*Στο βίντεο το ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤΕΝΝΑ, την Τετάρτη, 03/10/12
Σε δηλώσεις του στη Λεμεσό και ερωτηθείς κατά πόσο μπορεί η Γενική Εισαγγελία να προχωρήσει σε διαβήματα, ο κ. Κληρίδης είπε πως "όλα τα διαβήματα γίνονται σε πολιτικό επίπεδο, σε αυτήν τη φάση, γιατί τουλάχιστον όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι δύσκολο ή θα ήταν πάρα πολύ δύσκολο, για να μην πω και άλλους χαρακτηρισμούς, η ίδια η Κυπριακή Δημοκρατία, εννοώ ο Γενικός Εισαγγελέας της ή άλλα όργανα της Δημοκρατίας, να προσφύγουν στα ούτω καλούμενα Τ/κ δικαστήρια για να ζητήσουν κάποιου είδους θεραπεία, όπως είναι η επιστροφή των αυτοκινήτων και των άλλων υλικών που έχουν κατασχεθεί".
"Όλες, επομένως, οι προσπάθειες γίνονται σε πολιτικό επίπεδο και όχι μέσω των επίσημων οργάνων της Δημοκρατίας", συμπλήρωσε.
Όσον αφορά το πρόσωπο που κρατείται από τις ελληνικές αρχές, σε σχέση με το πενταπλό φονικό στην Αγία Νάπα, ο Γενικός Εισαγγελέας είπε πως εναπόκειται στην ελληνική δικαιοσύνη να αποφασίσει πότε θα εκδοθεί στην Κύπρο, σημειώνοντας πως "δεν παίρνουν χρόνο αυτές οι διαδικασίες".
"Έχει ζητηθεί από την Ελλάδα η έκδοση του στην Κύπρο και αναμένεται, αφού γίνουν σχετικές διεργασίες εκεί μέσω των δικαστηρίων και εξασφαλιστεί η έγκριση των δικαστηρίων για την έκδοση του, να μεταβούν αστυνομικοί από την Κύπρο για να τον συνοδεύσουν να έρθει εδώ για να συνεχιστούν οι ανακρίσεις", κατέληξε στις δηλώσεις του ο κ. Κληρίδης.
Χθες: Σε πλειστηριασμό στα κατεχόμενα ο εξοπλισμός των απαχθέντων αστυνομικών
Πρωί πρωί κλήθηκαν τα τρία μέλη της αστυνομίας που έπεσαν θύματα απαγωγής από τους τούρκους στη Λουρουτζίνα να παρουσιαστούν στο Αρχηγείο Αστυνομίας .
Ο Αρχηγός της δύναμης συνομίλησε μαζί τους προτού δώσει οδηγίες για λήψη καταθέσεων και καταχώριση όλων των δεδομένων της υπόθεσης απαγωγής των τριών αστυνομικών
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τρεις αστυνομικοί κατέθεσαν για όσα βίωσαν από την ώρα της καταδίωξης νεαρού τουρκοκυπρίου στο Δάλι μέχρι τη σύλληψη τους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι εξελίξεις ανατρέπουν τις εκτιμήσεις ότι η απαγωγή των τριών αστυνομικών είχε διαπραχθεί στη νεκρή ζώνη.
Διαφαίνεται ότι οι αστυνομικοί είχαν φθάσει χωρίς να το αντιληφθούν στο κατεχόμενο χωριό της Λουρουτζίνας όπου έπεσαν στα χέρια των Τούρκων
Παρά την επιστροφή των τριών αστυνομικών και τις δίκες παρωδίες που έστησαν χθες οι Τούρκοι στα κατεχόμενα ο εξοπλισμός της αστυνομίας παραμένει στα χέρια της ψευδοαστυνομίας η οποία μέσω του τουρκοκυπριακού τύπου διαρρέει ότι το περιπολικό και η μοτοσικλέτα θα τεθούν σε πλειστηριασμό.
Άγνωστο παραμένει τι μέλει γενέσθαι με τα όπλα των αστυνομικών και τους ασυρμάτους που είχαν στην κατοχή τους και κατακρατούνται παράνομα από το καθεστώς των κατεχομένων.
Ο Σύνδεσμος Αστυνομίας Κύπρου δια του Προέδρου του ανακοίνωσε ότι θα συμβάλει οικονομικά ώστε να μην επιβαρυνθούν τα μέλη της αστυνομίας με τα χρηματικά ποσά που κλήθηκαν να καταβάλουν στα κατεχόμενα
Αντιδράσεις για το κλείσιμο των οδοφραγμάτων
Κακώς η κυβέρνηση αντέδρασε στο χθεσινό κλείσιμο του οδοφράγματος στον Αγιο Δομέτιο, απο πολίτες, δηλώνει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος. Στο βίντεο και η θέση του υποψηφίου προέδρου της δημοκρατίας, Γιώργου Λιλλήκα:
Το κράτος έπρεπε να αντιδράσει πιο δυναμικά ενώ τα Ηνωμένα Έθνη δεν έκαναν την δουλειά τους δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος όταν ρωτήθηκε για την παράνομη σύλληψη και κράτηση των τριών αστυνομικών της Τροχαίας και των τεσσάρων ψαράδων από το κατοχικό καθεστώς.
«Εγώ είμαι υπέρ του ότι ο λαός πρέπει να μάθει να αντιδρά. Δεν μπορεί το κατοχικό καθεστώς να συλλαμβάνει αστυνομικούς οι οποίοι προσπαθούσαν να συλλάβουν κάποιο εγκληματία και αντί να τους επαινέσουν τους συνέλαβαν», υπογράμμισε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος.
Ειδικά για τους τρεις αστυνομικούς ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου ανέφερε ότι δεν είναι μια απλή σύλληψη κάποιου πολίτη, αλλά για σύλληψη οργάνων της τάξη και ότι τους έπιασαν με τον οπλισμό και εξοπλισμό που είχαν καθώς και με τους ασυρμάτους.
Αναστασιάδης: Όχι στις "συναισθηματικές εξάρσεις" για κλείσιμο των οδοφραγμάτων
«Αισθάνομαι απόλυτα τα αισθήματα αγανάκτησης του Κυπριακού Ελληνισμού στις άκρως απαράδεκτες ενέργειες του κατοχικού καθεστώτος», δήλωσε σήμερα από την Πάφο ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού και υποψήφιος για την Προεδρία της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, κληθείς να σχολιάσει τις φωνές που αυξάνονται τις τελευταίες ημέρες για μορφή αντιποίνων στους Τουρκοκυπρίους, είτε με μερικό κλείσιμο των οδοφραγμάτων, είτε με περιορισμό των ωφελημάτων τους.
Ο κ Αναστασιάδης συνέστησε ψυχραιμία . «Χρειάζεται», είπε, «μελέτη και ως προς τα μέτρα και ως προς τις συνέπειες από τα μέτρα». Είπε ακόμη ότι «δεν είναι η ώρα του εύκολου λαϊκισμού, είναι η ώρα του σοβαρού προβληματισμού. Αυτό μπορεί να απασχολήσει συλλογικά την ηγεσία, έτσι ώστε να είμαστε τουλάχιστον έτοιμοι για αποτελεσματικά μέτρα και όχι συμβολικά , για να ικανοποιούμε τα απόλυτα, δικαιολογημένα αισθήματα του λαού».
Κληθείς να σχολιάσει τις φωνές για ολικό κλείσιμο των οδοφραγμάτων ο κ Αναστασιάδης σημείωσε « έχω την εντύπωση, ότι αυτό που επιδιώκουμε είναι η εφαρμογή των τεσσάρων ελευθεριών, μια βασική αρχή που θα πρέπει να διέπει τη λύση του Κυπριακού προβλήματος. Να μην αρχίσουμε μέσα από συναισθηματικές εξάρσεις, τα συνθήματα, που δεν είναι πολιτική».
Είπε μάλιστα, πως η πολιτική είναι, να έχεις ένα συγκροτημένο σχέδιο να αντιμετωπίσεις και τις απαράδεκτες θέσεις της Άγκυρας, ή της Τουρκίας όπως εκδηλώνονται με την παρουσία της στην Κύπρο, αλλά και να κάμψεις την τουρκική αδιαλλαξία. Επανέλαβε επίσης ότι δεν θα ακολουθήσει ούτε τον λαϊκισμό, ούτε την ανευθυνότητα , και πρόσθεσε πως χρειάζεται σοβαρότητα από όλους μας.
Ο κ Αναστασιάδης είπε ακόμη πως νιώθει απόλυτα την αγανάκτηση και την θεωρεί δικαιολογημένη. Είπε επίσης, πως οι ηγέτες είναι, που θα πρέπει να καθοδηγούν κατά τέτοιο τρόπο τον λαό, και να μην καθοδηγούνται με ενέργειες που μπορεί να βλάψουν πολύ περισσότερο τους πολίτες, και γενικότερα τα συμφέροντα του ελληνισμού απ’ ότι να τα ωφελήσουν απλώς με κάποιες πράξεις ή κάποια συνθήματα.
Ερωτηθείς κατά πόσο ο Δημοκρατικός Συναγερμός είναι έτοιμος για την συνάντηση της Παρασκευής σε σχέση με τις αντιπροτάσεις της κυβέρνησης για τα θέματα της οικονομίας με την Τρόικα, ο κ Αναστασιάδης, απάντησε ότι «έτοιμοι είμαστε, βεβαίως, αλλά χωρίς ενημέρωση, και χωρίς να γνωρίζουμε τα μέτρα που η κυβέρνηση εισηγείται. Αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα μπορούσα να πω πόσο θετικοί θα πρέπει να είμαστε». Ανέφερε τέλος πως ο Δημοκρατικός Συναγερμός θα δώσει το παρών του, «με το αίσθημα ευθύνης που τον διακρίνει , όσον αφορά την διαχείριση των μεγάλων εθνικών θεμάτων όπως είναι, και αυτό της οικονομίας».
ΕΔΕΚ: Καταδίκη της γκανγκστερικής απαγωγής ελληνοκυπρίων αστυνομικών
Την καταδίκη της γκανγκστερικής απαγωγής ελληνοκυπρίων αστυνομικών, ζητά με επιστολές του σε Ευρωπαίους Αξιοματούχους, ο Ευρωβουλευτής της ΕΔΕΚ Σοφοκλής Σοφοκλέους.
Με επιστολές που απέστειλε, ο Ευρωβουλευτής της ΕΔΕΚ Σοφοκλής Σοφοκλέους, προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, Σεργκέι Στανίσεφ, καθώς και στον Πρόεδρο της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Χάνες Σβόμποντα, ενημέρωσε για την απαγωγή των τριών αστυνομικών και παράλληλα τους κάλεσε να καταδικάσουν την προκλητική ενέργεια της Τουρκίας. Επίσης, με γραπτή ερώτηση του, προς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζήτησε από τα δύο όργανα να τοποθετηθούν επί του θέματος.
Σε δηλώσεις του στις Βρυξέλλες, ο Ευρωβουλευτής της ΕΔΕΚ, καταδίκασε την απαράδεκτη, άνομη και προκλητική ενέργεια της υποτελούς διοίκησης, να συλλάβει τους τρείς αστυνομικούς της Κυπριακής Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι τέτοιες ενέργειες δυναμιτίζουν την προοπτική λύσης του κυπριακού προβλήματος. Η Τουρκία, υπογράμμισε ο Σοφοκλής Σοφοκλέους, οφείλει επιτέλους να σεβαστεί την διεθνή έννομη τάξη και να συμπεριφερθεί σαν μια χώρα που η προοπτική της είναι να βρεθεί στην ΕΕ.
Καταλήγοντας, ο Ευρωβουλευτής της ΕΔΕΚ, κάλεσε την κυβέρνηση να καταγγείλει την απαράδεκτη αυτή ενέργεια και συμπεριφορά και να ξεκαθαρίσει με τον πλέον απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο προς την Ειρηνευτική Δύναμη, πως η περιοχή που αδόκιμα ονομάζεται "νεκρή ζώνη", αποτελεί κυρίαρχο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Λιλλήκας: Η αναστολή της διέλευσης από τα οδοφράγματα πρακτική απάντηση στις τουρκικές προκλήσεις
Η εισήγηση για προσωρινή αναστολή της διέλευσης από τα οδοφράγματα είναι πρακτική απάντηση στις τουρκικές προκλήσεις και όχι αποτέλεσμα συναισθηματικής φόρτισης, αναφέρει σε γραπτή δήλωση ο υποψήφιος για την Προεδρία της Δημοκρατίας Γιώργος Λιλλήκας, σχολιάζοντας δηλώσεις του Νίκου Αναστασιάδη και προσθέτοντας ότι το κατοχικό καθεστώς με την απαγωγή των τριών αστυνομικών αλλά και με τις δηλώσεις Έρογλου για «δύο λαούς και δύο κράτη», αμφισβητεί άμεσα τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο κ. Λιλλήκας αναφέρει ότι είναι καιρός να υπερασπιστούμε την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια μας, σημειώνοντας ότι "η προσωρινή αναστολή της διέλευσης από τα οδοφράγματα θα έθετε και την τουρκοκυπριακή κοινότητα και τα Ηνωμένα Έθνη προ των ευθυνών τους".
"Η διέλευση από τα οδοφράγματα με τον τρόπο που σήμερα γίνεται, δεν συμβάλλει στην απελευθέρωση και στην ανατροπή των κατοχικών δεδομένων, αλλά εδραιώνει την αντίληψη για καλή γειτονία ανάμεσα σε δύο κοινότητες και δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις ότι έχει πέσει το τείχος της κατοχής και της διχοτόμησης", προσθέτει.
Ο υποψήφιος Πρόεδρος αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια μέσω των οδοφραγμάτων "έχουν κυρίως επανενωθεί οι άνθρωποι του υποκόσμου των δύο κοινοτήτων", και προσθέτει ότι "η μαζική διέλευση παράνομων λαθρομεταναστών, ναρκωτικών και παράνομου οπλισμού δημιουργούν πολύ σοβαρά προβλήματα στις ελεύθερες περιοχές και στην Κυπριακή Δημοκρατία".
"Επαναλαμβάνουμε, για μια ακόμα φορά, ότι ενόσω οι αντιδράσεις έναντι των προκλήσεων της κατοχικής δύναμης και όποιων άλλων έχουν στόχο την υπόσκαψη των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και της κρατικής μας οντότητας, είναι χλιαρές, δεν αποτρέπουμε εξελίξεις, αλλά τους ενθαρρύνουμε και τους αποθρασύνουμε", καταλήγει στην γραπτή του δήλωση ο κ. Λιλλήκας.
Nέα εκδήλωση διαμαρτυρίας στο οδόφραγμα Αγίου Δομετίου
Στο μεταξύ, μικρή ομάδα πολιτών πραγματοποίησε στις 2 το μεσημέρι ειρηνική εκδήλωση διαμαρτυρίας στο οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου με αφορμή την παράνομη σύλληψη των τριών αστυνομικών από τις κατοχικές αρχές.
Οι πολίτες, ανάμεσα τους και ο πρώην Ευρωβουλευτής Μάριος Ματσάκης, συγκεντρώθηκαν σε σημείο του δρόμου στις ελεύθερες περιοχές, δίπλα από το σταθμό ελέγχου της Αστυνομίας της Δημοκρατίας, κρατώντας κυπριακές και ελληνικές σημαίες.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό το βλέμμα ανδρών της Αστυνομίας.
Σύσσωμος ο τ/κ Τύπος ασχολείται με την απελευθέρωση των 3 αστυνομικών και τη διαμαρτυρία Ματσάκη.
Όσον αφορά την παράνομη σύλληψη των τεσσάρων ψαράδων, δύο Ελληνοκυπρίων και δύο Αιγυπτίων ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος είπε ότι αυτοί ήταν βιοπαλαιστές και πρέπει επιτέλους να μάθουμε να αντιδρούμε, γιατί δεν μπορούν οι Τούρκοι να τους συλλαμβάνουν επειδή θέλουν να βγάλουν το ψωμί τους με την τίμια εργασία τους.Η «Κίπρις» με τίτλο «Η αναστάτωση δεν κράτησε για πολύ» γράφει ότι ομάδα διαδηλωτών με ελληνικές σημαίες διαμαρτυρήθηκαν για την απαγωγή των τριών αστυνομικών.
Σχετικά με τους τρεις αστυνομικούς η εφημερίδα με τίτλους «Παραδόθηκαν στην νότια Κύπρο» και «Δικάστηκαν σε δύο δικαστήρια» γράφει ότι οι τρείς αστυνομικοί αφέθηκαν ελεύθεροι αφού προηγουμένως προσήχθησαν σε λεγόμενο στρατοδικείο και «πολιτικό δικαστήριο» των κατεχομένων.
Γράφει ακόμα ότι «αφέθηκαν ελεύθεροι αφού προηγουμένως καταδικάστηκαν σε χρηματικό πρόστιμο οι τρεις Ε/κ αστυνομικοί οι οποίοι εισήλθαν στα εδάφη» του ψευδοκράτους φέροντες την στολή τους, τον οπλισμό τους και επιβαίνοντες υπηρεσιακών οχημάτων.
Η εφημερίδα γράφει ότι προτού περάσουν στις ελεύθερες περιοχές οι τρεις αστυνομικοί εξετάστηκαν από ιατρούς των ΗΕ ενώ στις ελεύθερες περιοχές τους υποδέχτηκαν ως ηρώων.
Η «Γενί Ντουζέν» γράφει ότι οι αστυνομικοί αφέθηκαν ελεύθεροι αλλά κατασχέθηκαν τα τεκμήρια. Η εφημερίδα τιτλοφορεί το σχετικό της δημοσίευμα υπό τον τίτλο «Το σόου του Ματσάκη και ελεύθεροι οι αστυνομικοί»και γράφει ότι ο γνωστός για παρόμοιες πράξεις Μάριος Ματσάκης χθες έγινε η αιτία να κλείσει το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου για περίπου δύο ώρες.
Η «Αφρίκα» γράφει ότι η στάση και συμπεριφορά της τουρκικής πλευράς δεν συμβάλλει στην ειρήνη και ότι η παράνομη σύλληψη των τριών αστυνομικών δίνει τροφή στην οργή και μίσος των Ε/κ προς τους Τ/κ.
Η εφημερίδα ανησυχεί μήπως και τα αισθήματα αυτά εκδηλωθούν στον αγώνα ΑΕΛ-Φενέρ.
Η «Σταρ» τιτλοφορεί το σχετικό της δημοσίευμα υπό τον τίτλο «Φτηνά την γλύτωσαν».
Η εφημερίδα «Βατάν» γράφει ότι σε περίπτωση που οι αστυνομικοί δεν κατέβαλαν το πρόστιμο, θα εξέτιαν ποινή φυλάκισης τριών μηνών.
Με τίτλο «Χρηματικό πρόστιμο και προειδοποίηση» η Βατάν γράφει ότι ο λεγόμενος στρατοδίκης είπε ότι το «δικαστήριο» δεν θα επιδείξει παρόμοια επιείκεια αν στο μέλλον επαναληφθεί παρόμοιο συμβάν και ότι οι ποινές θα είναι αυστηρές.
Η εθνικιστική «Βολκάν» με τίτλο «Οι Ε/κ και φταίνε, και θέλουν να βγουν από πάνω» ισχυρίζεται ότι σε αντίποινα για την σύλληψη των συναδέλφων τους οι αστυνομικοί τροχαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας καταγγέλλουν εκατοντάδες αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους των ελεύθερων περιοχών και φέρουν «τ/κ πινακίδες».
Γράφει ακόμη ότι ειρηνευτές παρεμπόδισαν τον Μάριο Ματσάκη να περάσει στα κατεχόμενα.
Η «Χαλκίν Σεσί» με τίτλο «Ενταση στον Άγιο Δομέτιο» γράφει ότι φανατικοί Ε/κ έκλεισαν το οδόφραγμα.
Στο οδόφραγμα του Λήδρα Πάλας τους ανέμεναν οι συγγενείς τους, ενώ εκεί βρίσκόταν και ο Αστυνομικός Διευθυντής Κύπρος Μιχαηλίδης ο οποίος είναι σε ανοικτή επικοινωνία με τον Αρχηγό της Αστυνομίας, τον οποίο ενημερώνει για όσα συμβαίνουν.
Νωρίερα οι τρεις αστυνομικοί εξετάστηκαν από γιατρούς των Ηνωμένων Εθνών.
Στο μέρος μετέβησαν δεκάδες μέλη της τροχαίας και της ομάδας Ζ.Οι τρεις αστυνομικοί οδηγήθηκαν σε αστυνομικό σταθμό όπου έδωσαν καταθέσεις για όσα συνέβησαν.
Στους Ε/κ αστυνομικούς Αντώνη Αντωνίου και Σάββα Σάββα, το λεγόμενο δικαστήριο επέβαλε 6.000 τουρκικών λιρών (περίπου 2.800 ευρώ) για παράνομη εισαγωγή όπλου, κατοχή και κυκλοφορία.
Στη συνέχεια οι Αντώνης Αντωνίου, Σάββας Σάββα και Χριστόδουλος Χριστοδούλου μεταφέρθηκαν στο «πολιτικό δικαστήριο» στην κατεχόμενη Λευκωσία, το οποίο χθες είχε εκδώσει μονοήμερο διάταγμα κράτησης, όπου θα «δικαστούν» με τις κατηγορίες για παράνομη κατοχή όπλου και μη έγκυρη διέλευση στο ψευδοκράτος, αλλά και για σοβαρή χρήση βίας.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Κίπρις Ποστασί, οι τρεις E/κ αστυνομικοί αναμένεται να αφεθούν ελεύθεροι και αφού πληρώσουν το χρηματικό πρόστιμο που επέβαλε το «στρατιωτικό δικαστήριο» να περάσουν στις ελεύθερες περιοχές. Δεν αναφέρεται ωστόσο σε απόφαση του «πολιτικού δικαστηρίου». Σημειώνεται δε ότι το «στρατιωτικό δικαστήριο» αποφάσισε την κατάσχεση των οχημάτων και της αστυνομικής εξάρτησης που έφεραν οι τρεις όταν συνελήφθησαν παράνομα από την τ/κ λεγόμενη αστυνομία.
Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και η απόφαση του ψευδοδικαστηρίου θα ανακοινωθεί γύρω στις 14.30.
Το άσπρο μαύρο κάνουν οι Τούρκοι για την απαγωγή των τριών αστυνομικών της Τροχαίας, χθες στη νεκρή ζώνη της Λουρουτζίνας. Διαψεύδουν Κυβέρνηση και Αστυνομία, ενώ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μιλά με σκληρή γλώσσα για τα Ηνωμένα Έθνη και τη ψευδοκυβέρνηση του Ντερβίς Έρογλου.
Εντός της νεκρής ζώνης και όχι στην κατεχόμενη Λουρουτζίνα, όπως ισχυρίζονται τα κατοχικά στρατεύματα και οι ψευδοαστυνομικοί, έγινε χθες το μεσημέρι η απαγωγή των τριών αστυνομικών της Τροχαίας Λευκωσίας Αντώνη Αντωνίου, Σάββα Σάββα και Χρίστου Αναστασίου, ενώ καταδίωκαν Τουρκοκύπριο εγκληματία.
Επιβεβαίωση τούτου αποτελούν, σύμφωνα με τον Υπουργό Δημοσίας Τάξεως Λουκά Λουκά και τον εκπρόσωπο της Αστυνομίας Ανδρέα Αγγελίδη, οι μαρτυρίες, τα διάφορα τεκμήρια που εντοπίστηκαν, αλλά και οι πληροφορίες από τα Ηνωμένα Έθνη, τα οποία μένουν εκτεθειμένα.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία τέταρτου αστυνομικού, ο οποίος ακολουθούσε από απόσταση με τη μοτοσικλέτα του τους απαχθέντες συναδέλφους του, οι Τούρκοι πρέπει να είχαν ενημερωθεί τηλεφωνικώς από το νεαρό Τουρκοκύπριο για την καταδίωξη, αλλά και από ποιο σημείο ακριβώς θα περνούσε στα κατεχόμενα, και πρόλαβαν να στήσουν την ενέδρα.
Γι αυτό οι τρεις αστυνομικοί δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν, όταν πάνοπλοι Τούρκοι αστυνομικοί και στρατιώτες εμφανίστηκαν μπροστά και πίσω από το περιπολικό και τη μοτοσικλέτα, αποκόπτοντας τους την πορεία.
Την προσωπική παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας προκάλεσε η απαγωγή των αστυνομικών μέσα στη νεκρή ζώνη.
Επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τα Ηνωμένα Έθνη και ζήτησε την απελευθέρωση των τριών και την επιστροφή του εξοπλισμού τους στη Δημοκρατία, αφού, όπως ο ίδιος δήλωσε μετά το πέρας της στρατιωτικής παρέλασης, έπρεπε και όφειλαν να επέμβουν επιτόπου.
Για την απαγωγή των τριών αστυνομικών από τους Τούρκους διεξάγεται και εσωτερική έρευνα στην Αστυνομία, με οδηγίες του Αρχηγού της δύναμης, Μιχάλη Παπαγεωργίου.
Με ψεύδη, προκλητικά σχόλια και μεγάλες δόσεις ειρωνείας, αντιμετωπίζουν στα κατεχόμενα την απαγωγή των τριών αστυνομικών. Οι κατοχικές αρχές εμπόδισαν δημοσιογράφους και τηλεοπτικά συνεργεία να περάσουν το οδόφραγμα, για κάλυψη των εξελίξεων, ενώ οι απαχθέντες περνούν και την αποψινή νύχτα υπό κράτηση. Δείτε σχετικά:
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας Ανδρέας Αγγελίδης, μιλώντας στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, δήλωσε ότι και οι τρεις αστυνομικοί είναι καλά στην υγεία τους.
Οι τρεις αστυνομικοί οδηγήθηκαν σήμερα το πρωί
ενώπιον ψευδοδικαστηρίου, όπου παρατέθηκαν τα γεγονότα και αποφασίστηκε να παραπεμφθούν ενώπιον λεγόμενου στρατοδικείου. Η κυβέρνηση συνεχίζει να καταβάλλει εντατικές προσπάθειες προς την κατεύθυνση των Ηνωμένων Εθνών για την απελευθέρωσή τους.Το ψευδοκράτος είναι ξεχωριστό κράτος υποστήριξε ο Ερογλου για τη σύλληψη των ε/κ αστυνομικών
Το ψευδοκράτος είναι ένα ξεχωριστό κράτος και όταν παραβιάζει κάποιος τα εδάφη του και στρατιωτική περιοχή (του κατοχικού στρατού), ακόμα και αν είναι η αστυνομία του «νότου», είναι φυσικό να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη, δήλωσε σήμερα ο Τ/κ ηγέτης, Ντερβίς Έρογλου, αναφερόμενος στην παράνομη σύλληψη των τριών ε/κ αστυνομικών χθες στη νεκρή ζώνη.
Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, σε δηλώσεις μετά την έναρξη της νέας «κοινοβουλευτικής» περιόδου και ερωτηθείς για το συμβάν, ο κ. Ερογλου είπε ότι παραβίασαν και στρατιωτική περιοχή και μπήκαν στην τ/κ περιοχή φέροντας πιστόλι «και στα δικά μας εδάφη προσπάθησαν να χτυπήσουν δικό μας άνθρωπο. Βεβαίως εδώ είναι ένα κράτος δικαίου, ένα ξεχωριστό κράτος από το νότο, ξεχωριστά εδάφη. Γι’ αυτό το λόγο όποιος μπαίνει στα εδάφη μας, παραβιάζει στρατιωτική περιοχή, ακόμα και αν είναι η αστυνομία του νότου, φυσικά και δεν υπάρχει πιο φυσικό πράγμα από το να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη μας».
Σε ερώτηση εάν έγινε κάποια επαφή, συνάντηση με την ε/κ πλευρά για το συμβάν, ο Τ/κ ηγέτης απάντησε ότι η ε/κ πλευρά γνωρίζει για το γεγονός και ενημερώθηκε ότι συνελλήφθησαν και πήγαν στο «δικαστήριο».
Ερωτηθείς εάν αυτό το συμβάν μπορεί να επηρεάσει τις συνομιλίες, ο Ντερβίς Έρογλου απάντησε αρνητικά υποστηρίζοντας ότι αυτά είναι φυσιολογικά θέματα της αστυνομίας και πως η «διοίκηση» στο νότο, όπως αποκάλεσε την κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας, ήξεραν ότι το να εισέλθουν δικοί τους (Ε/κ) στα εδάφη του ψευδοκράτους και να παραβιάσουν στρατιωτική περιοχή του κατοχικού στρατού με όπλα, είναι αδικήματα.
Υπ. Δικαιοσύνης: "Οι τρεις απαχθέντες αστυνομικοί θα οδηγηθούν αύριο ενώπιον στρατοδικείου των κατοχικών αρχών"
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Λουκάς Λουκά, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της στρατιωτικής παρέλασης για την 52η επέτειο της Ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Λευκωσία και ερωτηθείς κατά πόσο υπάρχει κάποια εξέλιξη σε σχέση με τα διαβήματα προς τα ΗΕ, ο κ. Λουκά είπε ότι δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη, προσθέτοντας ότι η Κυβέρνηση πιέζει πάρα πολύ μέσω της διπλωματικής οδού, του Υπουργείου Εξωτερικών και των ΗΕ «αλλά περιμένουμε, δεν είχαμε καμιά εξέλιξη» κατά την έκφραση του.
Πρόσθεσε ότι οι τρεις απαχθέντες αστυνομικοί θα οδηγηθούν αύριο ενώπιον στρατοδικείου των κατοχικών αρχών.
Ερωτηθείς κατά πόσο τίθενται επιχειρησιακά προβλήματα στην Αστυνομία από την απαγωγή των τριών αστυνομικών, ο Υπουργός Δικαιοσύνης είπε ότι από την έρευνα που έχει διεξαχθεί, τις καταθέσεις που έχουν ληφθεί αλλά και από την ενημέρωση που υπήρξε μέσω των ΗΕ, «σίγουρα η απαγωγή έγινε εντός της νεκρής ζώνης» ενώ σε σχέση με τον εξοπλισμό των τριών αστυνομικών είπε ότι γίνονται όλα τα διαβήματα για να επιστραφεί στη Δημοκρατία.
Σε ερώτηση αν υπάρχει ενημέρωση από τα ΗΕ σε σχέση με τις συνθήκες κράτησης των τριών απαχθέντων δεδομένης και της ιδιαιτερότητας που προκύπτει από την ιδιότητα τους, ο κ. Λουκά είπε ότι δεν υπήρξε τίποτα μεμπτό σε ό,τι αφορά την κράτηση των τριών, σημείωσε ωστόσο ότι τα ΗΕ «δυσκολεύτηκαν να τους δουν».
Εξέφρασε τέλος την πεποίθηση και την ευχή σύντομα οι αστυνομικοί να απελευθερωθούν.
Τα μέλη της Αστυνομίας εκτελούσαν χθες ελέγχους στο Δάλι, όταν οδηγός στον οποίο έκαναν νόημα να σταματήσει ανέπτυξε ταχύτητα και επιχείρησε να διαφύγει.
Τα μέλη της τροχαίας άρχισαν αμέσως καταδίωξη του οχήματος το οποίο, όπως διαπίστωσαν, έφερε αριθμούς εγγραφής των κατεχομένων.
Ο υπό καταδίωξη οδηγός κινήθηκε αρχικά στην κατοικημένη περιοχή και στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς τα κατεχόμενα.
Έφτασε σε φυλάκιο της Εθνικής Φρουράς και από εκεί εισήλθε σε χωματόδρομο που οδηγεί στη νεκρή ζώνη.
Τα μέλη της αστυνομίας ακολούθησαν τον οδηγό όμως μόλις πέρασαν το πρώτο ύψωμα της περιοχής έπεσαν σε ενέδρα που τους είχαν στήσει οι Τούρκοι. Σύμφωνα με πληροφορίες οι Τούρκοι στρατιώτες πρόταξαν όπλα και εξανάγκασαν τα μέλη της αστυνομίας να πέσουν στο έδαφος.
Αφού τους αφαίρεσαν όπλα και ασυρμάτους οδήγησαν τους τρεις αστυνομικούς σε κτίριο, όπου και ανακρίθηκαν.
Από εκείνη την ώρα η αστυνομία τέθηκε σε συναγερμό. Λόγω της κλοπής των ασυρμάτων επιβλήθηκε σιγή επικοινωνίας, ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε υποκλοπή συνομιλίας.
Παράλληλα κλήθηκε η ΟΥΝΦΙΚΥΠ, μέλη της οποίας έσπευσαν στο φυλάκιο της Εθνικής Φρουράς, όπου συνομίλησαν για ώρες με τον Αστυνομικό Διευθυντή Λευκωσίας, Κύπρο Μιχαηλίδη, και άλλους αξιωματικούς που μετέβησαν εκεί.
Έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι ο κατοχικός στρατός και η ψευδοαστυνομία απέφυγαν κάθε συνεννόηση με την ΟΥΝΦΙΚΥΠ. Παράλληλα, όμως, μέλη των Ηνωμένων Εθνών εντόπισαν αντικείμενα που ανήκουν στα μέλη της Αστυνομίας σε σημείο στη νεκρή ζώνη.
Πρόκειται για ένα τζόκεϊ, ένα ζευγάρι γάντια και ένα φορητό ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής καταγγελιών που διαθέτει η Κυπριακή Αστυνομία.
Διαπιστώθηκε ότι το σημείο εντοπισμού των αντικειμένων αυτών βρίσκεται εντός της νεκρής ζώνης, και σε μεγάλη απόσταση από τη γραμμή των κατοχικών φυλακίων.
Το Υπουργείο Εξωτερικών και η Αστυνομία συνεχίζουν την προσπάθεια απελευθέρωσης των μελών της Αστυνομίας, και της παράδοσης του εξοπλισμού, παράλληλα, όμως, βρίσκονται σε επικοινωνία με τα Ηνωμένα Έθνη για τα αντικείμενα που εντοπίστηκαν από τα μέλη της ΟΥΝΦΙΚΥΠ τα οποία καταδεικνύουν ότι η απαγωγή έγινε παράνομα στη νεκρή ζώνη.
Αρνούνται να δώσουν πίσω τον εξοπλισμό.
Απίστευτη πρόσκληση από τους Ατίλες, οι οποίοι απήγαγαν τρεις ένστολους, οπλισμένους αστυνομικούς της Δημοκρατίας, ενώ καταδίωκαν ημιφορτηγό με αριθμούς εγγραφής του ψευδοκράτους. Το περιστατικό συνέβη μεταξύ Λυμπιών και Λουρουτζίνας, γύρω στις δώδεκα το μεσημέρι. Οι Τούρκοι κατακρατούν και τον εξοπλισμό των αστυνομικών, με αποτέλεσμα να έχουν σιγήσει οι ασύρματοι επικοινωνίας της Αστυνομίας.
Οι αστυνομικοί, οι οποίοι είναι μέλη της Τροχαίας Λευκωσίας, εκτελούσαν καθήκον σε περιοχή στο Δάλι, έκαναν νόημα στον Τουρκοκύπριο ο οποίος οδηγούσε ημιφορτηγό, να σταματήσει, αυτός όμως δεν σταμάτησε.
Ερωτηθείς κατά πόσο οι τρεις αστυνομικοί θα οδηγηθούν ενώπιον ψευδοδικαστηρίου, ο κ.Αγγελίδης είπε πως δεν υπάρχει οποιαδήποτε πληροφόρηση, σημειώνοντας ότι "οι προσπάθειες που γίνονται από τις αρχές της Δημοκρατίας, λόγω της σοβαρότητας του θέματος, είναι να απελευθερωθούν τα μέλη της αστυνομίας το συντομότερο δυνατό".