιληφθεί τη σημασία του και δεν θα υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Σε αυτό το σημείο, η Επίτροπος εξήγησε ότι φέτος αναμένεται να υπάρξει συνδυασμός της εποχικής γρίπης μαζί με τον ιό του κορωνοϊού και τα Συστήματα Υγείας θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο.

Ανέφερε μάλιστα, ότι τα κράτη μέλη ήδη προχώρησαν σε παραγγελίες εμβολίων για την εποχική γρίπη ενώ εξήγησε ότι μέσα στις επόμενες μέρες η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές για το εν λόγω ζήτημα.

«Ο ιός συνεχίζει να κυκλοφορεί ανάμεσα μας, αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν αφορά μόνο τα άτομα που έρχονται από το εξωτερικό. Η αλήθεια είναι ότι ο ιός κυκλοφορεί στην κοινότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κυριακίδου. 

Έπειτα, υπογράμμισε ότι η τήρηση των μέτρων, η χρήση της προστατευτικής μάσκας με τον ορθό τρόπο και η εφαρμογή των πρωτοκόλλων είναι στοιχεία απαραίτητα για να συνεχίσουν οι πολίτες να ζουν την, διαφορετική καθημερινότητα τους χωρίς επιπλέον περιορισμούς. 

«Το ξέρω ότι είναι δύσκολο και ξέρω ότι ο καθένας λέει ‘’μα πόσο θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση’’ αλλά είναι ο μόνος τρόπος που έχουμε να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού, διότι υπάρχει στην κοινότητα και το έχουμε δει στη Λεμεσό. Πιθανόν να μην φτάσουμε ποτέ, για πολύ καιρό τα μηδέν κρούσματα», ανέφερε η Επίτροπος.