Την ύπαρξη της πρόταση, την οποία η Ελίζαμπεθ Σπέχαρ κοινοποίησε στις δυο πλευρές αρχές του προηγούμενου μήνα, επιβεβαίωσε το Προεδρικό.
Το σκεπτικό της συγκεκριμένης κίνησης, όπως το δικαιολόγησε η αξιωματούχος των Ηνωμένων Εθνών, αποσκοπεί στην πρόληψη δυσάρεστων εξελίξεων κυρίως στη νεκρή ζώνη, με επαφές σε στρατιωτικό επίπεδο μεταξύ της Εθνικής Φρουράς και του κατοχικού στρατού.
Η Λευκωσία απάντησε ότι βλέπει θετικά την συγκεκριμένη κίνηση, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι θα διευκρινιστούν οι όροι εντολής και ότι στην επιτροπή θα συμμετέχουν εκτός του Στρατιωτικού Διοικητή της Ειρηνευτικής Δύναμης, οι επικεφαλής των δυο αντιμαχόμενων παρατάξεων στο νησί.
Συγκεκριμένα ο αρχηγός της Εθνικής Φρουράς και ο Τούρκος ανώτατος αξιωματικός επικεφαλής του κατοχικού στρατού.
Από πλευράς κατοχικού καθεστώτος, πρόθεση είναι όπως στην επιτροπή συμμετέχει ο επικεφαλής Ταξίαρχος των λεγόμενων Δυνάμεων Ασφαλείας, που στελεχώνονται αποκλειστικά από Τουρκοκύπριους.
Θέση την οποία απορρίπτει εκ των προτέρων η ελληνοκυπριακή πλευρά, αφού αποτελεί έμμεση αναγνώριση του παράνομου μορφώματος των κατεχομένων μέσω της ύπαρξης στρατού του ψευδοκράτους.
Συγχαρητήρια Τατάρ σε Ερντογάν
Τα υποτελή συγχαρητήρια της ψευδοκυβέρνησης για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί, έσπευσε να διαβιβάσει τηλεφωνικώς στο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο λεγόμενος πρωθυπουργός του ψευδοκράτους Ερσίν Τατάρ.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδονται από τα κατεχόμενα ο Τούρκος Πρόεδρος, με τη σειρά του, έδωσε τα εύσημα στο κατοχικό καθεστώτος για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε τον κορωνοϊό.
Στον αντίποδα συνεχίζεται η έντονη καταδίκη της βεβήλωσης της Αγιάς Σοφιάς και από τις πολιτικές δυνάμεις στη Λευκωσία.
Ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αβέρωφ Νεοφύτου, σε δηλώσεις στο πλαίσιο περιοδείας του στην Πάφο, έκανε λόγο για απύθμενη τουρκική προκλητικότητα.
Ο κ. Νεοφύτου ανέφερε πως « τις τελευταίες μέρες, με μια απαράδεχτη, ουσιαστικά μια δεύτερη άλωση της Κωνσταντινούπολης, με αυτά τα απαράδεχτα που κάνουν χωρίς να σέβονται θρησκευτικά μνημεία και πολιτισμό».
Ενώ η πρόεδρος της Αλληλεγγύης Ελένη Θεοχάρους, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι η μετατροπή της Αγιάς Σοφίας σε τζαμί, αποτελεί προάγγελο και άλλων κτυπημάτων εναντίον του Ελληνισμού.