Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Αισθητά μειωμένη ήταν σήμερα η κίνηση στα οδοφράγματα κατά την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας τους.

Η κάμερα του ΑΝΤ1 επισκέφθηκε το πρωί δύο οδοφράγματα, του Αγίου Δομετίου και του Περγάμους, όπου και κατέγραψε εικόνες και δηλώσεις.

Παρά την διάνοιξη των οδοφραγμάτων από την Κυπριακή Δημοκρατία οι κατοχικές αρχές επιτρέπουν την διέλευση μόνο σε ειδικές κατηγορίες. Σε ελληνοκύπριους εγκλωβισμένους και σε Μαρωνίτες που διαμένουν στα κατεχόμενα.

 «Ήρθα απλώς για να ανανεώσω την ασφάλειά μου επειδή αύριο το πρωί θα έχει πολλή κίνηση. Θα τακτοποιήσω το θέμα με την ασφάλεια, δουλεύω στο νότο», ανέφερε ένας πολίτης στον ΑΝΤ1.

Στο οδόφραγμα Αγίου Δομετίου, η λεγόμενη αστυνομία δεν επέτρεψε σε δύο ελληνοκύπριους να περάσουν στα κατεχόμενα με την δικαιολογία ότι το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ PCR για τον κορωνοϊό ήταν στα ελληνικά και όχι στα αγγλικά.

Ενώ υπήρξε και περίπτωση με αλλοδαπή οικιακή βοηθό, που ήρθε με τον εργοδότη της μέχρι το οδόφραγμα Περγάμους και οι Βρετανοί την γύρισαν πίσω για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους, με αποτέλεσμα να περάσει στις ελεύθερες περιοχές από το οδόφραγμα Αγίου Δομετίου, αφού όχι όλα τα απαραίτητα έγγραφα και το αρνητικό τεστ κορωνοϊού.

Να θυμίσουμε ότι από τα οδοφράγματα, πλην της οδού Λήδρας που παραμένει κλειστό, μπορούν να διακινηθούν σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι, αλλά και νόμιμα διαμένοντες στην Κύπρο με την προσκόμιση αρνητικού πιστοποιητικού μοριακής εξέτασης για την ασθένεια του COVID-19, με ισχύ έως και 72 ώρες προηγουμένως.

Κοσμοσυρροή στο Πέργαμος

Την ίδια ώρα, στο οδόφραγμα Περγάμους υπήρχε το πρωί κοσμοσυρροή. Κυρίως από Τουρκοκύπριους που διαμένουν στην Πύλα, οι οποίοι και έτρεξαν για να κάνουν το τεστ κορωνοϊού, ώστε με τη διάνοιξη των οδοφραγμάτων από το ψευδοκράτος, να περνάνε ανενόχλητοι στα κατεχόμενα

Σε δηλώσεις στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εκπρόσωπος Τύπου της ΟΥΝΦΙΚΥΠ Αλίμ Σιντίκ ανέφερε ότι «η ΟΥΝΦΙΚΥΠ παρακολουθεί στενά την κατάσταση και έχει εντολή να προλαμβάνει τις εντάσεις και να διατηρεί την ηρεμία και τη σταθερότητα στη νεκρή ζώνη. Και ότι η πιο σημαντική προτεραιότητα (τους) είναι η ασφάλεια των πολιτών ενώ βρίσκονται εντός της νεκρής ζώνης».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Εσωτερικών, μέχρι τις 3 το απόγευμα από τα κατεχόμενα προς τις ελεύθερες περιοχές πέρασαν πέντε αλλοδαποί, με σκοπό να αναχωρήσουν αεροπορικώς από την Κύπρο, καθώς και 39 Τ/κ. Ενώ από τις ελεύθερες περιοχές προς τα κατεχόμενα διακινήθηκαν 29 Τ/κ και ένα άτομο βουλγαρικής καταγωγής.

Στις 6 το απόγευμα, στο μεταξύ, είχαμε νέα συνεδρία του λεγόμενου «υπουργικού συμβουλίου» στα κατεχόμενα, το οποίο όπως ανακοίνωσε ο Κουντρέτ Οζερσάι συζήτησε και επανεξέτασε τους κανόνες που θα ισχύουν για τις διελεύσεις από τα οδοφράγματα, αλλά και για τις αφίξεις από την Τουρκία.

*Φωτογραφίες Mattpress