Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Διαψεύδει τον Πρόεδρο των Οικολόγων, Γιώργο Περδίκη, ο Διευθυντής του Τμήματος Περιβάλλοντος, Κώστας Χατζηπαναγιώτου, σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι», σε σχέση με την πηγή προέλευσης της δυσάρεστης οσμής που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, στη Λευκωσία.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηπαναγιώτου, μέχρι το απόγευμα σήμερα θα δοθούν απαντήσεις για το άλυτο μυστήριο της δυσοσμίας που ταλαιπωρεί τους Λευκωσιάτες τις τελευταίες μέρες. 

Αφού απέκλεισε το ενδεχόμενο η μυρωδιά να προέρχεται από τις ελεύθερες περιοχές καθώς και από σταθμό επεξεργασίας χοιρολυμάτων, όπως υποστήριξε νωρίτερα σήμερα ο κ. Πέρδιος στον ΑΝΤ1, εξήγησε ότι το Τμήμα Περιβάλλοντος βρίσκεται σε επικοινωνία με τα Ηνωμένα Έθνη αφού όπως όλα δείχνουν η οσμή έρχεται είτε από τη νεκρά ζώνη είτε από γειτονική περιοχή των κατεχόμενων περιοχών. 

Πρόσθεσε δε, πως το επικρατέστερο σενάριο αφορά την προσέλευση της εν λόγω οσμής από συσσωρευμένες αγελάδες που χρησιμοποιούνται σε εκτεταμένη δραστηριότητα σε μεγάλης έκτασης οικόπεδο.

Τέλος, ο κ. Χατζηπαναγιώτου ξεκαθάρισε ότι τέτοιου είδους μυρωδιές δεν μπορούν να προκαλέσουν ζητήματα όσον αφορά την υγεία των ατόμων παρά μόνο έντονη δυσφορία και οχληρία. Την ίδια ώρα, επισήμανε ότι το Τμήμα βρίσκεται στη διάθεση των Ηνωμένων Εθνών εφόσον το σημαντικό είναι να μην ρυπανθούν τα υπόγεια νερά και οι υπόγειοι ποταμοί εφόσον αυτά όπως ανέφερε δεν έχουν σύνορα. 

Διίστανται οι απόψεις 

Υπενθυμίζεται δε, πως ο κ. Περδίκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1, νωρίτερα σήμερα ανέφερε ότι με βάση τη δική του εμπειρία και γνώσεις θεωρεί πως η οσμή έρχεται από σταθμό επεξεργασίας χοιρολυμάτων. 

«Πρόκειται για διαφυγή αερίων από σταθμό επεξεργασίας χοιρολυμάτων που βρίσκεται δυτικά της Λευκωσίας, συχνά από την συγκεκριμένη μονάδα έχουμε οσμές που επηρεάζουν τις δυτικές συνοικίες της Λευκωσίας. Φαίνεται ότι η οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών, οι άνεμοι που πνέουν και ενδεχομένως το μέγεθος της βλάβης ή της δυσλειτουργίας του σταθμού να εντείνουν το φαινόμενοι και οι μυρωδιές να κατακλύζουν ολόκληρη την πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περδίκης.

Κληθείς να σχολιάσει το λόγο που το Τμήμα Περιβάλλοντος και αρμόδιοι φορείς καθυστερούν να βγάλουν ένα συμπέρασμα και ακολούθως να προβούν σε λύσεις για αντιμετώπιση του προβλήματος ο κ. Περδίκης υπογράμμισε ότι «έχουμε πρόβλημα στην Κύπρο στο να κατονομάζουμε τους υπεύθυνους» αναφέροντας ότι αποτελεί πάντα εύκολη λύση να αποδώσουμε ευθύνες στα κατεχόμενα.

Στη συνέχεια, ο κ. Περδίκης απέκλεισε το ενδεχόμενο η μυρωδιά να προέρχεται από κοπριά σε χωράφια στα νότια της πρωτεύουσας, ή από  βλάβη αγωγού στα βόρια αλλά ούτε προέρχεται και από ζημιά βιολογικού σταθμού λυμάτων στα νότια της Λευκωσίας.

«Είναι μυρωδιά χαρακτηριστική», υπογράμμισε ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενα του έρχεται από δυτικά. 

Κλείνοντας, ο κ. Περδίκης ανέφερε ότι κατέθεσε πρόταση νόμου στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Περιβάλλοντος που προνοεί την ύπαρξη ποινικής ευθύνης σε περίπτωση που κάποια επιχείρηση δημιουργεί όχληση με τις οσμές.

Παρόλα αυτά, τόνισε ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αφού δεν είναι εύκολη υπόθεση να καταδείξει κανείς ακριβώς ποιες είναι οι ζημιές που προκαλεί ένα τέτοιο φαινόμενο.

Μάλιστα, ο κος Χατζηπαναγιώτου τόνισε ότι εντός της ημέρας θα δοθούν οριστικές απαντήσεις για το εν λόγω ζήτημα. 

https://www.youtube.com/watch?v=_azb3A1jIk8