Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Εκατόν τρεις ημέρες μετά την άφιξη του κορωνοϊού στην Κύπρο, και παρά τα εξαιρετικά πλέον επιδημιολογικά δεδομένα, η μάχη ενάντια στον ιό συνεχίζεται. 

Μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου κατά την οποία προέβη σε απολογισμό των ενεργειών που εφαρμόστηκαν για τη διαχείρηση της πανδημίας, ο Υπουργός Υγείας τόνισε ότι θα συνεχίσουν να εντοπίζονται νέα κρούσματα γι' αυτό και η Κυβέρνηση συνεχίζει να ενισχύει το πλάνο της και την ετοιμότητά της για διαχείριση είτε επόμενου κύματος είτε αυξημένου αριθμού κρουσμάτων. 

«Δεν αναμένουμε ότι θα σταματήσουμε να έχουμε κρούσματα στην Κύπρο. Γνωρίζουμε καλά ότι θα υπάρξουν νέες λοιμώξεις είτε αυτές θα είναι εισαγόμενες είτε θα είναι από εγχώρια μετάδοση. Το ουσιαστικό, ωστόσο, είναι ότι σε αυτό το ενδεχόμενο ενός νέου κύματος είμαστε πιο καλά προετοιμασμένοι και έχουμε καλύτερη γνώση για τον ιό», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός. 

Ο κίνδυνος πισωγυρίσματος ενόσω δεν υπάρχει εμβόλιο είναι υπαρκτός, όπως ανέφερε αυτολεξεί ο Υπουργός Υγείας, καλώντας άπαντες να επιδείξουν υπευθυνότητα ώστε ο κίνδυνος να αποφευχθεί. 

«Η Κύπρος επιχειρεί την επιστροφή στην κανονικότητα με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Συνεχίζουμε τη μεγάλη προσπάθεια όλοι μαζί. Μένουμε σε εγρήγορση και δεν επαναπαυόμαστε. Είμαστε όλοι πιο έμπειροι, πιο επαρκείς, πιο έτοιμοι», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου.

Ο «λογαριασμός» της Πανδημίας 

Εξήντα εκατομμύρια ευρώ έχει κοστίσει μέχρι στιγμής το υγειονομικό κομμάτι διαχείρισης της πανδημίας, και το ποσό αυτό αφορούσε μεταξύ άλλων στην κάλυψη των εξόδων για την καραντίνα, στην αγορά εξοπλισμού και στις επιστρατεύσεις που έχουν γίνει. 

«Είναι το κόστος των καραντινών ...….. που επιτελέστηκε εκεί», υπογράμμισε ο κ. Ιωάννου.

Οι αδυναμίες, τα κενά και το «ευχαριστώ»

«Αν μάθαμε κάτι από αυτή την υγειονομική κρίση, είναι ότι ο Κυπριακός λαός, όταν δοκιμάζεται, αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα των στιγμών, παραμένει πειθαρχημένος και κάνει όλες τις θυσίες που απαιτούνται για την ανατροπή των αρνητικών δεδομένων. Είναι αυτές οι θυσίες των πολιτών που μας οδήγησαν στη σημερινή πολύ καλή επιδημιολογική εικόνα», ανέφερε ο κ. Ιωάννου.

Οι τελευταίοι μήνες αδιαμφισβήτητα δίδαξαν σε όλους πολλά. Τα όποια προβλήματα και αδυναμίες προέκυψαν στην πορεία ήταν, σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, αναμενόμενα και επιλύθηκαν άμεσα, με την Κύπρο να είναι έτοιμη να διαχειριστεί, ο μη γένοιτο, ένα δεύτερο κύμα. 

Και αυτό σύμφωνα με τον Υπουργό το χρωστάμε σε όλους όσοι βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στην πρώτη γραμμή της μάχης. Σε όλους αυτούς χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ.