Το θετικό περιστατικό εντοπίστηκε από 302 δείγματα που λήφθηκαν από ιδιωτική πρωτοβουλία.
Πρόκειται για άτομο που ήρθε στην Κύπρο από το Ισραήλ, στις 2 Ιουλίου με αρνητικό αποτέλεσμα. Υποβλήθηκε ξανά στην εξέταση ιδιωτικά με το αποτέλεσμα να βγαίνει θετικό. Κατά την άφιξη του στο νησί, το Ισραήλ άνηκε στην κατηγορία Β, ωστόσο από χθες η Κύπρος έκλεισε τα σύνορά της με τη γειτονική χώρα.
Τα κρούσματα ανέρχονται πλέον σε 1005 την ώρα που κανένας ασθενής με κορωνοϊό δεν νοσηλεύεται στα νοσοκομεία. Ο μοναδικός ασθενής που νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Αναφοράς τις τελευταίες μέρες πήρε εξιτήριο σκορπώντας χαμόγελα αισιοδοξίας.
Έρχονται νέες χαλαρώσεις
Η καλή επιδημιολογική των τελευταίων εβδομάδων ξεκλειδώνει νέες χαλαρώσεις οι οποίες όπως προανήγγειλε από το στούντιο του ΑΝΤ1 ο Υπουργός Υγείας θα ανακοινωθούν εντός της εβδομάδας, αφού πρώτα οι επιδημιολόγοι ανάψουν το πράσινο φως.
Όπως ανέφερε ο υπουργός στην εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι» « περιμένω σήμερα την τελική τους τοποθέτηση ούτως ώστε να προβούμε τέλος της εβδομάδας για πιθανόν επίσπευση κάποιών αυτών που έμειναν εκτός τομέα επαναδραστηριοποίησης των τομέων που έμειναν εκτός. Θα επικαιροποιηθούν και τα πρωτόκολλα έγιναν πριν δύο μήνες υπάρχουν νέα δεδομένα πλέον».
Επάρκεια φαρμάκων
Η Κύπρος έχει εξασφαλίσει επαρκείς ποσότητες από τα φάρμακα που έχουν ενταχθεί στο ιατρικό πρωτόκολλο για την αντιμετώπιση του COVID 19, επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υγείας εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο για τον πληθυσμό το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ο κος Ιωάννου επανέλαβε ότι μετά από πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως της αρμόδιας επιτρόπου Στέλλας Κυριακίδου, τα εμβόλια, θα κατανεμηθούν στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναλογικά με τον πληθυσμό τους.
Συγκεκριμένα ο κ. Ιωάννου ανέφερε πως « άρα θα υπάρξει ισότιμη πρόσβαση στο εμβόλιο και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Όταν μιλούμε για 300 εκατομμύρια θα καλύψεις σχεδόν όλο τον πληθυσμό της ΕΕ άρα κατά αναλογία και την πλειοψηφία του πληθυσμού της Κύπρου».
Εν αναμονή του εμβολίου ο Υπουργός Υγείας απηύθυνε νέα έκκληση στους πολίτες να τηρούν τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας.
Ο κ. Ιωάννου τόνισε πως « υπάρχει μια χαλάρωση, είναι κατανοητό ο κόσμος έχει κουραστεί, αλλά τα πολύ εύκολα και πρακτικά μέτρα να τηρούμε τις αποστάσεις, να αποφεύγουμε χειραψίες εκεί και όπου χρειάζεται να φορούμε μάσκες να πλένουμε τα χέρια δεν έχουμε να φοβόμαστε για ένα δεύτερο κύμα».
Σε αντίθετη περίπτωση κατέληξε ο Υπουργός Υγείας θα έχουμε αναζωπύρωση της πανδημίας με όσα αυτή συνεπάγεται.